منابع مالی موسسات خیریه از کجا تأمین می شود؟

امتیاز 3 از 1 نفر

منابع مالی موسسات خیریه از کجا تامین می‌شود؟

پایه و اساس منابع مالی موسسات خیریه مردم هستند که چنین موسساتی پایه گذاری می‌شود.

اول با سرمایه اندکی که جمع می‌شود شروع به راه اندازی این موسسه می‌شود شخصی عامل خیر می‌شودو مانند نماینده هر جای مناسبی ان را مطرح می‌کند و دهان به دهان می‌چرخد بعضی‌ها نذر می‌کنند و حاجتی دارند. بعضی‌ها افراد خیر را شناسایی می‌کنند و موضوع نیازموسسه را مطرح می‌کنند و شخص مورد نظر مبلغی را در نظر می‌گیرد و هر ماه این مبلغ را به این موسسه‌ها هدیه می‌کنند.

وقتی این موسسه‌‌‌‌های خیریه کار خود را به خوبی انجام داد و موفق شد کار را گسترش بیشتری داده و برای خود زیر مجمومه درست می‌کند. مانند خانه ی سالمندان در کهریزک یا بهزیستی‌ها که دولت هم بخش اندکی سرمایه را به این مراکز در نظر می‌گیرد ولی نیاز بیشتر این مراکز را مردم متقبل می‌شوند و به این امر خدا پسند پاسخ مثبت می‌دهند که خداوند در قران کریم می‌فرمایند از شما حرکت از من برکت. مردم به این فرموده ی خدا اعتقاد دارند وبه ان احترام می‌گذارند.

 

خیریه‌ها در کشور‌‌‌های مختلف با عناوینی چون charity organizations (موسسات خیریه) وcharity foundations (بنیاد‌‌‌های خیریه) شناخته می‌شوند. در برخی کشورها خیریه‌ها زیر مجموعه یا مترادف موسسات غیرانتفاعی (non-profit organizations) یا به اختصار NPO تلقی می‌شوند، یعنی موسساتی که به قصد کسب منافع مادی موسسان یا اعضا تشکیل نمی‌شوند؛

بلکه هدفی ماورای اهداف مالی را دنبال می‌کنند. در برخی کشور‌‌‌های دیگر موسسات خیریه زیرمجموعه موسسات غیردولتی (non-governmental organizations) یا به اختصار NGO قرار می‌گیرند و در کشور خودمان ایران نیز اکثر مردم NGO را مترادف با موسسه خیریه می‌دانند.

 

حال از مباحث و اصطلاحات تخصصی که بگذریم باید گفت به رغم آنچه که از بیرون به نظر می‌رسد مدیریت موسسات خیریه کار چندان ساده ای نیست. موسسات خیریه به واسطه وجود نیرو‌‌‌های داوطلب که معمولاتعداد افراد زیادی هم هستند، دارای ساختار، روابط و گروه‌‌‌‌های رسمی و غیررسمی پیچیده و گاهی متعدد هستند که در این میان نیرو‌‌‌های داوطلب فعال در موسسه، عامل مهمی در ایجاد این ویژگی هستند.

نیرو‌‌‌های داوطلب، افرادی هستند که به طور غیرموظف و به صورت رایگان زمان‌‌‌های آزاد خود را به انجام فعالیت‌‌‌هایی برای موسسه یا در موسسه صرف می‌کنند و به سادگی هم ممکن است در هر زمان همکاری خود را با موسسه قطع کنند.

پایه و اساس منابع مالی موسسات خیریه مردم هستند که چنین موسساتی پایه گذاری می‌شود.

اول با سرمایه اندکی که جمع می‌شود شروع به راه اندازی این موسسه می‌شود شخصی عامل خیر می‌شودو مانند

 

 

0001 0002 0003



 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 7 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.