دانلود تحقیق درباره پینگ پنگ

امتیاز 3.7 از 26 نفر

 پینگ پنگ

تاریخچه
تاریخ پیدایش تنیس روی میز در ایران به حدود سال ۱۳۱۸-۱۳۱۷ باز می‌گردد که توسط خارجیان مقیم خوزستان به ویژه انگلیسیها در ایران معرفی شد. در سال ۱۳۲۰ و یکی دو سال ب«…………………………….» ی جنوبی ایران مسابقات تنیس روی میز با شرکت ایرانی‌ها و خارجیان مقیم ایران برگزار شد. در سال ۱۳۲۵ بعد از اینکه پینگ پنگ در بیشتر شهرهای ایران طرفدارانی پیدا کرد فدراسیون تنیس روی میز کشوذ تاسیس شد و از سال ۱۳۳۲ تا کنون مسابقات قهرمانی کشور بجز چند دوره همه ساله برگزار شده است.
تنیس روی میز ورزش خیلی قدیمی نیست. اولین نش«…………………………….» دادی کتاب در وسط میز بازی می‌کردند. این ورزش در ابتدا تنیس داخل سالن نامیده می‌شد. به مرور زمان و در اواخر قرن نوزدهم در انگلستان این ورزش با نام هایی چون (Whiff Whaff) و (gossima) شناخته می‌شد، برادران پارکر اولین افرادی بودند که لوازم مناسب برای این ورزش تولید کردند.
در سال ۱۹۰۲ اولین راکت‌های حرفه‌ای این ورزش ساخته شد و انجمن پینگ پنگ در انگلستان تاسیس شد. هر چند این ورزش ابتدا به عنوان یک سرگرمی در بین افراد رایج شد که با هم بازی می‌کردند ولی به تدریج در انگلستان و اروپا گس«…………………………….» شته ورزشی به ژاپن در حدود سال‌های ۱۹۲۰ تعداد بیشتری از مردم دنیا با این ورزش جدید آشنا شدند.
فدراسیون بین المللی تنیس روی میز در سال ۱۹۶۲ در گردهمایی بین المللی که در برلین تشکیل شده بود با حضور کشورهای انگلیس، سوئد، مجارستان، هند، آلمان، دانمارک، چکسلواکی، استرالیا و ولز تأسیس شد. اولین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان یک سال بعد در کشور انگلستان برگزار شد.
در سال‌های اولیه رقابت‌های جهانی تا حدود دهه پنجاه میل«…………………………….» ین، تایوان و کره جنوبی به این رقابت هاریال برتری ژاپنی‌ها و بعدها کره ایها و چینی‌ها به حدی رسید که امروزه در رقابت‌های جهانی و المپیک تمامی رویدادهای این ورزش با برتری ورزشکاران این کشورها به پایان می‌رسد.
ورزش تنیس روی میز از بازی‌های المپیک ۱۹۸۸ وارد برنامه بازی‌ها شد. البته این رشته ورزشی از ۱۹۵۸ و سومین دوره بازی‌های آسیایی در برنامه این رقابت‌ها قرار گرفت
توضیح در این مورد که بازی تنیس روی میز، کی، چگونه و کجا به وجود آمد بی‌نهایت مشکل است. عقاید در مورد منشاء این بازی شدیداً مغایرهم هستند. دقیقاً نمی‌توان تاریخ و محل پیدایش این ورزش را تعیین نمود. به طور «…………………………….» وان از اواخر قرن نوزدهم دانست و این هم زمانی بود که تنیس روی میز جای خود را از اطاقها و زیرزمینهای خصوصی با سالنهای مسابقات عوض کرد و بدین ترتیب ورزشی که یک نوع تفریح خصوصی و خاص طبقه اشراف بود به یک ورزش عمومی تبدیل گشت.
 ورزش تنیس روی میز در آغاز در آسیا، انگلستان یا نزد سرخپوستان آمریکای شمالی و جنوبی به طور ابتدایی بازی می‌شد. در ابتدا برای بازی دراین ورزش از راکتهای شبکه دار مثل راکت تنیس و توپهای پارچه‌ای که به صورت گلوله محکم پیچیده شده بود، یا توپ لاستیکی کوچکی که باد می‌شد استفاده می‌کردند تا اینکه کم کم راکتهای شبکه دار جای خود را با راکتهای چوبی دسته بلند و باری«…………………………….» منشاء بازی تنیس روی میز را از سرخپوستان می‌دانست. هنگامی که در سال ۱۸۹۰ «جیمز گیب» انگلیسی، توپ مخصوصی که جنس آن از سلولوئید (تقریباً همجنس توپهای فعلی) بود درست کرد، تحولی بزرگ در این ورزش ایجاد نمود. راحتی و کنترل این توپ در هنگام بازی باعث رونق و معروفیت بیشتر این ورزش گردید و به خاطر صدای پینگ و پنگ که از برخورد راکت با توپ سلولوئیدی ایجاد می‌شد، نام این ورزش را که به اسم «گوسیما» یا «فلیم فلام» یا «ویف وایف» یا «پیم پام» متداول بود به «پین«…………………………….» فراخور حال و موقعیت و علاقه خود هر طور که مایل بودند بازی می‌کردند و طول و عرض میز یا بلندی و کوتاهی آن در نزد کشورهای مختلف متفاوت بود، یا بلندی و کوتاهی تورمیز یک کشور با تور میز کشورهای دیگر هم سطح نبود. به دلیل همین ناهماهنگی هر کس فقط م«…………………………….» دار و شلوار مشکی و پیراهن مشکی ابریشمی در صحنه ظاهر می‌شدند و تماشاچیان را با فوت و فن هایی از بازی تنیس روی میز سرگرم می‌کردند. شگرد و هنرنمایی خاص آنها در برگرداندن توپها از داخل یک لیوان بود، هنری که امروز فقط تعداد کمی از بازیکنها بدان تسلط دارند.

در سال ۱۹۰۵
یک انگلیسی به نام «گود» به روی راکتهای چوبی، قطعه‌ای لاستیک موج دار (دندانه دار) قرار داد و بدین وسیله بازیکنان یاد گرفتند که به آن پیچ‌ها و سرعتهای گوناگون به توپ بدهند و بدین ترتیب راکتهای روکش لاستیکی دانه دار به سرع«…………………………….» مله از یک طرف و ضربه‌ای از طرف دیگر بود که به عنوان جواب این حمله (دفاع) از طرف دیگر میز داده می‌شد.
از سال ۱۹۲۰ یک تجارتخانه ورزشی برای تبلیغ علامت کالای تجارتی اش از نام پینگ پنگ استفاده کرد و به همین علت بعدها نام این ورزش از پینگ پنگ به تنیس روی میز تغییر داده شد. در سال ۱۹۲۶ فدراسیون بین المللی تنیس روی می«…………………………….» دوم جهانی مجدداً مسابقات جهانی شروع شد و تا کنون بدون وقفه انجام شده است.
از سال ۱۹۲۶ تا ۱۹۵۲ این ورزش که بیشتر با راکتهای تخته‌ای پوشیده از لاستیک دانه دار در دو طرف چوب راکت و با روش دفاعی بازی می‌شد را به علت کسب عناوین مختلف قهرمانی توسط اروپایی‌ها می‌توان عصر اروپایی‌ها دانست و دهه س«…………………………….» دند و همواره ستاره مسابقات جهانی بودند. در سال ۱۹۵۹ جنگ کوتان اولین بازیکن چینی بود که کاپ انفرادی مردان جهان را با خود به پکن برد. از ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۷ که چینی‌ها
در مسابقات جهانی حضور پیدا کردند و گوی رقابت را از ژاپنی‌ها گرفته بودند و قهرمان بی‌چون و چرای تنیس روی میز دنیا شدند و عناوین انفرادی و تیمی مردان را در مسابقات جهانی ۱۹۶۱ پکن، ۱۹۶۳ پراگ و ۱۹۶۵ لوبلیانا را به خود اختصاص دادند عصر چینی‌ها نامیده شد. در ضمن، ضربه هایلوپ (ضربه‌های پیچدار و مارپیچی) از سال ۱۹۶۰ توسط ژاپنی‌ها اختراع شد که با استقبال عامه روبرو شد«…………………………….» ا و تا حدی مجاری‌ها بوده است که از این میان فاتح مطلق همچنان چینی‌ها بوده‌اند.

آموزش گام به گام تنیس روی میز
منطقه‌های بازی
بر اساس فاصله خط انتهای میز با محلی که به توپ ضربه زده می‌شود، منطقه‌های بازی فرق می‌کنند. منطقه اول در فاصله یک متری میز، منطقه دوم در فاصله دو متری و بالاخره منطقه سوم د«…………………………….» می از مناطق اول و دوم به توپ ضربه می‌زنند، در حالیکه بازیکنان دفاعی راحت تر هستند که از مناطق دوم و سوم به توپ ضربه بزنند.
راکت گیری
دو روش راکت گیری وجود دارد: روش اروپایی یا دست دادن (شیک هندز SHAKE-HANDS) که در بین اروپاییها طرفدار دارد و روش مدادی (پن هولد PENHOLD) که در بین آسیایی‌ها طرفدار دارد. روش شیک هندز کم کم طرفداران بیشتری پیدا می‌کند، زیرا در این روش از هر دو سمت راکت می‌توان استفاده نمود، در نتیجه از هر دو نوع روکش لاستیکی می‌توان استفاده کرد (م«…………………………….» رای بازی فورهند حمله‌ای). از آنجاییکه روش شیک هندز طرفداران بیشتری دارد، در این آموزش بیشتر از این روش نامبرده می‌شود.
روش مدادی (پن هولد)
این نوع راکت گیری، مثل این است که یک مداد را در دست گرفت«…………………………….» ه توپ استفاده می‌شود. از انگشت اشاره و شست برای گرفتن دسته راکت استفاده می‌شود و سایر انگشتان در پشت قرار می‌گیرند.
روش شِیک هندز
با استفاده از کف دست، دسته راکت گرفته می‌شود، بطوریکه انگشت اشاره بصورت کشیده در پشت راکت قرار می‌گیرد. وضعیت انگشت شست نشان دهنده سمت فورهند راکت می‌باشد. سعی کنید که هنگام ضربه زدن به هر«…………………………….» ید.
انگشت اشاره: این انگشت باید بطور محکم در پشت راکت قرار گیرد.

انگشت شست: برای کمک به ثابت نگهداشتن راکت، انگشت شست در سمت فورهند قرار می‌گیرد.
وضعیت آماده: قبل از انجام هر حرکتی، شما باید ابتدا وضعیت آماده (READY POSITION) بخود بگیرید. همچنین بعد از هر ضربه‌ای که می‌زنید، شما باید بسرعت به وضعیت آماده برگردید.
چشمها: در تمام مدت، میز باید در حوزه بینایی شما قرار گرفته باشد.
وضعیت قرارگیری دست: راکت باید به سمت جلو و حدود یک «…………………………….» ت در وضعیت خنثی (NEUTRAL)، شما می‌توانید سریعاً از فورهند یا بک هند استفاده نمایید.
حرکات پا: فاصله پاها باید کمی از فاصله شانه‌ها بیشتر باشد تا یک وضعیت پایداری ایجاد شود.
وضعیت قرارگیری در کنار میز: وضعیت صحیح قرارگیری در کنار میز برای برگشت دادن به سرویس مقابل (در هنگام شروع بازی) برای بازیکنان راست دست و چپ دست فرق می‌کند. فرض کنید که وضعیت آماده
بخود گرفته‌اید. یک بازیکن راست دست باید نزدیک گوشه چپ میز، بین خط وسط و خط کناری چپ بایستد. در مورد بایکنان چپ دست، عکس این قضیه صادق است. وضعیت‌های صحیح برای ضرباتی غر از برگشت سرویس بستگ«…………………………….»
تنه: تنه خود را تا آنجا که می‌توانید به جلو خم کنید تا باعث شود که سرعت واکنش به ضربه حریف افزایش یابد.
دست آزاد: دست آزاد شما باید از آرنج خم شده و کمی عقب تر از دست دیگر شما قرار گرفته باشد.
پاها: برای پایین آمدن مرکز ثقل، زانوهایتان باید خمیده باشند. وزن بدن خود را بر روی انگشتان پا قرار دهید.
انواع ضربات
پیچ رویی یا پیچ تاپ (تاپ اسپین TOPSPIN) با گرفتن راک«…………………………….» پایین، چرخش یا پیچ زیری (BACKSPIN) به توپ منتقل می‌شود.
هاف والی (HALF-VALLEY) با برخورد توپ به راکت بطور مستقیم توپ بدون هیچگونه پیچی بازی می‌گردد.

 منابع و مآخذ
وب‌سایت اینترنتی «چهارگوش» به آدرس www.4goush.net

 

 ۰۰۰۱ ۰۰۰۲ ۰۰۰۳

 

قسمت‌هایی از مقاله که با «…………………………….» جدا شده‌اند از مقاله حذف شده و فقط در نسخه word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای خواندن نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 8 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول و عکس
رمز فایل فشرد: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.