تحقیق درباره اتحاد ملی و انسجام اسلامی (۸ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

تحقیق درباره اتحاد ملی و انسجام اسلامی

واقعیت این است که نیاز به وحدت در بین مسلمانان و ترسیم جهان یکپارچه اسلام نیازی اصیل بوده که در طول تاریخ اسلام از سوی مسلمانان آگاه مورد توجه قرار گرفته است. در این برهه از زمان باید علما و دانشمندان مسلمان با آگاه سازی جوامع اسلامی‌آن‌ها را نسبت به این نیاز مطلع سازند که این آگاه سازی منجر به تدوین منشور اسلامی‌برپایه و اساسی محکم خواهد شد. در هر صورت انسجام اسلامی‌در حال حاضر یک نیاز واقعی و فوری است. ترکیب وحدت ملی و انسجام اسلامی‌نیز بر مبنای آنچه گفته شده ترکیبی کارآمد و موثر محسوب می‌شود که راه رسیدن به نقطه عزت و پایه داری را به مسلمانان نشان می‌دهد.

اعلام اتحاد ملی و انسجام اسلامی‌به عنوان شعار سال 1386 از سوی رهبری متضمن دو محور و مقوله اساسی در مسیر حرکت تکاملی نظام جمهوری اسلامی‌به شمار می‌آید.

رویکرد داخلی و مربوط به مرزهای جغرافیای سیاسی جمهوری اسلامی‌ایران و اقوام و گروههای اجتماعی و سیاسی موجود در درون آن رویکرد برون مرزی و معطوف به اتحاد و انسجام ملل مسلمان و امت واحد اسلامی‌است. شناخت شرایط حاکم بر فضای داخلی و برون مرزی ما را در مدیریت هر چه موفق تر و پویاتر این امر یاری کرده و مجوزی برای ترویج دستاوردهای انقلاب اسلامی‌خواهد بود. واضح است که معمار انقلاب براساس درایت و درک عمیق و درست از شرایط داخلی و خارجی بویژه داخلی هر ساله با اعلام نامی‌برنامه و الگو کاری را در طول سال برای دولت و آحاد مردم طرح ریزی می‌نمایند.

رهبری با این نامگذاری خواسته اند خط کشی ‌ها و چارچوب‌های خود ساخته احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی را از سر راه بردارند تا کشور بتواند از تمام ظرفیت‌های فکری مالی و… ایرانیان داخل و خارج کشور استفاده تمام و کمال برد. در این میان برخی افراد و گروه ‌ها مسئولیت بسیار سنگین تری دارند.

صدا و سیما امامان جمعه نمایندگی‌های رهبری شورای نگهبان و نیروهای مسلح در اهتمام عملی به اتحاد و انسجام مسئولیت ویژه ای دارا می‌باشند بویژه روحانیت مخاطب خاص و یک نهاد کاملا ریشه دار دینی و گسترده تاریخی با رسالتهایی تعریف شده از متن دین و شریعت به مسئله اتحاد و انسجام به عنوان یک رسالت این نظر را داشته باشند. ارزیابی دقیق مبتنی بر عقل و خرد جمعی از میزان رضایتمندی یا عدم رضایت مردم از وضعیت موجود یکی از شرایط ترویج دستاوردهای انقلاب اسلامی‌است.

بی شک برآوردن شدن انتظارات اکثریت اقوام یا گروه‌ها و اقلیتهای مذهبی و دینی که در به ثمر نشستن نهال انقلاب اسلامی‌نقش داشته اند پایه‌های امنیت و ثبات اقتدار ملی را از استحکام قوی تری برخوردار خواهد کرد. اگر این مشارکت به هر دلیلی کاهش یابد راه نفوذ اجانب جهت دخالت در سرنوشت ملی این ملت گشوده می‌شود و تلاش آن‌ها را به منظور ایجاد بحران به خود معطوف کرده و امنیت ملی ما را خدشه دار خواهد کرد. اما در فضای آرام اتحاد و همبستگی ملی مطالبات آحاد ملت از هر دسته و گروه و مرام و مکتب در چارچوب قانون اساسی که متضمن حقوق حقه همه ملت ایران است پاسخ داده می‌شود. جمهوریت این نظام با تامین خواسته‌های مشروع ملت که در چارچوب قانون اساسی طرح می‌شود برآورده خواهد گردید و اسلامیت آن نیز برپایه اعتقادات ریشه دار مردم ایران زمین استوار خواهد شد.

لذا این واژه مکمل یکدیگر بوده و در تکاپوی پاسخ به نیازهای اساسی ملت می‌باشند و نباید هیچیک از این دو عنصر به فراموشی سپرده شده و یا یکی بر دیگر ترجیح داشته باشد. دستاوردهای عظیم ملت ایران در طول تاریخ ورای تمامی‌هزینه‌های پرداخت شده (جان مال و….) ارزشی فراتر از اندیشه و سلیقه فرد یا گروه و یا جریانهای سیاسی یافته اند. فلذا به پاس صیانت از این همه جانفشانی شایسته است که اتحاد ملی را جدی تر و ملموس تر از همیشه گرامی‌بداریم تا وحدت این واژه مقدس تجلی عینی تر و با شکوه تری پیدا کند…

 

  • فهرست مطالب
  • پایبندی به ضرورت اتحاد ملی و لوازم آن. 5
  • تبیین درست و تفسیر جامع. 5
  • برای مردم نه در برابر مردم. 6
  • اتحاد طرح ملی.. 6
  • سخن آخر. 7
  • منابع و مآخذ. 8

 

%d8%a7%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d8%af-%d9%85%d9%84%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c_000001 %d8%a7%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d8%af-%d9%85%d9%84%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c_000003 %d8%a7%d8%aa%d8%ad%d8%a7%d8%af-%d9%85%d9%84%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c_000004


قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 8 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.