فشار روانی (۹ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

فشار روانی

در دنیای‌ ماشینی، در شهرها و در میان‌ انسان‌ها گاهی‌ افراد خود را در مقابل‌ رویدادها و اتفاقات‌ کوچک‌ و بزرگ‌ ناتوان‌ می ‌پندارند؛ به همین دلیل احساس‌ بیهودگی‌ می‌ کنند و توان‌ درست‌ فکر کردن‌ و درست‌ ارتباط‌ برقرار کردن‌ با خود و دیگران‌ را از دست‌ می ‌دهند، و به‌ عبارتی‌ ارتباط‌ با زندگی‌ – زندگی‌ به‌ مفهوم‌ رشد و سازندگی‌ – را از دست‌ می‌ دهند.

برای‌ این‌ که‌ بتوانیم‌ ارتباط‌ با زندگی‌ را به‌ صورت‌ رشد یافته‌ ادامه‌ دهیم، لازم‌ است‌ برداشت‌ و دیدگاه‌ متفاوتی‌ از زندگی‌ داشته‌ باشیم؛ دیدگاهی‌ کاملاً متفاوت‌ با دیدگاه‌ روزمره زندگی مان.

لازم‌ است‌ بدانیم‌ که‌ رفتار ما تصادفی‌ نیست، بلکه‌ از الگویی‌ کاملاً منطقی‌ پیروی‌ می ‌کند؛ و خوشبختانه‌ این‌ الگوی‌ رفتاری‌ قابل‌ تغییر است. اما اگر ما به‌ عنوان‌ یک‌ انسان‌ این‌ قابلیت‌ (قابلیت‌ تغییر) را در درون‌ خود نپرورانیم، زندگی‌ و رویدادهای‌ آن‌ همچنان‌ برایمان‌ عذاب‌آور، خسته ‌کننده‌ و کسالت ‌بار خواهد بود. نیاز به‌ تغییر امروزه‌ بیش‌ از پیش‌ احساس‌ می‌ شود؛ این‌ که‌ انسان‌ بتواند بیشتر به‌ اندیشه‌ خود بپردازد و به‌ این‌ ترتیب‌ توانمندی‌های‌ خود را افزایش‌ دهد و به‌ برداشت‌ زیباتری‌ از زندگی‌ و زندگی‌ کردن‌ و ارتباط‌ با انسان‌ها دست‌ یابد. متأسفانه‌ از اشکالات‌ انسان‌ این‌ است‌ که‌ بیشتر به‌ کمیت‌های‌ زندگی ‌اش‌ توجه‌ دارد تا به‌ کیفیت‌های‌ اندیشه ‌اش؛ ما برای‌ اندیشه‌ بهتر نیازمند آموزش‌های‌ جدید، اطلاعات‌ جدید و دانش‌ جدید هستیم.

در این‌ نوشتار که‌ تحت‌ عنوان‌ ارتباط‌ با زندگی‌ مطرح‌ می‌ گردد، سعی‌ می‌ شود تعریفی‌ جدیدتر – یا بهتر بگوییم‌ متفاوت ‌تر – از مفاهیمی‌ که‌ در زندگی‌ با آنها سر و کار داریم‌ ارائه‌ گردد. یادآوری‌ این‌ نکته‌ نیز ضروری‌ است‌ که‌ این‌ مقاله‌ را فقط‌ برای‌ مطالعه‌ و دانش ‌اندوزی‌ نخوانید، بلکه‌ با آنها زندگی‌ کنید؛ به‌ این‌ معنا که‌ این‌ اطلاعات‌ را به‌ سیستم‌ اعتقادی‌ خود بدهید و در لحظه ‌لحظه‌ زندگی‌ بکوشید با این‌ اطلاعات‌ جدید کار کنید؛ فقط‌ در این‌ صورت‌ است‌ که‌ می ‌توانید نتیجه‌ بگیرید.

کنترل‌ فشارهای‌ روانی‌

در دنیای‌ کنونی‌ ما، چیزی‌ که‌ بیش‌ از پیش‌ انسان‌ها را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد فشارهای‌ روانی‌ است‌ که‌ معمولاً آن‌ را به‌ شکل‌ اضطراب ، خشم ، ترس ، عصبانیت‌  و… تجربه‌ می ‌کنیم‌ و اگر راه‌ مقابله‌ با این‌ پدیده‌ انسانی‌….

 

 

  • فهرست مطالب
  • کنترل‌ فشارهای‌ روانی‌ 3
  • موقعیت‌ اتفاقی‌ 4
  • موقعیت‌ احتمالی‌ 5
  • موقعیت‌ خود ساخته‌. 6
  • مشکلات‌… 8
  • جمع ‌بندی‌ 8
  • منابع و مآخذ. 9

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 9 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.