دانلود تحقیق تکنولوژی سی‌پی‌یوهای دو هسته‌ای (۷ صفحه)

امتیاز 5 از 1 نفر

تکنولوژی cpu‌های دو هسته‌ای

در این مقاله سعی شده تا تکنولوژی که در این دو محصول استفاده شده و مقدار افزایش کارایی که شما می‌توانید از آنها انتظار داشته باشید بررسی گردد. در حال حاضر AMD فقط پروسورهای کلاس سرور opteron با دو هسته را بطور کامل به بازار عرضه کرده و بزودی ۲*۶۴ Athlon برای کامپیوترهای رومیزی را نیز به بازار عرضه می‌کند. در طرف مقابل اینتل در حال حاضر پنتیوم ۸۴۰ Extreme Edition رومیزی با دو هسته را به بازار عرضه نموده در حالی که خطهای تولید Pentium D و dual xeons هنوز متوقف نشده‌اند.

در چندین ماه گذشته پیشرفت‌های جدیدی در طراحی پروسسورها، بویژه از طرف شرکت AMD حاصل شد. این شرکت علاوه بر اینکه یک cpu با طراحی کاملا ً ۶۴ بیتی عرضه کرد که باعث برتری یافتن این شرکت در بازار کامپیوترهای رومیزی پیشرفته گردید، همچنین در حذف کنترل کننده‌های حافظه (MCH) پیشقدم شد که در عملکرد ۶۴ Athlon و چیپهای optron یک پیشرفت قابل ملاحظه نسبت به پروسسورهای intel به حساب می‌آید. اینتل به طور متقابل پروسسور سازگار ۶۴ بیتی را عرضه نمود. به تازگی نیز هر دو شرکت پردازشگرهای دوهسته‌ای را عرضه نموده اند، این پروسسورها بهتر از آن چیزی که شما انتظار دارید کار می‌کنند. پروسسورهای اینتل و AMD هر دو دارای دو هسته پروسسور، در حال کار در یک قالب می‌باشند که هر یک از هسته‌ها به صورت مستقل توابع و پردازشهای داده را انجام می‌دهند (در مورد اینتل این مورد کامل تر است) و هر دو این هسته‌ها توسط نرم افزار سیستم عامل هم آهنگ می‌گردند.

در این مقاله سعی شده تا تکنولوژی که در این دو محصول استفاده شده و مقدار افزایش کارایی که شما می‌توانید از آنها انتظار داشته باشید بررسی گردد. در حال حاضر AMD فقط پروسورهای کلاس سرور opteron با دو هسته را بطور کامل به بازار عرضه کرده و بزودی ۲*۶۴ Athlon برای کامپیوترهای رومیزی را نیز به بازار عرضه می‌کند. در طرف مقابل اینتل در حال حاضر پنتیوم ۸۴۰ Extreme Edition رومیزی با دو هسته را به بازار عرضه نموده در حالی که خطهای تولید Pentium D و dual xeons هنوز متوقف نشده‌اند. با توجه به اینکه پروسسورهای دو هسته‌ای در اصل یک سیستم چند پروسسوره که در یک قالب قرار گرفته اند، می‌باشد. اجازه بدهید اینک چندین تکنولوژی که در سیستم‌های چند پردازشگر استفاده می‌شود را مورد بررسی قرار دهیم. چند پردازشگرهای متقارن (SMP (symmetric Multi processing SMP روش مشترکی می‌باشد که چندین پردازشگر به طور جداگانه با یکدیگر در یک مادربرد کار می‌کنند. سیستم عامل با هر دو cpu تقریبا به طور یکسان کار می‌کند و کارهای مورد نیاز را به آنها ارجاع می‌دهد. چیپ‌های دوهسته‌ای جدید intel و AMD توانایی SMP را به صورت داخلی مورد توجه قرار داده‌اند. پروسسورهای سرور opteron دوهسته‌ای می‌تواند همچنین به صورت خارجی با دیگر چیپ‌های دوهسته‌ای ارتباط برقرار کند (به شرط آنکه چیپ متقابل نیز…

 

 

  • فهرست مطالب و مندرجات
  • تکنولوژی cpu‌های دو هسته‌ای.. 3
  • Hyperthreading. 4
  • دسترسی AMD به تکنولوژی دو هسته‌ای.. 5
  • دسترسی اینتل به پردازشگر دو هسته ای: 6
  • گرما و پهنای باند. 6
  • دو پردازشگر تک هسته‌ای در مقابل یک پردازشگر دو هسته‌ای.. 7
  • منبع. 7

 

 

دانلود تحقیق تکنولوژی سی‌پی‌یوهای دو هسته‌ای (7 صفحه) ۰۰۰۳ ۰۰۰۲

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 7 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.