دانلود تحقیق درباره آلودگی زمین

امتیاز 0 از 0 نفر

آلودگی زمین

آلودگی زمین یکی از مهلک‌ترین انواع آلودگی‌هاست. به این خاطر آن را مهلک توصیف می‌کنم که ما به خاطر فعالیت‌های گوناگونی که انجام می‌دهیم و تصمیمات مختلفی که می‌گیریم متوجه نمی‌شویم زمین چه وقت و چگونه آلوده می‌شود. هنگامی‌که فعالیت‌هایمان باعث آلودگی آب می‌شوند ما این موضوع را متوجه می‌شویم، زیرا مشاهده می‌کنیم که کیفیت آب بدتر می‌شود. به همین نحو، آلودگی صوتی، نوری و تصویری قابل تشخیص هستند، زیرا قادریم این گونه آلودگی‌ها را مشاهده کرده یا احساس نماییم. با این حال، آلودگی زمین به آسانی قابل تشخیص نیست، زیرا این موضوع که چه چیزی باعث تخریب زمین می‌شود برای ما قابل فهم نیست.

آلودگی زمین چیست؟
هنگامی‌که اثرات ناشی از توسعه انسانی تأثیرات نامطلوبی بر روی زمین می‌گذارند (مخصوصاً از لحاظ کیفیت زمین)، می‌توان آن را آلودگی زمین نامید. این امر ما را با یک سؤال مهم مواجه می‌سازد: چه نوع تأثیری را می‌توان تأثیر نامطلوب دانست؟ پاسخ این سؤال ساده است: هر تأثیری که باعث کاهش بهره‌وری کار برد بالقوه‌ی یک قطعه زمین شود. در این جا، «بهره‌وری و بالقوه» به کار بردهای احتمالی زمینی اشاره دارند که می‌توان آن را در راستای اهداف مختلف از جمله ایجاد زیر ساخت، خانه سازی، ارائه‌ی خدمات، کشاورزی، جنگل ‌داری، و غیره به کار گرفت. اگر اثرات مرتبط با توسعه‌ی انسانی، قابلیت کار برد بالقوه‌ی زمین در راستای یک هدف خوب و مناسب را کاهش دهد در آن صورت می‌توان آن را آلودگی زمین توصیف نمود.

علل آلودگی زمین
1- اقدامات زوال آفرین: این اقدامات در بر گیرنده‌ی بسیاری از فعالیت‌های انسان از جمله جنگل زدایی، مصرف بی‌رویه‌ی علف ‌کش‌ها و کود‌های شیمیایی، بیابان ‌زایی، معدن‌داری، تصفیه نامناسب و / یا ناکافی ضایعات، دفن زباله، تولید زباله، و غیره می‌باشد. بسیاری از این فعالیت‌ها غیر قابل اجتنابند، با این حال شدت این اقدامات را بسته به اثری که بر روی زمین می‌گذارند می‌توان با اتخاذ تدابیر مناسب و اصلاحی کاهش داد. برای مثال، اگر از مصرف پلاستیک اجتناب ‌کنیم قادر خواهیم بود میزان تولید زباله را به طور قابل توجهی کاهش دهیم. یک اقدام کلیدی در این زمینه انجام ارز یابی تأثیرات زیست محیطی است.

2- سوء استفاده از زمین: سوء استفاده از زمین اساساً به قطع درختان جهت پاک سازی زمین و انجام فعالیت‌های کشاورزی و هم چنین فرآیندهایی هم چون بیابان زایی و تبدیل کار بری زمین اطلاق می‌شود. بیابان زایی هنگامی‌رخ می‌دهد که تأثیرات ناشی از فعالیت‌های توسعه‌ای انسان و / یا دیگر اقدامات وی یک قطعه زمین حاصل ‌خیز را به بیابان یا زمین لم ‌یزرع تبدیل می‌نمایند. آیا این ایده ترسناک نیست؟ هنگامی‌که زمین به بیابان تبدیل شد دیگر هیچ وقت نمی‌توان به کمک تدابیر اصلاحی آن را دو باره به زمین حاصل ‌خیز تبدیل نمود. این امر نیز یک مسأله‌ی جدی محسوب می‌شود، زیرا نه تنها بر روی زمین بلکه بر روی کل تنوع زیستی محل مربوطه اثر می‌گذارد، مخصوصاً هنگامی‌که زمین در راستای انجام فعالیت‌های کشاورزی عاری از درخت می‌شود. جانوران و گیاهان بسیاری در طول چنین فرآیندهایی از بین می‌روند.

 

آلودگی زمین_000001 آلودگی زمین_000002 آلودگی زمین_000003

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 000 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.