دانلود تحقیق راه های ساده حفاظت از محیط زیست و بازیافت

امتیاز 0 از 0 نفر

می دانید که با وجود برنامه‌های گوناگون درباره ی حفظ و نگهداری از محیط زیست مان، بایدها و «…………………………….» در این زمینه، هنوز اتفاقات بدی برای محیط زیست مان می‌افتد. گویی به نظر می‌رسد که بزرگسالان فقط حرف می‌زنند «…………………………….» دهید. در کمک به حفظ و نگهداری از منابع، طبیعت و فضایی که در آینده می‌بایست در آن نفس بکشید، بهتر است محیط زیست را دوست بدارید. اما چگونه؟

شما می‌توانید دوستدار محیط زیست باشید، اگر:

از این که نشان دهید دوستدار محیط زیست هستید، نترسید.

برخی از مردم ممکن است از سر ناآگاهی و نداشتن درک درست از کارهای خوب تان پیرامون محیط زیست، شما را مسخره کنند. در این مواقع، جدی، اما مودبانه، به آن‌ها بگویید که ما بچه‌ها به سیاره مان زمین اهمیت داده و خواستار محیط زیستی «…………………………….» زیستن هستیم.

به برنامه‌های زیست محیطی و بنیادهای نیکوکاری هدیه دهید.

پولی هر چند اندک برای کمک به برنامه‌های زیست محیطی و بنیاد‌های نیکوکاری (امور خیریه هدیه) کنید. فقر یکی از مهم ترین عوامل مشکلات زیست محیطی است. با کمک به بهتر شدن زندگی مردم فقیر، شما به حفظ و نگهداری محیط زیست «…………………………….» می‌تواند به تامین غذای سالم و محیط زیست پاک کمک کند.

لوازم خانگی برقی را خاموش کنید.

اگر به لوازم برقی نیازی ندارید آن‌ها را خاموش کرده و یا دو شاخه را از برق بکشید.

بازیافت کنید.

به چیزهایی که می‌توان دوباره از آن‌ها استفاده کرد، توجه کنید؛ اشیائی مثل بطری «…………………………….» آن ها، می‌توان متوجه شد که از چه چیزهایی می‌توان دوباره استفاده کرد و کدامیک این کاربرد را ندارند.

در مصرف آب صرفه جویی کنید.

با به کاربردن دوش‌ها و شیرهای ظرف شویی و روشویی مناسب می‌توان در مصرف آب«…………………………….» مادر خود بخواهید تا دوش‌ها و شیرهای کهنه را که چکه می‌کنند تعویض کنند.

زباله تولید نکنید.

به جای تولید زباله، بهتر است چیزهایی را که می‌توانید دوباره از آن‌ها استفاده کنید، «…………………………….» است و سبب تجمع حشرات و جانوران موذی خانگی می‌شود.

درخت بکارید.

گونه‌های گیاهان بومی – گیاهان منطقه ی خود – و دیگر گیاهانی که منبع تغذیه و پوشش برای «…………………………….» دارند، بکارند.

تعریفی از حفاظت محیط زیست

حفاظت محیط زیست به هرگونه عملیاتی که برای نگهداری محیط زیست«…………………………….» ما محافظت از این نعمت‌ها و استفاده درست از آنهاست.

سلامت ما به محیط زیست وابسته است. بسیاری از بیماریها که موجب درد و رنج و حتی مرگ انسان می‌شوند، در اثر زندگی در محیط زیست ناسالم بوجود میآیند. زندگی انسانها در روی زمین مانند زنجیری به هم پیوند دارد. هر کس«…………………………….» محیط زیست را به شدت آلوده کرده اند.

زمین چیزهای بسیاری در خود دارد و می‌تواند انواع و اقسام مواد اولیه «…………………………….» می‌شوند.

هر چند تعداد انسانها بیشتر باشد، محیط زیست زودتر آلوده ونابود می‌شود. «…………………………….» سهم هر نفر از منابع زمین کمتر می‌شود.

کمبود، غذا آب وسوخت از بین رفتن مراتع و جنگلها، کمبود مسکن، مدرسه، شغل و بهداشت و زیاد شدن زباله و آشغال بر اثر زیادی جمعیت به وجود می‌آید.

آب:

آب شرط وجود حیات می‌باشد و اکثر قریب به اتفاق واکنشهای شیمیایی در محیط آبی صورت می‌گیرد. آب به علت پاره خواص ویژه اساسی نقش تنظیم کننده ای در طبیعت داشته و آن را در برابر تغییرات ناگهانی دما حفظ می‌کند. آب بعد از«…………………………….» استفاده مجدد ازآنها اتخاذ کرد..

خاک وعوامل آلوده کننده آن:

خاک پالایشگاه گیاه است. خاک مواد و عناصری را که گیاه نیاز دارد پالوده، «…………………………….» زندگی انتخاب می‌کنند که خاک آن ناحیه مواد مورد نیازشان را آماده کرده است. به همین جهت به تبعیت از نوع خاک نوعی خاص از گیاه نیز در روی ان مستقر است.

خاک همچنین نوعی آزمایشگاه شیمی است که دران ماه با فرمول و خواص «…………………………….» را تحمل نکرده می‌میرد یا اصلاً در آن محل نمی روید.

اضافه شدن مواد و عناصرغیر ضروری که مورد مصرف گیاهان نیستند در خاک یا عناصر غذایی در جذب شدن به گیاه رقابت می‌کنند ومعمولاً هم برنده می‌شوند. در نتیجه موادی وارد پیکره گیاه می‌شود که جزء مواد غذایش نیست و گیاه مسموم«…………………………….» مسموم می‌شود.

خاکها علاوه بر آلودگی شیمیایی با آلودگی فیزیکی ضایعات هم مواجه اند: ضایعات کارخانه‌های مختلف و زباله‌های شهری مواد مختلفی دارند که با سادگی تجزیه نمی شوند و سالها در محیط خاک باقی می‌مانند. به یک مورد آن که به فراوانی«…………………………….» روند تحول خاک اثر می‌گذارد.

درخت و جنگل:

درختان نه تنها موجب زیبایی و سرسبزی طبیعت می‌شند بلکه با جذب گاز کربنیک و ایجاد اکسیژن هوای مورد نیاز ما را تصفیه می‌کنند. ما برای ادامه زندگی هر لحظه به اکسیژن هوا نیاز داریم. اکنون که هوای شهرهای ما بدلیل زیادی جمعیت «…………………………….» نداشته باشیم ریشه‌های اصلی حیات خود و حیوانات را قطع کرده ایم. مقدار جنگل در کشور ما کم است

چرا محیط زیست پاکیزه

ما انسان‌ها به زیبایی نیازمندیم و آن را دوست داریم. بودن در طبیعت زیبا ما را خوشحال می‌کند و دوری از آن برایمان ناراحت کننده است. علاقه ما به زیبایی و حفظ آن موجب می‌شود که وقت زیادی رابرای آن صرف کنیم و اطرافیان را نیز به این امر«…………………………….» خود نیاز طبیعی انسان به محیط زیبا و پاکیزه را رفع می‌کرد. آن‌ها با روش‌های مختلف از جمله کاشتن درختان در اطراف نهر‌ها محیط اطراف خود را زیبا و پاکیزه نگه می‌داشتند.

یکی از مهم ترین چیزهایی که محیط زندگی را آلوده می‌سازد، زباله است.

انسان‌ها در گذشته به روشهای گوناگون زباله‌ها را از محیط خود دور می‌کردند، از جمله:

1- در آب نهرها و رودخانه می‌ریختند.

2- در منطقه ای خارج از محل سکونت خود جمع آوری می‌کردند

3- زباله‌های خود را می‌سوزاندند

اگر مردم در دنیای امروز برای حفظ زیبایی و پاکیزگی محیط زندگی از روش‌های «…………………………….» و آمد مردم و اتومبیل‌ها مشکلاتی به وجود آید.

در جوامع امروزی نمی توان از روش‌های قدیمی برای جمع آوریی زباله‌ها استفاده کرد زیرا روزانه وقت زیادی به هدر می‌رود و مردم قادر نخواهند بود وظایف خود را در جامعه به خوبی انجام دهند.

حضرت محمد (ص) فرمودند:

اگر رستاخیز به پا شد و نهالی در دست یکی از شما ست اگر می‌تواند آنرا بکارد باید بکارد.

نهج الفصاحه، ص 267

حضرت محمد (ص) فرمودند:

هر که درختی بنشاند خدا به اندازه میوه ایکه«…………………………….» پاداش برای وی ثبت کند.

 منابع و مآخذ

وب‌سایت اینترنتی «چهارگوش» به آدرس www.4goush.net

0001 0002 0003

 

قسمت‌هایی که با «…………………………….» مشخص شده‌اند از مقاله حذف شده و فقط در نسخه word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 5 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول و عکس
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.