دانلود تحقیق درباره کفش ورزشی

امتیاز 3.4 از 18 نفر

کفش ورزشی

این جمله را بارها شنیده ایم که «پا قلب دوم بدن انسان است» برای سالم ماندن پا مهم ترین نکته استفاده از کفش مناسب و مخصوص هر فعالیت است، چرا که هر فعالیتی نیروهای مختلفی به پا وارد می‌آورد که اگر این نیروها به وسیله کفش مخصوص به خوبی مهار نشود، آسیب‌های بسیاری متوجه پا و سایر اعضای بدن می‌شود. فشار‌های ناشی از کفش ورزشی نا مناسب حین انجام فعالیت‌های ورزشی چند برابر می‌شود، در حالی که یک کفش ورزشی مناسب می‌تواند فشار وارد بر زانو و لگن را تعادل بخشد

از قدیم گفتند پا قلب دوم انسان است پس همواره باید در شرایط خوبی قرارداشته باشد، از این رو بجاست که در انتخاب کفش به ویژه برای دانش آموزان دقت شود. این روزها با توجه به باز شدن مدرسه‌ها و فرا رسیدن ماه مهراغلب خانواده‌های ایرانی به دنبال کفش مناسب برای دانش آموزان هستند زیرا کفش‌ها ضمن استحکام زیاد باید برای استفاده دانش آموزان راحت باشند.

کارشناسان براین باورند که امروزه با پیشرفت‌های بشر در عرصه‌های مختلف علمی می‌توان اختلالاتی همچون صافی کف پا، مشکلات زاویه ای زانو و برخی از انواع پادردها را به ویژه در میان کودکان و نوجوانان با اعمال تغییراتی در رویه، پاشنه و کفی کفش درمان کرد.

والدین باید کفشی مناسب برای استفاده فرزندانشان در مدرسه تهیه کنند زیرا پای آنها باید بیش از چهار ساعت در محیط مدرسه در داخل این کفش باشد و در عین حال باید پای دانش آموز در این کفش راحت باشد.

انتخاب کفش برای دانش آموزانی که شکل و ساختار پای آنها ازنظر وضعیت قوس‌های پا دارای مشکلاتی است باید با نظر پزشک متخصص انجام شود.

کفش از دو قسمت اصلی کفی و رویه تشکیل شده است. کفی همان قسمتی است که پا روی آن قرار می‌گیرد و از بیرون در تماس با زمین است. این بخش به دلیل وزن بدن و ضربات ناشی از برخورد آن با زمین، باید علاوه بر ضخامت کافی، ضربه گیر خوبی هم باشد.

کفش مناسب باید انعطاف پذیری مناسبی هم داشته باشد. به ویژه در محل مفاصل یعنی جایی که هنگام راه رفتن انگشتان از آنجا خم می‌شوند. همچنین کفی کفش نیز باید با شکل پا متناسب یا منطبق باشد یعنی به شکل قوس‌های طبیعی کف پا باشد. سفتی و نرمی بیش از حد در این ناحیه و عدم وجود قوس‌های مناسب و منطبق با کف پا موجب بروز دردهایی در کف، مچ پا و یا حتی زانو می‌شود.

قسمت رویه بخشی است که روی پا را می‌پوشاند. بهترین جنس برای این قسمت چرم است زیرا هم انعطاف….

 

0001 0002 0003

 

قسمت‌هایی  از مقاله حذف شده و فقط در نسخه word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 6 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.