تاریخچه اختراع اتومبیل (۴ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

تاریخچه اختراع اتومبیل

 

در سال 1600 میلادی سیمون‌ستوین هلندی یک ارابه بدون اسب ساخت که 28 نفر برآن سوار می‌شدند و 68 کیلومتر راه را در مدت دو ساعت می‌پیمود. عامل حرکت آن باد بود چون بادبان‌هایی بر فراز آن نصب شده بود.

 

در سال 1840 ارابه‌ای در فرانسه اختراع شد که با نیروی فنرهای بزرگ شبیه فنر ساعت حرکت می‌کرد که به واسطه‌ی داشتن سرعت زیاد همان روز آزمایش متوقف شد.

 

در اواخر قرن 18 ارابه‌هایی ساخته شد که با نیروی بخار حرکت می‌کرد، اما سرعت این ارابه بسیار کند و از طرفی با سر و صدای زیادی همراه بود.

 

بالاخره در شب نوئل سال 1801 تره‌وئینگ انگلیسی موفق به ساختن ارابه‌ای گردید که قادر به حمل تعداد زیادی مسافر بود به طوری که در آغاز همان سال عده‌ای از مردم سوار بر این ارابه شده و تا مرکز شهر حرکت کردند.

 

از سال 1833 به بعد ارابه‌های بخار فراوانی به کار افتاد اما به واسطه‌ی مخالفت صاحبان راه‌آهن و تبلیغات کلیسا جلوی ترقی اتومبیل تا مدت زمانی گرفته شد. حتى اجازه‌ی سرعت بیش از 5 کیلومتر به اتومبیل‌ها داده نشد. در سال 1863 اولین اتومبیل اختراعی، لنوآر از خانه‌ی مخترع آن خارج شد و در جاده‌ی زوانویل‌پولون به راه افتاد این وسیله نقلیه با این‌که نوید پیدایش وسیله‌ی نقلیه‌ی موتوری را می‌داد اما با استقبال مردم روبه‌رو نشد، ولی در عوض از موتور انفجاری آن که در آغاز با گاز به حرکت در‌می‌آمد و بعداً با مواد نفتی کار می‌کرد، به جای ماشین وات استفاده کردند.

 

موتور مزبور کامل نبود اما مخترع دیگری به نام آلفونس‌بودوروشاس در سال 1862 نوعی موتور انفجاری چهار زمانه پیشنهاد کرد ولی از این اختراع هم کسی استقبال ننمود و چون خود مخترع، سرمایه نداشت این موتور مفید بی‌استفاده ماند. تا این‌که در سال 1878 توسط نیگلا ‌اوگوست ‌اوتو موتور چهار زمانه‌ی انفجاری شبیه اختراع بودوروشاس ساخت و آن را به معرض نمایش گذاشت. این موتور از لحاظ قدرت بر موتور لنوآر برتری داشت و مصرف سوختش هم کم‌تر بود.

 

در سال 1882 یک نفر مهندس فرانسوی به نام ادوارد دلامار وبوتویل کشوهای توزیع گاز را برداشت و به جایش سوپاپ قرار داد از این موتورها که به نام اوتو بود استقبال فراوانی به عمل آمد، اما نه برای وسیله‌ی نقلیه…

 

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 4 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.