کوتاه درباره بوکسیت (۳ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

بوکسیت

بوکسیت سنگ معدن اصلی آلومینیوم است که تشکیل آن در شرایط خاص هوازدگی صورت می‌گیرد و ذخایر آن معمولا در سطح یا اعماق کم متمرکز می‌شود.

آلومینیوم فلزی نرم و سبک به رنگ سفید- نقره ای، دارای وزن مخصوص 75/2 (وزن مخصوص کم)، دمای ذوب 660 درجه سانتی گراد، مقاومت مکانیکی بالا، مقاوم در برابر اکسیداسیون، چکش خوار، قابل انعطاف، شکل پذیر، ضدزنگ، هادی جریان الکتریسیته و رسانای خوبی برای گرما می‌باشد و بنابراین آلومینیوم به عنوان دومین فلز چکش خوار و ششمین فلز شکل پذیر شناخته می‌شود.

آلومینیوم معمولاً به همراه دیگر عناصر یافت می‌شود و بندرت می‌تواند به حالت خالص (Native) وجود داشته باشد زیرامیل ترکیبی زیادی با O2 اتمسفر دارد.

آلومینیوم از عناصراصلی تشکیل دهنده کانی‌ها و سنگهاست. حلالیت آلومینیوم در طبیعت به شدت توسط PH کنترل می‌شود و تمرکز این عنصر در PH کمتر از 5/5 در محیط بسیار زیاد است. وجود ترکیبات سولفاته و فلورین، موجب افزایش حلالیت آلومینیوم در محیط می‌شود.

آلومینیوم در انواع گوناگونی همراه با اکسیژن، سیلیس، فلزات قلیایی، قلیایی خاکی، فلوئور و نیز بصورت هیدروکسید و سولفات یافت می‌شود. کانیهای آلومینیوم دار کاملاً پایدارند. بنابر این تبدیل این ترکیبات به فلز به انرژی بالایی نیاز دارد.این مسئله جدایش فلزی این عنصر و تولید تجاری آن در زمان اخیر را که پیش از این میسر نبود، تفسیر می‌کند. آلومینیوم 3/0 سنگینی آهن و 3/1 سنگینی مس را داراست و مقاومت، آن در برابر اسید و عوامل جوی از فلزات آهن و مس بیشتر است.

ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی آلومینیوم در درجه اول به خلوص آلومینیوم بستگی دارند.هیچ علامت استانداردی برای درجه خلوص آلومینیوم وجود ندارد. آهن و سیلیس از ناخالصی‌های عمده و اصلی اند و آلومینیوم تولید…

 

%d8%a8%d9%88%da%a9%d8%b3%db%8c%d8%aa_000001 %d8%a8%d9%88%da%a9%d8%b3%db%8c%d8%aa_000002 %d8%a8%d9%88%da%a9%d8%b3%db%8c%d8%aa_000003

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 3 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.