تحقیق درباره آموزش رنگ‌آمیزی با آبرنگ

امتیاز 0 از 0 نفر

تحقیق درباره آموزش رنگ‌آمیزی با آبرنگ

ابزارهای لازم برای کار با آبرنگ، یک جعبه آبرنگ خوب که حد اقل دوازده رنگ داشته باشد. همچنین قلم موی شماره 10 آبرنگ به اندازه متوسط است، با این قلم مو می‌توانید لکه‌های نسبتاً بزرگ ایجاد نمایید و نیز خطوط ظریف را نیز رسم نمایید. قلم موی خوب وقتی خیس می‌شود نوکش به نازکی سوزن در می‌آید. وسیله دیگری که برای نقاشی با آبرنگ لازم دارید عبارتند از: یک تخته شاسی به رنگ سفید. (از یک صفحه شیشه‌ای که پشت آن کاغذ سفید چسبانده شده می‌توانید استفاده کنید. ) سفیدی شیشه یا تخته شاسی سبب می‌شود که رنگ هایی را که با هم می‌آمیزید ببینید و میزان غلظت آن را تشخیص دهید.

یک قطعه اسفنج (ابر) که با آن بتوانید کاغذ را مرطوب بنمایید، پارچه تمیزی برای پاک کردن و خشک نمودن قلم‌ها و همچنین دو ظرف کوچک برای آب، یکی برای شستن قلم مو و دیگری برا ی آماده نمودن و در هم آمیختن رنگها. پیش از شروع نقاشی با آبرنگ کاغذ را نمناک کنید (با اسفنج مرطوب ) سپس کاغذ را بر روی میز یا تخته زیر دستی با چسب بچسبانید. در این حالت سطح کاغذ چین خوردگی دارد ولی پس از چند دقیقه که نم کاغذ برچیده شد سطح آن نیز صاف می‌گردد. کاغذ را دوباره مرطوب نمایید و اندکی صبر کنید تا نم آن کم شود، در حینی که سطح کاغذ در حال خشک شدن است با مداد نرم، پاره‌ای از قسمت‌های شکلی را که در نظر دارید مجسم سازید روی کاغذ نمناک طرح کنید. پس از پایان طرح کاغذ را به کنار بگذارید تا رطوبت در آن رسوخ نماید، در این فرصت رنگها را آماده کنید.

قلم مو را با مقداری آب و با رنگ آغشته سازید و رنگ را کاملاً روی تخته شاسی بمالید تا کاملاً حل شود. دفترچه آبرنگ یا تخته‌ای را که کاغذ آبرنگ بر روی آن چسبیده روی سطح صاف قرار داده و به نقاشی بپردازید. قلم مو باید همیشه پر از آب و رنگ باشد، خواه شکل ظریفی را نقش کنید و یا اینکه سطح بزرگی را رنگین سازید. دلیلش این است که در این روش، عمل نقاشی باید با سرعت و جرأت انجام گیرد و چنانچه قلم مو خشک باشد این عمل امکان پذیر نخواهد بود.

در نقاشی با آبرنگ برای اینکه رنگها در همدیگر نروند، بین ضربات قلم فاصله کوتاهی در نظر بگیرید تا کاغذ بتواند رنگ اول را در خود فرو ببرد و برای پذیرش رنگ بعدی آماده شود.

اگر بخواهید رنگ‌ها کاملاً شفاف و درخشنده با شند باید صبر کنید تا لایه رنگی که روی کاغذ کشیده‌اید کاملاً خشک شود و سپس لایه دیگر را روی آن بکشید. چون جنسیت مادی آبرنگ شفاف است، بنابراین هر لایه‌ای که روی لایه دیگر می‌نهید رنگ لایه زیرین را نیز نشان می‌دهد و در محل برخورد دو لایه، رنگ تیره‌تر خواهد شد. مثلاً اگر سطحی را به ر نگ سبز درآورید و پس از خشک شدن لایه قرمز روی آن بکشید در نقاطی که سبز و قرمز روی هم قرار گرفته باشد رنگ قهوه‌ای پدید خواهد آمد.

ولی نباید بیش از دو یا سه رنگ را با هم مخلوط نمود چون در این صورت رنگ کدر خواهد شد. هرگز رنگ سفید به کار نبرید. سفید، رنگها را مات می‌کند و از درخشندگی رنگ می‌کاهد و خصلت نقاشی با آبرنگ یعنی (شفافیت) را از بین می‌برد.

 

 

 

0001 0002 0003

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 4 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.