دانلود تحقیق درباره بورس و انواع آن

امتیاز 0 از 0 نفر

دانلود تحقیق درباره بورس و انواع آن

از ویژگیهای این روش این است که افراد درتشکیل بورس آزادندخودشان مقررات مربوط به خرید وفروش را تنظیم نمایندودولت نیزدرکارآنان مداخله نمی‌کند. این روش درصورتی که تشکیل دهندگان بورس از اخلاق قوی برخوردارنباشند ممکن است تقلب و خدعه و نیرنگ را در معاملات بورس رواج دهد. نظر باینکه این روش در انگلستان پیاده شده است، آنرا طریقه انگلیسی تشکیل تالارهای بورس نیز می‌نامند. در بورس انگلستان که پایگاه آن در لندن می‌باشد، افرادی که قصد عضویت دارند براحتی نمی‌توانند وارد تشکیلات بورس لندن شوندمگر اینکه مورد بررسی و تحقیق دقیق قرار گیرند. به همین دلیل بورس لندن در رعایت امانت درمعاملات و پایداری در اصول خود مشهور است.

روش دولتی

 از ویژگیهای این بورس این است که تحت اشراف دولت بواسطه نمایندگانی که به منظور نظارت تعیین می‌کند قرار می‌گیرد (مانند بورس آلمان). نمایندگان دولتی مراقب عملیات بورس بوده و در تعیین قیمت مداخله می‌کنند. کما اینکه شروطی را برای انجام معاملات بورس تعیین می‌کنند که متعاملین موظف به رعایت آنها می‌باشند.

با توجه به اینکه این طریقه در قاره اروپا معمول است، به روش قاره‌ای معروف است. ایراد این روش این است که بدلیل مداخله دولت در وضع برخی قیود و شروط گاهی موجب اشکالاتی درامرمعاملات بورس می‌گردد.

روش مختلط

 از خصوصیات این طریقه این است که کارگزاران بورس را دولت همانگونه که در بورس اوراق بهاداردرفرانسه معمول است تعیین می‌نماید، لکن افراد در مبادرت به عملیات خرید وفروش مانند بورس انگلستان آزادند. در واقع دخالت دولت صرفا به منظور جلوگیری از تبانی و تقلب و خدعه در امر بورس می‌باشدو بگونه‌ای است که در حرکت معاملات بورس وقفه یا مانعی ایجاد نمی‌کند. بنظر می‌رسد این روش برتر ازدوروش دیگر است.

 بورس اوراق بهادار تهران

مرکز این سازمان نیز در تهران است. اهم وظایف سازمان کارگزاران بورس با توجه به ماده 10 قانون تاسیس بورس اوراق بهادار و ماده 4 اساسنامه سازمان مذکورعبارتند از:

اداره امور بورس

 ایجاد تسهیلات جهت خرید و فروش انواع سهام، اوراق قرضه و سایر اوراق بهادار

 اعلام نرخهای اوراق بهاداردر بورس تهران

مراقبت در حسن جریان امور و روابط بین کارگزاران و مشتریان

 

 تنظیم روابط کارگزاران با یکدیگر و تسهیل مبادله اطلاعات بین آنان با توجه به لزوم حفظ اسرار مشتریان

نظارت برمیزان حق العمل دریافتی کارگزاران از مشتریان در ازای خدماتی که برای آنان انجام می‌دهند و توصیه‌های لازم نسبت به روش‌های ارزیابی و محاسبه حق العمل مزبور و تجدید نظر در میزان آن

همانگونه که ملاحظه می‌شود در کشور ایران روش دولتی بورس مورد پذیرش قرار گرفته است.

 انواع اوراق بهادار:

 الف) سهام شرکتهای سهامی، اوراق قابل معامله‌ای هستند که هر یک از آنها نماینده تعدادی سهام است که صاحب آن در شرکت سهامی دارد (ماده 24 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/247). اوراق سهام باید متحدالشکل و چاپی و دارای شماره ترتیب بوده و حاوی نکات ذیل باشد.

نام شرکت و شماره ثبت آن در دفتر ثبت شرکت‌ها

مبلغ سرمایه ثبت شده و مقدار پرداخت شده آن

تعیین نوع سهام…

 

0001 0002 0003

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 5 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.