پرورش حیوانات اهلی «فنچ»

امتیاز 0 از 0 نفر

پرورش فنچ

فنچها با آواز نازک وچهره ی زیبای خود جزو پرندگان بومی چمنزارهای استرالیا محسوب می شوند که دارای قابلیت زادو ولد بسیار آسان و راحتی بوده وبه راحتی تکثیر وتولید مثل می نمایند. فنچها در حضور انسانها هرگز دوست ندارند که دست آموز باشند و در دست انسانها قرار بگیرند یا با فضولی مرتب صاحبانشان روبرو شوند هرگز نبایستی این پرندگان را با دید کم ارزش بودن یا یک اسباب بازی برای کودکانمان نگریست و جان این موجودات جاندار را به بازی و شوخی گرفت. فراموش نکنید که حس زیبای زندگی کردن در تک به تک موجودات زنده موج می زندوما بایستی با درک نیازها و اصول نگهداری صحیح از پرندگان بهترین و مناسبترین مکان برای زندگیشان را برایشان مهیا نماییم.

ارزن وکتان عمده ترین واصلیترین دانه ای است که برای زنده ماندن فنچها الزامی استعلاوه براین دانه ها یک رژیم غذایی تکمیلی شامل سبزیجات تازه از جمله کاهو و اسفناج وشوید ،میوه ی تازه از جمله هویج رنده شده وسیب به مقدار کم ،تخم مرغ آب پز شده ،پلوی کم روغن،مولتی ویتامین محلول درآب به مقدار کم و کلسیم در هر هفته دو بار برای تامین ویتامین ومواد لازم برای داشتن طول عمر بیشتر وبهتر وسریع رشد کردن فنچها لازم وضروری به نظر می رسد.

فنچ راه راه یکی از پرندگان کوچک با طول متوسط 9 سانتیمتر بومی چمنزارهای استرالیا می‌باشد. با توجه به اینکه کشور استرالیا دارای سیاست درهای بسته برای صدور حیوانات به خارج می‌باشد، اغلب فنچهایی که در خارج از این کشور دیده می‌شوند در استرالیا متولد نشده اند. فنچهای راه راه دارای تنوع رنگ بسیاری می‌باشند و در زمره معروفترین پرندگانی که در قفس نگهداری میشوند، بشمار می‌آیند. فنچهای راه راه حیوانات دلپذیری برای نگهداری در منزل، محل کار و کلاس درس محسوب می‌شوند. یک فنچ نر بالغ رنگینتر و معمولاً براحتی از فنچ ماده قابل تشخیص است. یک فنچ نر بطور معمول دارای نوک و گونه‌های نارنجی روشن، هاشورهای سیاه و سفید در سرتاسر گلو و سینه و خالهای قهوه ای در دو طرف بدن می‌باشد.

 

 

 

0001 0002 0003
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 5 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.