بررسی پیامدهای طلاق در خانواده (۷ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

بررسی پیامدهای طلاق در خانواده

خانواده از ابتدای تاریخ تاکنون در بین تمامی‌جوامع بشری به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و منشا فرهنگ، تمدن‌ها و تاریخ بشر بوده است. همواره پرداختن به این بنای مقدس و بنیادین جامعه و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی اش اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی خود و سقوط به ورطه هلاکت و ظلالت بوده است.

خانواده موثرترین عامل انتقال فرهنگ و رکن بنیادی جامعه است که در شرایط مختلف در تاثیر و تاثر متقابل با فرهنگ و عوامل اجتماعی است. انسان‌ها در خانواده به هویت و رشد شخصیتی دست می‌یابند و در خانواده‌های سالم و رشید به تکامل معنوی و اخلاقی نایل می‌شوند. خانواده عامل کمال بخشی، سکونت، آرامش و بالندگی به اعضای خویش است که در تحولات اساسی جوامع نقش عمده ای ایفا می‌کند.

استحکام بنیان خانواده، همواره مورد توجه پیامبران، مصلحان اجتماعی و اندیشمندان بوده است. سلامت اجتماع در گرو ثبات و پایداری خانواده است و زوال این نهاد و پایه، پیامدهای بس ناگوار را در مقیاس اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

طلاق امری ناموجه

یکی از بزرگترین خطراتی که جامعه و زندگی خانواده‌های ایرانی را تهدید می‌کند، طلاق است. امروز آمارها در این زمینه تکان دهنده و غیر قابل باور است. به کجا می‌رویم؟ و در چه فکری هستیم؟ با جدایی و درخواست طلاق به دنبال رسیدن به چه ایده آلی هستیم؟ چرا اجازه می‌دهیم گسترش زندگی ماشینی، مشکلات و انحطاطات اخلاقی ناشی از آن، بنیان خانواده را سست و متزلزل نماید؟ جای بسی تاسف است که در کشور اسلامی‌ایران باید هر روز شاهد افزایش آمار طلاق باشیم) ! (چرا نباید در این خصوص از سوی علمای دین، جامه شناسان، روانشناسان و دستگاه حاکمه در سطح کلان جامه فکر اساسی نشود؟ و چرا به این پدیده بسیار مذموم که به سان موریانه و خوره به جان جامعه افتاده است، و آن را از درون تهی می‌سازد، اجازه خودنمایی می‌دهیم؟! زنان و دختران این مرز و بوم گرفتار چه سرابی شده‌اند که امروز گوی سبقت را در تقدیم دادخواست طلاق به دادگاه‌ها ربوده اند؟ زنان و دختران این آب و خاک به امید چه آینده ای، کانون گرم خانواده را که مرکز امید و پناهگاه همسر و فرزندانشان می‌باشد، تخریب و ویرانه می‌سازند؟ امروز بخشی از معضلات اصلی و اساسی جامعه ما زنان مطلقه ای هستند که در خیابان‌ها با آرایش غلیظ خود برای کسب درآمدی، جوانان و مردان هوسباز و بوالهوس را به دامن فساد کشانده و می‌کشند! آیا مدینه فاضله بعد از طلاق همین است؟ آیا طلاق عاطفی و تحقق آن یعنی آنکه خدای ناکرده تمام مهر و محبت که در امری نامشروع به خاطرهوس و هوی پای نامحرمان ریختن؟! آری جدایی و طلاق بیشتر متوجه کانون خانواده است که دل به عنایت و مهر والدین گرم داشته و خانه را مرکز امن و آسایش خویش می‌شناسند و در خانواده آن که بیش از دیگران لطمه خواهد خورد فرزندان می‌باشند و لذا اگر والدین دلسوز واقعی باشند هرگز تن به این کار ناپسند….

 

 

  • فهرست مطالب و مندرجات
  • بررسی پیامدهای طلاق در خانواده. 3
  • پس لرزه‌های طلاق.. 4
  • منابع و مآخذ. 7

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 7 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.