تحقیق: الکترونیک (۶ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

تحقیق: الکترونیک

اِلِکترونیک مطالعه و استفاده از وسائل الکتریکی ای می‌باشد که با کنترل جریان الکترون‌‌ها یا ذرات باردار الکتریکی دیگر در اسبابی مانند لامپ خلاء و نیمه‌رسانا‌ها کار می‌کنند. مطالعه محض چنین وسائلی، شاخ‌های از فیزیک است، حال آن که طراحی و ساخت مدار‌های الکتریکی جزئی از رشته‌‌های مهندسی برق، الکترونیک و رایانه می‌باشد.

سالهاست که واژه «الکترونیک» به طور مکرر در میان مردم استفاده می‌شود به طوریکه هر شخصی برداشت انفرادی خود را از این علم و یا موارد کاربردی آن مطرح می‌کند، اما به صورت کلی عمدتاً تعاریف و برداشتهایی که از این واژه عنوان می‌شود کامل نبوده و برداشت‌های ظاهری عملا نمی‌تواند اهمیت و نفوذ روزافزون الکترونیک را در ارتباط باصنایع گوناگون بیان کند.

«الکترونیک» به طیف گسترد‌های از الکتریسیته اطلاق می‌شود که با حرکت الکترون‌ها در انواع مدارات نیمه‌هادی سر و کار دارد. اختراع آی‌سی (IC)‌ها سبب آن شده است که دگرگونی‌‌های فراوانی در این علم پدیدار گشته و سیستم‌‌های مدرن الکترونیکی از جمله مدار‌های کنترل از راه دور، ماهواره‌‌های فضایی، ربات‌‌ها و… را پدید آورد.

امروزه الکترونیک کلید فتح شگفتی‌های جهان است و با تمام علوم و فنون موجود به نحوی پیوند خورده است. از وسائل ساده خانگی تا پیچیده‌ترین تکنیک‌‌های فضایی همه جا صحبت از فناوری فراگیر الکترونیکی است و امروز صنعت نوین بدون الکترونیک و فناوری‌‌های وابسته به آن عملا مطرود و از کار افتاده است.

پیشرفت علم الکترونیک و وسعت حوزه عملکرد آن امروز بر همگان روشن است. علاوه بر وسائل الکترونیکی از جمله دستگاه‌های مخابراتی مثل رادیو، تلویزیون، ضبط صوت و تصویر، انواع وسائل پزشکی، صنعتی، نظامی، در دیگر وسائل غیرالکترونیکی هم، کمتر وسیل‌های را می‌توان یافت که الکترونیک در آن دخالتی نکرده باشد. از جمله در خودرو و صنایع ترابری، وسائل خانگی مثل ماشین رختشوئی، جاروی برقی و امثال آن نقش الکترونیک بسیار فعال و جالب توجه شده است. با توجه به این مختصر می‌توان نتیجه گرفت که امروزه، دیگر الکترونیک دانش و یا تخصص ویژه افراد تحصیلکرده دانشگاهی و متخصصان این رشته نیست و بر همه افرادی که به نحوی با امور فنی درگیرند لازم است بفراخور حرفه خویش از این رشته اطلاعی داشته باشند.

مهندسان الکترونیک با خلق وعملکرد سیستم‌‌های بسیار متنوعی سر وکار دارند که به منظور برآوردن نیاز‌ها و خواسته‌‌های جامعه طراحی می‌شوند. مهندسان الکترونیک در ایجاد ماشینهایی که توانایی‌‌های بشر را در زمینه جسمی‌یاری و در زمینه محاسباتی افزایش می‌دهند نقش مهمی‌دارند. بخشی از طراحی و ایجاد سیستم‌‌های الکترونیکی به توانایی ساخت مدل‌های ریاضی اجزاء و مدار‌های الکتریکی بستگی دارد.

 

%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9_000001 %d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9_000002 %d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9_000003

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 6 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.