دانلود تحقیق نانوتکنولوژی و محیط زیست

امتیاز 0 از 0 نفر

نانوتکنولوژی و محیط زیست

گازهای سمی با توسعه پیل‌های سوختی حذف می‌شوند و انرژی‌های تجدید پذیر جای انرژی‌های فسیلی را خواهند گرفت. چنانچه مراقبت‌ها از محیط با دقت انجام شود، قبل از وقوع یک خطر بزرگ اقدامات سنجیده برای مقابله با آن صورت می‌گیرد و در نهایت اگر خطر از حد معمول گذشت می‌توان از راه کارهای فناوری نانو استفاده کرد و آسیب‌های محیطی را کاهش داد.

در آینده انرژی‌های جدید به کمک فناوری نانو موثرترخواهند بود. برای مثال، سلول‌های خورشیدی، باد، موج دریا و انرژی زمین گرمایی ممکن است با استفاده از مواد پیشرفته با بازده بیشتر انرژی تولید کنند. با پیشرفت در باتری‌ها و پیل‌های سوختی هیدروژنی انرژی با بازده بیشتری هم مصرف می‌شود.

نانوحسگرها اجازه خواهند داد تا اثر فعالیت‌های بشر بر محیط زیست خیلی سریع قابل شناسایی و پیگرد باشد و به جای آن که وقت را تلف کنیم، فوراً اقدامات لازم را صورت دهیم. فناوری نانو همچنین در پالایش آلودگی‌های موجود و استفاده صحیح از منابعی که در اختیار ماست به ما کمک می‌کند.

افزایش مشکل دی اکسید کربن در هوا یکی از مشکلات اساسی در سطح جهان است. امید می‌رود که با استفاده از کشف منابع جدید روزی برسد که از مصرف سوخت‌های فسیلی بی نیاز شویم و در هوایی عاری از دی اکسید کربن و انواع آلودگی‌ها تنفس کنیم. فناوری نانو از جمله فناوریهایی است که به کمک حل این مسئله آمده است و این امکان را به وجود آورده است تا به سوی ساخت انرژیی ارزان تر و پاکیزه تر از سوخت‌های فسیلی نزدیک شویم.

محققان در دانشگاه ملی اوک ریج موفق به ساخت نانوکریستالی شده اند که ما را در داشتن هوایی پاک تر کمک می‌کنند. نانوکریستال درست مانند یک کاتالیزور عمل می‌کند، هنگامی که دی اکسید کربن هوا بر روی این نانوکریستال که دارای کادمیوم، سیلینیوم و ایدیوم است می‌نشیند، یک الکترون به دی اکسید کربن می‌دهد تا در مجاورت سایر اجزای دود واکنش نشان دهد و بی ضرر شود.

اگر فیلترهای متشکل از این نانوکریستال‌ها را بتوان با قیمت مناسب تری ساخت و آنها را در دودکش‌ها نصب کرد می‌توان تا حد زیادی از انتشار و خروج دی اکسید کربن در هوا جلوگیری کرد.ذره معلق مضر دیگری که دانشمندان امیدوارند تا با استفاده از نانوکریستال بتوانند آنرا خنثی و یا از بین ببرند، بخار جیوه است.

تجهیزاتی که با زغال سنگ کار می‌کنند از مهمترین عوامل تولید بخار جیوه و انتشار آن در هوا هستند. یک روش جلوگیری از انتشار جیوه، استفاده از نانوکریستال‌های اکسید تیتانیوم است که بخار جیوه را می‌توانند به اکسید جیوه جامد تبدیل نمایند. اگر تاکنون در ترافیک در مجاورت اگزوز و یا دود اتوبوس و یا یک کامیون قرار گرفته باشید حتما اکسید نیتروژن را استشمام کرده اید. موتورهای دیزلی( گازوئیل سوز) از جمله مهمترین منابع آلوده کننده هوا با اکسیدهای نیتروژن می‌باشند.

 

نانوتکنولوژی و محیط زیست 0002 0003

 

قسمت‌هایی که با «…………………………….» مشخص شده‌اند از مقاله حذف شده و فقط در نسخه word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 7 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول و عکس
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.