دانلود مقاله رباتیک و جایگاه آن در ایران (۶ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

رباتیک علمی است که با هدف راحتی انسان و افزایش وقت مفید او پدید آمده است، اما متأسفانه در کشور ما آن گونه که شایسته است، شناخته نشده است. در این نوشتار، می‌کوشیم به وضعیت ایران در علم رباتیک در ایران بپردازیم. بدین منظور، نخست تاریخچه و تعریف مختصری از ربات ارایه می‌نماییم و سپس به وضعیت رباتیک در کشور‌های صنعتی می‌پردازیم و سرانجام وضعیت ایران را بررسی و برای بهبود آن راهکاری را مشخص می‌کنیم.

تاریخچه رباتیک
در گذشته، کشورهای استعمارگر برای افزایش سرمایه و پیشرفت خود به کشور‌های ضعیف حمله می‌کردند و با تصرف کشور قربانی، مردم آنجا را به عنوان برده به خدمت می‌گرفتند و از آنها به عنوان نیروی کار رایگان بهره می‌بردند و آنها را در مزارع کارخانه‌ها آشپزخانه‌ها و… به کار می‌گرفتند، اما این برده‌ها چند عیب بزرگ داشتند و مهمترین عیب آن، اسارت یک انسان و ظلم به او بود و دیگر خستگی برده‌ها بود.

برده‌ها نمی‌توانستند 24 ساعت شبانه روز کار کنند. باید به آن‌ها وقت استراحت می‌دادند. دیگر عیب آن‌ها این بود که ارباب باید آن‌ها را همیشه کنترل می‌کرد. در آن زمان، آرزوی اربابان این بود که برده‌ای غیر انسانی داشته باشند که بتواند 24 ساعته کار کند و دچار خستگی نشود و نیاز به کنترل مداوم نداشته باشد. با توجه به علم آن زمان، این رویایی بیش نبود و تنها در تئاتر به نمایش درمی‌آمد و به این برده‌های آسمانی «‌ربات‌» می‌گفتند.

با پیشرفت علوم در گذر زمان و انقلاب صنعتی اروپا، نیاز به برده‌هایی بیشتر با سرعت بالاتر، دقت بیشتر و خستگی کمتر، بیشتر احساس می‌شد؛ بنابراین دانشمندان به فکر ساخت ماشین‌های خودکار افتادند. (تا آن هنگام، علم در زمینه برق و مکانیک مقداری پیشرفت کرده بود.) از آن به بعد در بخش‌‌هایی از کارخانه‌ها از ماشین‌های الکترومکانیکی استفاده می‌شد و بدین گونه بود که مکانیزاسیون صنعتی آغاز شد…

 

 

 

 

0001 0002 0003

 

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 6 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.