تحقیق: اعتیاد چیست؟ (۱۳ صفحه)

امتیاز 3.5 از 15 نفر

تحقیق: اعتیاد چیست؟

اعتیاد یــک «بیمارى اجتماعی» است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش «بیمار» توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏ بخش خواهد بود و فـــرد مـــعتاد دوباره گرفتار «مواد اعتیاد آور» میگردد. اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى‌گـــــردد همچنین ویــرانگری‏ هاى حاصل از آن زمینه ساز سقوط بسیارى از ارزش‌ها و هنجارهاى فرهنگى و اخلاقى شده و بدین ترتیب سلامت جامعه را بطور جدى به مخاطره مى‌اندازد…

مراحل اعتیاد

1- مرحله آشنایی: این مرحله با تشویق دیگران (مخصوصاً دوستان ناباب) یا از روى غرور و کنجکاوى خود فرد شروع می‌شود.

2- مرحله شک و تردید: در این مرحله فرد با مبارزه با امیال خود می‌‏پردازد.

 

پدیده شوم قاچاق موادمخدر جهت اعتیاد جوانان

پدیده شوم قاچاق موادمخدر بیش از آنکه فعالیتى سوداگرانه، تجارى و اقتصادى در عرصه مافیاى اقتصاد بین ‏المللى باشد، ابزارى کارآمد، مؤثر و راهبردى در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر کشورهاى توسعه نیافته است.

تحلیلگران مسائل سیاسى و اجتماعى بر این باورند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی، پدیده موادمخدر مهمترین عامل به تباهى کشیدن و انحطاط اخلاقى جوامع به شمار می‌رود. متاسفانه گسترش دامنه مصرف موادمخدر در جامعه امروزى به حدى است که حتى قشر متفکر و تحصیل کرده را نیز به سمت خود کشانده است. مبارزه با اعتیاد نیز قطعاً بیش از آنکه ماموریتى در راستاى وظایف مصرحه نیروى انتظامى باشد، اقدامى است استراتژیک در مقابله با ابزار نظام سلطه جهانى در انحطاط اخلاقى جوامع با اهداف خاص سیاسی.

اعتیاد بعنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه بطور کامل ریشه‏ کن نخواهد شد، اما با تدبیر، اندیشه و تلاشى مخلصانه حداقل می‏توان آنرا به کنترل در آورد. در این راستا تلاش ما بر این است تا با ارتقاء سطح آگاهى اقشار مختلف جامعه پیشگیرى از اعتیاد را ترویج دهیم. به امید روزى که جامعه‏ اى داشته باشیم که اگر هم در آن فرد معتادى وجود دارد، درصدد نجات خویشتن باشد.

اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی

گزارشی از دستیابی آسان جوانان به مواد مخدر و افزایش اعتیاد در میان آن‌ها – برخی روانشناسان و کارشناسان مراکز ترک اعتیاد دستیابی آسان و ناآگاهی از پیامدهای مصرف مواد مخدر توسط جوانان را عامل اصلی گرایش به مواد مخدر و گسترش اعتیاد در جامعه می‌دانند. آنان معتقدند که همسایگی ایران با تولیدکنندگان بزرگ مواد افیونی، قرار گرفتن در مسیر حمل و نقل مواد مخدر، افزایش تولید و تاثیر آن بر قیمت و تقاضا، آگاهی کم جامعه بویژه جوانان از آثار اعتیاد، از بین رفتن و شکستن برخی تابو‌ها در مصرف مواد مخدر از دیگر عوامل گسترش مواد مخدر در کشور بشمار می‌رود. براساس این گزارش، یک روانشناس مرکز ترک اعتیاد در این مورد اظهار داشت: اولین قدم برای ریشه‌کنی اعتیاد در جامعه، بررسی علل گرایش افراد به مواد مخدر و در نهایت انجام اقدامات بازدارنده و راهکارهای پیشگیرانه‌است. شادی سیاهپوش افزود: با توجه به نقش عوامل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در گسترش اعتیاد، دستیابی سریع، آسان و ارزان جوانان به مواد مخدر نیز از عوامل مهم گسترش اعتیاد در جامعه است. وی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر قبح استعمال مواد مخدر در برخی خانواده‌ها از بین رفته است که برای جلوگیری از گسترش آن باید چاره‌ای اندیشید. سیاهپوش گفت: متاسفانه استعمال مواد مخدر….

 

 

  • فهرست
  • مراحل اعتیاد. 3
  • پدیده شوم قاچاق موادمخدر جهت اعتیاد جوانان. 3
  • اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی.. 4
  • هر 2/5 ثانیه یک نفر در کشور بر اثر اعتیاد می‌میرد. 5
  • اعتیاد در سنین پایین نوجوانی.. 10
  • منابع و مآخذ. 13

 

%d8%a7%d8%b9%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa_000001 %d8%a7%d8%b9%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa_000003 %d8%a7%d8%b9%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa_000004

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 13 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.