تحقیق کامل درباره حجاب و عفاف زن (۱۴ صفحه)

امتیاز 4.2 از 13 نفر

پروردگارا؛ ما را به زینت ایمان مزین فرما!   

تحقیق کامل درباره حجاب و عفاف زن

خداوندا! اخلاص و ترس از خودت را در هنگام خشنودی و غضب، و میانه روی در زمان بی نیازی و فقر را از تو خواستارم، و از تو نعمتی را می‌خواهم که پایانی ندارد، و نیز آنچه مرا خشنود می‌سازد و پایان نمی‌پذیرد را از تو جویا هستم.

بارالها! خشنودی به قضاء و حکم تو را می‌خواهم، و از تو زندگی نیکو بعد از مرگ را درخواست می‌کنم، و نیز دیدار رویت و شوق به ملاقات تو را، بدون آنکه پریشان حالی و رنجی در آن باشد یا در آشوبی فراگیر قرار گیرم را خواستارم.

پروردگارا! ما را به زینت ایمان مزّین فرما، و ما را هدایتگرانی قرار ده که مشمول هدایت تو قرار گرفته باشیم، ای پروردگار جهانیان اجابت فرما.

پروردگارا! تا آنگاه که مرا زنده می‌داری، مرا بدانچه داده ای قانع گردان، و عیوبم را بپوشان، و مرا سلامت دار، و آن زمان که مرا میمیرانی مرا بیامرز و مشمول رحمتت قرار ده.

بارالها! مرا بر آنچه برایم مقدر ساخته ای به رنج نینداز، و آنچه را برایم مقدر نموده ای سهل و آسان گردان.

پروردگارا! پدر و مادر و هر که را بر من حقی دارد به بهترین وجه پاداش ده.

خداوندا! نفسم را ذلیل، و مقامت را در نفسم افزون فرما، و طاعتت و عمل به آنچه مورد رضایت توست و دوری از آنچه مورد غضب تو می‌باشد به من الهام کن،  ای بهترین رحم کنندگان.

گزیده ای از صحیفه فاطمیه(س)

 

 

 

چکیده

این مقاله به مطالعه پیرامون حجاب وعفاف پرداخته و آن را از دیدگاه اسلام و قرآن نیز بررسی می‌کند. پایه اصلی تحلیل بر حجاب زنان است و قدرت انتقال ارزشها توسط آنان و حضور شان در جامعه.

این مقاله با استفاده از روش کتابخانه ای پیرامون مسئله حجاب زنان بحث می‌کند.در ابتدا به حجاب وعفاف از دیدگاه اسلام و سپس قرآن می‌پردازد و پس ازآن از زن وقدرت انتقال ارزشها سخن می‌گوید. درادامه از دو بانوی بزرگ اسلام یعنی فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و بانو زینب کبری (سلام الله علیها) به بزرگی یاد می‌کند که نمونه‌هایی از زنان شجاع تاریخ بشریت هستند.درانت‌ها نتیجه گیری و پیشنهاداتی چند ارائه می‌گردد.باشد که مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

 

مقدمه

درجامعه کنونی که مفهوم بی حجابی و بی بند وباری به غلط جای خود را به آزادی داده و توسط تهاجم فرهنگی از سوی غربیان در رگ و خون جوانان امروزی وارد گشته است پرداختن به موضوع مهم عفاف و حجاب امری ضروری می‌نماید. تفسیر غلط از آزادی، جوانان بخصوص زنان ما را تهدید نموده و آنان را به بی حجابی سوق می‌دهد درحالیکه همین تفسیر تنها انسان را دریک بعد وآن هم بعد حیوانی می‌نگرد. بی هیچ شبهه معلوم است که آزادی که غرب دم از آن می‌زند به جای این که به زنان آزادی بیشتر دهد به مرد اختیار و آزادی تام داده تا بدون هیچ مانعی درمجامع عمومی‌از زن استفاده کرده و به راحتی شخصیت و انسانیت و ارزشهای والای انسانی وی را لگدمال کند و به این وسیله زن را تنها ابزاری می‌پندارد که در اختیارمرد قرار گیرد.

دراین مقاله سعی داریم هرچند کوتاه به مسئله عفاف و حجاب پرداخته و روشن سازیم که زنان از قدرت بالایی برخوردارند ومی‌توانند ارزشها را به دیگران و نسل بعد خود منتقل سازند همچنین ازدیدگاه اسلام نیز نظری گذرا به این مسئله داریم. ما زنان نمونه بسیاری داریم که با حفظ عفت و حجاب خود رسالت‌های سنگینی را به دوش کشیده و پیام‌های انسان سازی را به گوش مردمان رسانیده اند. باشد که الگوی زنان و دختران ما گردند.

تبیین حجاب و عفاف زن مسلمان با بهره گیری از آموزه‌های اسلامی و سیره حضرت زهرا ))

عفاف و حجاب

باکلمه عفاف، حجاب و پوشش همیشه همراه بوده است که بیشتراوقات از این واژه‌ها پرده نشینی و محبوس کردن زن درخانه در ذهنها تداعی می‌شود اما درحقیقت این گونه نیست. «حیا و عفاف وستر و پوشش تدبیری است که خود زن با یک نوع الهام برای گرانبها کردن خود و حفظ موقعیت خود در برابر مرد به کار برده است. زن با هوش فطری و با یک حس مخصوص به خود دریافته است که ازلحاظ جسمی‌نمی‌تواند با مرد برابری کند…

 

  • فهرست مطالب
  • پروردگارا؛ ما را به زینت ایمان مزین فرما! 3
  • چکیده 4
  • مقدمه 5
  • عفاف و حجاب.. 5
  • زن و مسئله حجاب دراسلام 6
  • مسئله عفاف و حجاب ازنگاه قرآن و احادیث.. 7
  • زن، برخورداری از ارزشها و انتقال آن. 9
  • معرفی دو شخصیت برجسته دراسلام 10
  • فاطمه زهرا(سلام الله علیها) 10
  • زینب کبری ( سلام الله علیها) 11
  • نتیجه گیری. 12
  • پیشنهادات.. 13
  • فهرست منابع و مآخذ. 14

 

%d8%aa%d8%a8%db%8c%db%8c%d9%86-%d8%ad%d8%ac%d8%a7%d8%a8-%d9%88-%d8%b9%d9%81%d8%a7%d9%81-%d8%b2%d9%86_000001 %d8%aa%d8%a8%db%8c%db%8c%d9%86-%d8%ad%d8%ac%d8%a7%d8%a8-%d9%88-%d8%b9%d9%81%d8%a7%d9%81-%d8%b2%d9%86_000005 %d8%aa%d8%a8%db%8c%db%8c%d9%86-%d8%ad%d8%ac%d8%a7%d8%a8-%d9%88-%d8%b9%d9%81%d8%a7%d9%81-%d8%b2%d9%86_000007
 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 14 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.