اختلالات زود هنگام یادگیری

امتیاز 0 از 0 نفر

نشانه‌های تشخیص اختلالات زود هنگام یادگیری در کودکان

محققان برای دانش آموزان با نارسایی‌های یادگیری فهرستی طولانی از مشکلات تحصیلی، رفتاری و روان شناختی محققان تهیه و در نظر گرفته اند. آنچه بیش از همه مورد توجه آنان قرار گرفته، مشکلات تحصیلی به رغم هوشبهر طبیعی است.

از مجموعه ی اختلالات کودکان اختلالات یادگیری و شرایط مربوط به آن بسیار شایع است و 10 تا 15 درصد کودکان دبستانی را در بر می‌گیرد.به همین دلیل آشنا شدن با روش‌های شناسایی به موقع آن اهمیت بسیاری دارد. ار هر سه کودک مبتلا به اختلالات یادگیری، حدود دو نفر به آموزش‌های جبرانی در ریاضیات نیاز دارند.

والدین و تشخیص اولیه
گاهی والدین نخستین کسانی هستند که به مشکل فرزندانشان پی می‌برند.تاخیر در سخن گفتن، نارسایی یا دشواری در بیان خواسته‌ها، ناشیگری، سازماندهی ضعیف، تمرکز ضعیف و فقدان خویشتن داری، همگی علائم مشکل یادگیری ویژه هستند.کودک ممکن است بی قرار و تکانشی باشد و قادر به تمرکز روی یک تکلیف در یک دوره زمانی مناسب نباشد.

کودکانی هستند که بدون اینکه سینه خیز رفتن را برای مدتی تجربه کنند، روی باسن راه می‌روند آنها در واقع یک تجربه لازم و مهم را کسب نکرده اند.البته ممکن است بعدها تجربه‌های دیگری مانند شنا کردن را کسب کنند که مشابه سینه خیز رفتن است، و به این ترتیب چنین نقیصه ای را جبران کنند اما همیشه و لزوما این امر پیش نمی‌آید و فعالیتی که بتواند جایگزین سینه خیز رفتن شود، صورت نمی‌گیرد. در چنین مواردی به دلیل نبود یک تجربه لازم، فرد دچار مشکلاتی در یادگیری خواند شد.

 

اختلالات زود هنگام یادگیری_000001 اختلالات زود هنگام یادگیری_000002 اختلالات زود هنگام یادگیری_000003

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 7 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.