دانلود تحقیق درباره هپاتیت ب (۳ صفحه)

امتیاز 4.5 از 2 نفر

دانلود تحقیق درباره هپاتیت ب (3 صفحه)

هپاتیت «ب»
ویروس‌های هپاتیت «ب» در کبد انسان جایگزین شده و تکثیر می‌نمایند مواد تولیدشده توسط این ویروس‌ها به گردش خون می‌ریزد. انجام آزمایش‌ها خونی حساس، تکثیر ویروس در بدن را مشخص می‌نماید. کسانی که ویروس هپاتیت «ب» را به مدت بیش از ۶ ماه در خونشان داشته باشند ناقل این بیماری می‌باشند.

این افراد حال عمومی خوبی دارند و گاهی با انجام آزمایش‌ها نیز اختلالی در کار کبد دیده نمی‌شود. در چنین شرایطی ویروس به صورت مسالمت‌آمیز در داخل بدن وجود دارد ولی به کبد آسیبی نمی‌رساند. در صورت انتقال ویروس هپاتیت «ب» از مادران آلوده به نوزادان احتمال باقی ماندن عفونت و ناقل شدن نوزادان زیاد است و عمده ناقلین هپاتیت «ب» در کشور ما شامل این موارد است. بیماری حاد هپاتیت»ب» در ۹۰ تا ۹۵ درصد بطور خودبخود بهبودی یافته و ویروس هپاتیت «ب» نیز به صورت کامل از بدن دفع شده و خارج می شود ولی در ۵ تا ۱۰ درصد موارد ویروس در بدن باقی مانده و حالت ناقل هپاتیت ایجاد می شود.

عامل بیماری هپاتیت در خون و همه ترشحات بدن (مانند بزاق، عرق و…) افراد ناقل وجود دارد. البته این ویروس تا بحال در مدفوع یافت نشده است. بهترین راه پیشگیری از ابتلاء به این بیماری، شناخت راههای انتقال آن است. تنها مخزن این ویروس انسان است و انتقال آن از فرد آلوده به فرد سالم می باشد. در قدیم مهمترین علت ابتلاء به هپاتیت «ب» استفاده از خون و فرآورده های آن بوده است ولی امروزه با آزمایش خون می توان این آلودگی را مشخص نمود و به همین خاطر خون ها مورد بررسی قرار گرفته و انتقال این بیماری از طریق خون دیگر به آسانی صورت نمی گیرد. کارکنان بیمارستانها، پزشکان، پرستاران و مراقبین بهداشتی که در تماس با بیماران و یا خون آنها هستند، در معرض عفونت هپاتیت وانتقال قرار دارند و به همین دلیل واکسیناسیون هپاتیت «ب» و رعایت دستورات بهداشتی و مراقبتی در این دسته از افراد توصیه می شود.

 

 

۰۰۰۱ ۰۰۰۲ ۰۰۰۳

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 3 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.