برج میلاد (۶ صفحه)

امتیاز 3.3 از 4 نفر

آشنایی با برج میلاد – تهران

مقدمه

برج میلاد بلندترین آسمان‌خراش ایران و ششمین برج مخابراتی بلند در جهان است.این برج مخابراتی و چندمنظوره،  در مجموعه مرکز ارتباطات بین المللی تهران، در شمال‌غربی شهر تهران، میان تپ‌های با مساحت تقریبی ۱۴ هکتار واقع در جنوب شهرک‌قدس و شمال کوی‌نصر در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد.

پیشینه و تاریخچه

پیشنهاد ساخت یک برج و تالار نمادین برای شهر تهران در سال ۱۳۷۰، در زمانی که مسعود رجب پور شهردار تهران بود، مطرح شد و در پایان سال ۱۳۷۲، محل کنونی از میان ۱۷ نقطه پیشنهادی ساخت آن برگزیده شد. گفته می‌شود که برج میلاد و مجموعه یادمان بخشی از طرحی بزرگ به نام شهستان پهلوی هستند که پیش از انقلاب اسلامی‌ایران طراحی شده و در دست احداث بود.

این سازه که به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است، یکی از نماد‌های پایتخت به شمار می‌آید.

ارتفاع برج میلاد 435 متر است که پس از برج توکیو اسکای تری ژاپن با 634 متر ارتفاع، برج گوانگژو و سیجسین گوانگژو چین با 605 متر ارتفاع، سی‌ان تورنتو کانادا با 553 متر ارتفاع، برج مسکو با 540 متر ارتفاع و برج اورینتال شانگ‌های چین با 467 متر ارتفاع در مکان ششم برج‌‌های مخابراتی جهان قرار دارد.

برج میلاد از 5 قسمت اصلی شامل، شالوده، ساختمان پای برج (لابی)، ‌ بدنه اصلی برج، سازه راس و دکل تشکیل شده است که ساختمان راس آن یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌‌های راس در برج‌‌های مخابراتی دنیاست.

مرکز ارتباطات بین المللی تهران، که با هدف رفع نیاز‌های مخابراتی و تلویزیونی تهران ساخته شده است،  از چهار بخش اصلی شامل: برج مخابراتی – تلویزیونی، مرکز همایش‌‌های بین‌المللی، هتل پنج ستاره بین‌المللی و مرکز تجارت جهانی تشکیلشده است.

کارکرد‌های عمده برج

ایجاد و گسترش شبکه دسترسی بی‌سیم به اطلاعات Wireless Access Network

زیر ساخت مناسب برای سیستم‌‌های جدید تلویزیونی دیجیتال…

 

%d8%a8%d8%b1%d8%ac-%d9%85%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%af_000001 %d8%a8%d8%b1%d8%ac-%d9%85%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%af_000004 %d8%a8%d8%b1%d8%ac-%d9%85%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%af_000003

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 6 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.