دانلود تحقیق درباره مشورت در خانواده (۴ صفحه)

امتیاز 3 از 5 نفر

کانون خانواده جایی است که عواطف و احساسات باید در آنجا رشد و بالندگی پیدا کند، بچه‌ها محبت و نوازش ببینند، شوهر که مرد است و طبیعت مرد، طبیعت خامتری نسبت به زن است در میدان خاصی، شکننده تر است و مرهم زخم او، فقط و فقط نوازش همسر است،… و زنان، دقیق و ظریف به این نکته آشنا هستند. اگر این احساسات و عواطف محتاج وجود یک محور اصلی در خانه، نباشد، خانواده یک شکل بدون معنا خواهد داشت.

اسلام برای دوران کودکی و نوجوانی و سپس جوانی، چند عامل تربیتی معین کرده که یکی از آنها آموزشهای والدین و تاثیرات محیط خانواده است… برای اینکه کودک در آغاز دوران تربیت بتواند از یک پایه محکم و قاعده ی مبتنی در شخصیت خودش برخوردار بشود، یک دستورالعملی برای پدر و مادر داده شد، و برای محیط خانواده هم شرایطی پیش بینی کرده که اگر آنها را فراهم نکنیم، یک پایه اصلی تربیت کودک لنگ خواهد بود.

دست اندرکاران مسایل تربیتی باید در مورد شیوه پرورش کودکان به خانواده‌ها مستمرا آموزش دهند تا انتقال مفاهیمی چون محبت و احترام به کودک و آگاهی از زبان فرزند و همزبانی با وی و ایجاد زمینه نشاط و سلامت جسمی و روانی از طریق ورزش و سرگرمیهای مناسب و بالاخره شناخت مواهب خدادادی و مفاهیم ارزشی وابسته به آنها قبل از ورود به دبستان و آموزشگاه مقدس خانواده بتواند با ظرافت لازم انجام یگرد. توصیه می‌کنم که در این باره علاوه بر مطالعه و تحقیق در زمینه‌های علمی و سودمند جدید، به فرهنگ غنی اسلام، روشنایی‌های قرآن و سیره اولیا» بزرگوار این فرهنگ توجه بیشتری بشود.

از این طریق روابط سالم و متعادل بین اعضای خانواده برقرار می‌شود و آرامش و آسایش آنان تامین می‌گردد… از طریق راهنمایی خانواده با ارایه روشهای تربیتی صحیح به ایجاد تعادل و رابطه سالم و سازنده بین اعضای خانواده اقدام می‌شود… اسلام اساس ترقی و رشد و تکامل در کلیه شوون زندگی را در چگونگی تشکیل خانواده‌ها و بهتر انجام دادن روابط و وظایف مخصوص اعضای خانواده‌ها می‌داند و اسلام برای این امر ضروری، اهدافی چند قائل است، قرآن مجید خلقت همسران و ایجاد رشته مودت و دوستی بین زن و مرد را از نشانه‌های خداوند شمرده و از جمله فواید ازدواج را، آرامش روحی و جسمی، ارضای غریزه و ایجاد دوستی وعلاقه، بقای نسل، تکامل فرد و… می‌خواند، و می‌فرماید:…..

لطفا برای خواندن ادامه این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

0001 0002 0003

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 4 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول و عکس

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.