دانلود تحقیق درباره میگرن (۶ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

میگرن

بیش از 90 درصد افراد در طول عمر خود، سردرد را تجربه کرده‌اند. اکثر سردردها مدت زمان کوتاهی طول می‌کشد. برای مثال، سردردی که به علت یک بیماری عفونی ایجاد می‌شود، بعد از بهبود این بیماری از بین خواهد رفت. این نوع سردردها معمولا باعث نگرانی نمی‌شوند؛ چون علت ایجاد آنها مشخص است ؛ اما سردردهایی که چنین علت‌های مشخصی ندارند، می‌توانند منجر به نگرانی و اضطراب شوند.

خوشبختانه در اکثر موارد، علت ایجاد سردردها، موارد بدی چون وجود تومور مغزی یا سکته مغزی نیستند، بلکه آنها را می‌توان با عنوان سردردهای خوش خیم عود کننده طبقه بندی کرد این سردردها مسوول ایجاد حداقل سه چهارم سردردها هستند بنابراین شایع‌ترین نوع سردردی هستند که پزشکان هر روزه با آن مواجه می‌شوند، اما اگر شرح حال درستی به پزشک ندهید، او از کجا خواهد فهمید که سردرد شما از نوع میگرنی است یا از نوع تنشی و یا بر اثر درد عضلات موضعی سر و گردن ایجاد شده است. بنابراین بهتر است آگاهی کافی از بیماری میگرن داشته باشید.

میگرن را می‌توان به صورت سردردهای دوره‌ای که از 4 ساعت تا 72 ساعت طول کشیده و همراه با تهوع یا استفراغ است، تعریف کرد. بعضی حملات میگرن با یک اورا aver یا پیش درآمد شروع می‌شود، که معمولا علایم بینایی هستند.

این نوع میگرن را میگرن کلاسیک می‌نامند. در بین فواصل حملات میگرن، بیمار هیچ گونه سردرد یا ناراحتی دیگری ندارد. سردردهایی که هر روز ایجاد می‌شوند، میگرن نیستند. نام میگرن از کلمه همی کرانیا Hemicrania گرفته شده که به معنی یک طرف سر است، گرچه بعضی سردردهای میگرنی می‌توانند همه جای سر را هم درگیر کنند. میگرن بیشتر از فقط یک سردرد است و سردرد و میگرن لزوما اصلی‌ترین مشکل نیست.

اکثر افراد هنگام حملات میگرنی، کاملا بیمار می‌شوند و نمی‌توانند به کارهای روزمره‌شان ادامه بدهند. بعضی مبتلایان این بیماری مجبورند در یک اتاق ساکت و تاریک، بی‌حرکت دراز بکشند، تا حمله میگرنی پایان یابد. بعضی از این بیماران نمی‌توانند حتی فکر غذا خوردن را هم داشته باشند، چون حالشان به هم می‌خورد، اما بعضی مبتلایان به میگرن با غذا خوردن به تهوعشان پایان می‌دهند. خواب آلودگی و رخوت، علامت شایع این بیماری است.

فعالیت و عملکرد طبیعی معده مختل و باعث می‌شود داروهایی که برای تسکین میگرن خورده می‌شود، بخوبی جذب نشوند. گاهی اوقات یک حمله میگرنی با استفراغ به پایان می‌رسد، اما در اکثر موارد، سردرد بعد از یک خواب خوب یا بتدریج تسکین می‌یابد. یک حمله میگرنی می‌تواند خیلی وحشتناک باشد. بیمارانی که تجربه اختلالات بینایی را به عنوان پیش درآمد حملات میگرنی دارند، از ایجاد دایمی این اختلالات بینایی هراس دارند. این افراد همچنین از ایجاد یک تومور مغزی یا سکته مغزی می‌ترسند. خوشبختانه وجود چنین موارد خطرناکی نادر است و سایر علایم ممکن است قبل از بروز سردرد اتفاق بیفتد.

گرچه علایم میگرن باعث بروز مشکلاتی می‌شوند، اما علایمی نیستند که تهدید کننده حیات باشند و بعد از پایان ند….

 

0001 0002 0003

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 6 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.