دانلود تحقیق درباره خانواده‌ها و همسایه‌ها

امتیاز 0 از 0 نفر

دانلود تحقیق درباره خانواده‌ها و همسایه‌ها

خانواده‌ها و همسایه‌ها

پیچیدگی روز افزون مناسبات اجتماعی، تنوع ارتباطات بین فردی و گستره شبکه‌های اطلاع رسانی درون خانوادگی و برون خانوادگی، ضرورت بازنگری به اهمیت و روش‌های مؤثر برقراری و استمرار رابطه مفید، مؤثر و متقابل خانواده‌ها با همسایه‌ها را مضاعف می‌سازد.

بدون تردید یکی از عوامل مؤثر در فرایند یادگیری‌های اجتماعی و تأثیرپذیری اخلاقی و رفتاری کودکان، نوجوانان و بزرگسالان؛ «همسایه‌ها» می‌باشند.

«همسایه‌ها» می‌توانند به طور مستقیم و غیر مستقیم با ارائه الگوهای رفتاری خاص، نقش قابل ملاحظه‌ای در شکل گیری باورها، کنش‌ها و واکنش‌ها و منش‌های همدیگر داشته باشند.

همسایه‌ها قادرند تأثیر بسزایی در گفتارها و فرهنگ زبان و کلام، نگرش‌ها و بازخوردها، توقعات و انتظارها، انگیزه‌ها و تلاش‌ها و پدید آیی رفتارهای متنوع یکدیگر داشته باشند.

همسایه‌ها با شکل دادن به بافت فرهنگی ـ اجتماعی مجتمع ها، کوچه‌ها و محلّه‌ها می‌توانند در جهت بخشیدن و تبلور بسیاری از اندیشه‌ها و رفتارهای همدیگر فوق العاده مؤثر واقع شوند و در آسیب پذیری‌ها و یا مصونیت‌های اجتماعی ـ فرهنگی و آرامش روانی هم ساختمانی‌ها و هم محلّی‌ها بسیار تأثیرگذار باشند.

همسایه‌ها در فقر یا غنای فرهنگی محلّه نقش غیر قابل انکاری دارند و در تأمین آرامش خیال، بهداشت روان و یا احساس ناامنی و دغدغه‌های خاطر همدیگر می‌توانند اثرگذار باشند.

همسایه‌ها می‌توانند سایه بان پر محبّت، چتر حمایتگر، سنگر امنیت و آرامشگر و پشتوانه استوار همدیگر باشند.

همسایه‌ها می‌توانند آماده ترین مددکار، مهیاترین دادرس، محرم ترین مشاور و دلسوزترین حامی‌و یار برای خانواده‌ها باشند.

خانواده‌ها و همسایه‌ها می‌توانند از پرشکوه ترین رابطه‌ها برخوردار باشند؛ رابطه‌ای مملو از رفاقت و مهربانی، صمیمیت و یکرنگی، تعهّد و مسؤولیت پذیری، حمایت و پشتیبانی، همدلی و همراهی، همفکری و همگامی، گذشت و صبوری، ایثار و پایداری، همزبانی و رازداری و صلابت و استواری.

همسایه‌ها می‌توانند در کنار نزدیکان و خویشان و یا در فراق ایشان، برای خانواده‌ها همچون پدری متعهّد و دلسوز، مادری مهربان و صبور، برادری حامی‌و فداکار، خواهری همدل و صمیمی‌و خویشاوندی بصیر و خیرخواه باشند.

برقراری چنین رابطه مؤثر و مفیدی، منوط به مراعات توصیه‌های زیر می‌باشد:

1 ـ معرفت و محبت پیدا کنید

خمیر مایه چنین رابطه پرشکوه، زیبا و دوست داشتنی، معرفت است و محبّت؛ و محبّت یعنی صمیمیت و صداقت، شجاعت و عدالت، گذشت و ایثار و صبوری و احسان نسبت به همدلان و همسایگان.

خانواده‌هایی که بیش از دیگران در برقراری این ارتباط و پایه گذاری چنین رابطه‌ای پیش قدم شده، از همه امکانات فکری، معنوی و مادی خود برای آن سرمایه گذاری می‌کنند، نه تنها از بیشترین ثواب و پاداش الهی بهره مند می‌گردند، بلکه خود از بالاترین آرامش روان و سکینه خاطر برخوردار می‌شوند.

2 ـ در نیکی کردن سبقت بگیرید

 

خانواده_000001 دانلود تحقیق درباره خانواده‌ها و همسایه‌ها خانواده_000003

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 8 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.