دانلود تحقیق میوه‌های قرآنی (۶ صفحه)

امتیاز 4 از 4 نفر

دانلود تحقیق میوه‌های قرآنی (6 صفحه)

میوه‌های قرآنی
میوه‌های انار، زیتون، خرما، انجیر و انگوردر قرآن کریم از آنها یاد شده است. این میوه هاعلاوه بر جنبه خوراکی از دیدگاه دارویی و اثرات درمانی نیز قابل توجه هستند و همواره در طب سنتی و نوین برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه شده‌اند.

در قرآن کریم به میوه انجیر و زیتون قسم یاد شده است و در آیات متعددی از میوه‌های انار، انگور و خرما نام برده شده است. قرآن کتاب آسمانی و از معجزات پیامبر اکرم (ص) است که تمامی مطالب علمی آن از سوی محققان با انجام تحقیقات و پژوهش‌های متعدد به اثبات رسیده است.

در مورد ارزش غذایی انجیر باید گفت که قند زیادی دارد به گونه‌ای که ۵۰ درصد انجیر خشک را قند تشکیل می‌دهد

انجیر
انجیر میوه‌ای مقوی و شیرین است که در قرآن به آن قسم یاد شده است. امام رضا (ع) فرموده است که درخت انجیر شبیه‌ترین درخت به درختان بهشتی است.

این میوه در طب سنتی نیز برای درمان بیماری هایی از سوی پزشکان استفاده می‌شده است. سقراط پدر علم طب همیشه انجیر را برای بیماران به خصوص بیمارانی که تشنگی و تب داشتند، تجویز می‌کرد. می‌گویند افلاطون به قدری انجیر را دوست می‌داشت که بعضی آن را دوست فیلسوفان نا میده‌اند. سقراط انجیر را جذب کننده مواد نافع و دفع کننده مواد مضر می‌دانست.

در مورد ارزش غذایی انجیر باید گفت که قند زیادی دارد به گونه‌ای که ۵۰ درصد انجیر خشک را قند تشکیل می‌دهد. همچنین منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های A، B، C است.

انجیر منبع غنی از یک نوع فیبر غذایی است که نقش عمده‌ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد. از این میوه همچنین می‌توان در رژیم‌های غذایی خاص مثل رژیم کم چربی، کاهش وزن و دیابتی استفاده کرد. مصرف انجیر برای رفع برخی از زگیل‌ها نیز موثر است.

در حدیثی از حضرت رضا (ع) آمده است: انجیر بوی بد دهان را از بین می‌برد، لثه‌ها واستخوانها را محکم می‌کند، مو را می‌رویاند، درد را بر طرف می‌سازد و با وجود آن نیاز به دارو نیست؛ و نیز فرمود: انجیر شبیه‌ترین اشیا به میوه بهشتی است.

انار
در قرآن مجید نام میوه انار سه بار در آیات ۹۹ و ۱۴۱ از سوره انعام و آیه ۶۸ از سوره الرحمن آمده است. میوه انار همواره از زمان‌های گذشته برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد توجه پزشکان بوده است.

بوعلی سینا پزشک بزرگ ایرانی در کتاب قانون خود در مورد انار آورده است که اناراز میوه هایی است که تمام قسمت‌های آن خواص دارویی دارد، گل انار خون ریزی را بند می‌آورد و لثه‌ها را تقویت می‌کند. پودر انار زخم‌های کهنه و مزمن را معالجه می‌کند و پوست درخت انار برای معالجه التهاب کبد، سرفه و زخم مفید است.

امروزه تحقیقات زیادی درباره خواص انار و ترکیبات موجود در آن انجام شده که موید اثرات مفید این میوه در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها ست و ازسوی دیگر به علت وجود ترکیبات دارویی حتی از پوست آن در صنایع داروسازی استفاده می‌شود.

 

 

 ۰۰۰۱ ۰۰۰۲ ۰۰۰۳

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 6 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.