دانلود تحقیق درباره خودروهای آینده (۶ صفحه)

امتیاز 5 از 1 نفر

دانلود تحقیق درباره خودروهای آینده (6 صفحه)

خودروهای آینده
پیشرفت تکنولوژی در مسیر صدساله تاریخ صنعت خودروسازی باعث شده است هر ساله شاهد تولید اتوموبیل هایی با کیفیت بهتر و مصرف پائین تر سوخت باشیم، اما در تمام این سال ها، دغدغه تأمین سوخت و انرژی‌های جایگزین برای اتومبیل‌ها همواره شرکت‌های معتبر خودروسازی را به خود مشغول ساخته است. این روزها در مورد تولید اتومبیل‌های دوگانه سوز یا هیبریدی مطالبی شنیده می‌شود، اتومبیل‌های الکتریکی از ایده به واقعیت رسیده‌اند و حتی روش‌های منحصربه فردی جهت رانش اتومبیل‌ها ابداع شده است؛ اما هنوز هیچ کدام، از نظر صرفه اقتصادی و کاربری آسان به پای سوخت‌های فسیلی مانند بنزین و گازوئیل نمی‌رسند. با این حال ملاحظاتی همچون مشکلات زیست محیطی به وجود آمده در ابعاد کلان از یک سو و تنگناهای مربوط به کاهش ذخایر سوخت‌های فسیلی از سوی دیگر، باعث شده است تا جهت گیری به سمت انرژی‌های جایگزینی روند جدی تری به خود بگیرد.

در سال‌های گذشته سوخت‌ها و انرژی‌های جایگزین متعددی برای خودروها معرفی شده است که حتی بعضی از این روش‌ها تا مرز تولید صنعتی هم پیش رفته و نیز بعضی از این روش‌ها به تولید انبوه دست یافته است. در این مقاله قصد بررسی این راهکارها را داریم تا به روش‌های جایگزین برای سوخت‌های فسیلی دست یابیم.

● هوای فشرده

یکی از جدیدترین شیوه‌های حرکتی در اتومبیل‌ها که از آلایندگی بسیار کمی نیز برخوردار است، استفاده از هوای فشرده برای پیش راندن اتومبیل‌ها است. شیوه کلی حرکتی این اتومبیل ها، استفاده از کپسول‌های هوای فشرده است. هوای فشرده درون این کپسول‌ها به شکل خاصی به سوی موتور ۴ سیلندر هدایت می‌شود، سپس هوای فشرده، میل لنگ را به حرکت درمی آورد. این شیوه حرکتی با نیرویی در حدود ۲۵ اسب بخار تنها برای اتومبیل‌های شهری کوچک، قابل استفاده است با این حال، از نظر سادگی و عملی بودن آن، شیوه‌ای قابل توجه و قابل پیشرفت است.

●گاز طبیعی فشرده (CNG)

تولید مونوکسید کربن گاز طبیعی فشرده نسبت به بنزین حدود ۶۰ درصد کمتر و تولید دی اکسید کربن آن نیز ۱۰ درصد پائین تر است. موتور بسیاری از اتومبیل‌های حال حاضر جهان را می‌توان با ایجاد تغییرات کوچکی برای استفاده از گاز طبیعی فشرده آماده کرد. قابل ذکر است که استفاده از گاز طبیعی در اتومبیل‌ها به سال ۱۹۳۰ بازمی گردد؛ اما همواره کمبود جایگاه‌های تزریق گاز فشرده به اتومبیل‌ها از عوامل اصلی استفاده نکردن از این انرژی بوده است. البته راندمان گاز فشرده نسبت به بنزین پائین تر است اما در مجموع مزایای بسیاری دارد.

● انرژی خورشیدی

استفاده از انرژی بی‌پایان خورشیدی، سال‌ها است که مورد توجه خودروسازان قرار دارد. مهم‌ترین ویژگی انرژی خورشیدی، نامحدود بودن و پاکیزگی مطلق آن است؛ اما مانع اصلی استفاده از نیروی خورشیدی، تغییرات جوی و ابری شدن هوا است که معمولاً چندان قابل پیش بینی نیست. در ضمن صفحات بزرگ جذب انرژی خورشیدی و باتری‌های سنگین ذخیره آن، عملاً چابکی و تحرک اتومبیل را کم می‌کند. با این حال، پاکیزگی صددرصد انرژی خورشیدی همچنان مورد توجه تمام خودروسازان است.

 

 

۰۰۰۱ ۰۰۰۲ دانلود تحقیق درباره خودروهای آینده (6 صفحه)

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 6 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.