دانلود تحقیق درباره استرس

امتیاز 4.3 از 6 نفر

استرس

مقدمه:

افراد جامعه کنونی بیش از پیش نسبت به استرس و پیامدهای آن هوشیار شده اند. بزرگسالان، نوجوانان و حتی کودکان از آلودگی محیط زیست امکان وقوع یک جنگ هسته ای به پایان رسیدن منابع طبیعی وجوه اافزوده های «…………………………….» ی صحنه های جنگ خشونت، تخریب، بی رحمی و مرگ و کشتار عادت داده اند (استوا، 1998)

استرس یکی از مفاهیم مهم در مطالعه روانشناسی و بهداشت روانی به شمار  می‌آید و به کفیات گوناگون در زندگی اطلاق می‌شود و به عنوان علل بسیاری از درد ها، ناراحتی ها و بیماری ها و بیماری ها تلقی می‌شود. مردم عادی «…………………………….» و بالاخره روانشناسان آن را تغییر رفتار و حالات هیجانی و بحرانی می‌دانند (اتکینسون، ترجمه براهنی، 1368)

مطالعه استرس به عنوان احساس حاصل از ارزیابی موقعیتی به عنوان فشار یا اضافه باری به منابع روانشناختی، مطالعه چگونگی تعادل بین جسم و روان است. محققان بر این نکته توافق دارند که ما را در وریطه ی یک همه گیری استرس«…………………………….» که لازم است فرد با آن سازگار شود تعریف کرد. بنابراین استرس به عنوان یک محرک، هر موقعیتی است که در خواست های غیر معقول و فوق العاده را داشته و نیازمند تغییر در الگوی زندگی جاری فرد باشد (هولمزو راهه 1976)

موارد استرس به عنوان یک محرک شامل امتحان بلایای طبیعی و جدایی زناشویی است این واقع استرس زا هستند. چون فرد را ملزوم به انجام رفتارهای سازگارانه برای کنار امدن با درخواست های محیطی تحمل شده می‌کند.

استرس به شکل دیگر می‌تواند به صورت پاسخ فیزیولوژیکی در نظر گرفته شود (سیله 1976) طبق نظر هانس سیله فیزیولوژیست، الگوی نا متمایز فعالیت فیزیولوژیکی ذاتاً ناگوار است. زیرا تند شدن ضربان، قلب، تند شدن تنفس و افزایش«…………………………….» دچار استرس می‌شود. پژوهشگران دیگر می‌گویند واکنش استرس نه تنها تغییرات فیزولوژیکی بلکه اختلال واکنش های رفتاری – حرکتی (مثل لرزش دست، اختلال های گفتاری) آشفتگی هیجانی و بدکاری شناختی را شامل می‌شود (لازاروس 1966)

چون مردم به محرک های یکسان، به صورت متفاوت واکنش نشان می‌دهند پس باید استرس را چیزی بیش از یک محرک در نظر گرفت. لازاروس و فوکلمن مخالف در نظر گرفتن استرس به عنوان پاسخ فیزیولوژیکی نیز هستند. بسیاری از وقایع زندگی نظیر ورزش و عاشق شدن، به تشدید فعالیت دستگاه عصبی خودمختار می‌انجامد ولی شخص ورزش و عشق را به عنوان یک عامل استرس زا تجربه نمی‌کند

دانشجویان در جامعه ای زندگی می‌کنند که مشخصات بارز آن را می‌توان افزایش جمعیت، شهر نشینی گسترش موسسات و پیچیدگی تکنولوژی در ارتباطات دانست و این موارد بیش از پیش انسانها و مخصوصاً دانشجویان را به هم نزدیک «…………………………….» است که همه دانشجویان با آن درگیر هستند که باید آنها را بشناسیم. امروزه استرس به عنوان مهمترین فاکتور در جوامع می‌باشد که باعث به وجود آمدن امراض جسمی و اختلاهای روانی در رفتارهای دانشجویان است. استرس در زندگی دانشجویان به شیوه های متفاوتی بروز می‌کند، پرخاشگری ناگهان در پاسخ به یک سوال ساده لوحانه، سر درد شدید در پایان یک روزگاری سخت، بروز عصبانیت برای همین میزان تحمل دانشجویان به استرس نسبت به«…………………………….» اند در حالی که در عصر حاضر که در آن هستیم عصر استرس و فشارهای روانی و عصبی است دوره ای که در آن دانشجویان بیش از هر زمان دیگری در معرض عوامل وجود استرس قرار گرفته و مسائل و مشکلات بی شماری از هر طرف آنها را احاطه کرده است.

 

  • فهرست مطالب و مندرجات
  • مقدمه: 3
  • بیان مسئله: 5
  • اهمیت و ضرورت پژوهش: 7
  • تعاریف نظری: 8
  • تعاریف عملیاتی: 8
  • روش تحقیق: 9
  • ابزار پژوهش: 9
  • چگونگی جمع اوری اطلاعات: 10
  • تجزیه و تحلیل داده ها: 10

 

 

0003 0001 0002

قسمت‌هایی که با «…………………………….» مشخص شده‌اند از مقاله حذف شده و فقط در نسخه word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 10 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول و عکس
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.