احترام در خانواده (۴ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

احترام در خانواده

هیچ چیز در دنیا مهمتر از رابطه عشق و احترام در میان افراد خانواده نیست. احترام گذاشتن به یکدیگر یکی از مواردی است که هم شما و هم افراد خانواده باید در طول زندگی رعایت کنید.

البته راه‌های بسیاری برای ایجاد این‌گونه رابطه وجود دارد. به عنوان مثال زمان بیشتری را در کنار اعضای خانواده سپری و با آنها با صبر و حوصله برخورد کنید، با شرایط حاکم در خانواده سازگار باشید، و نیز اگر می‌خواهید رابطه عشق و احترام به طور پیوسته میان شما و خانواده ادامه داشته باشد، باید از خودتان شروع کنید.

در حقیقت فکر کنید چگونه می‌توانید این رابطه را در خانواده به وجود آورید، یا چگونه می‌توانید با رفتار و گفتارتان بر روی آنها تأثیر بگذارید.

برای مثال وقتی که افراد خانواده راجع به موضوعی بحث و گفتگو می‌کنند شما می‌توانید نظرتان را بیان کنید اما نمی‌توانید نظر و عقیده خود را به آنها تحمیل کنید.

چرا که ممکن است برخی از افراد خانواده با نظر شما موافق یا مخالف باشند. پس همیشه سعی کنید به عقاید آنها احترام بگذارید. و هیچ‌گاه احترام قائل شدن برای همدیگر را فراموش نکنید.

شنونده خوبی باشید

برای ایجاد یک رابطه دوستانه با خانواده باید شنونده خوبی باشید. همه ما به گونه‌ای در زندگی شخصی‌مان با مشکلات و نگرانی‌هایی روبرو می‌شویم که دوست داریم با یکی از افراد خانواده در میان بگذاریم.

با وجود این، برای ایجاد یک رابطه خوب، نباید مدام از مشکلات خود صحبت کنید بلکه اجازه بدهید تا دیگر اعضای خانواده هم درباره مشکلات یا کارهایشان صحبت کنند.

البته این نکته حائز اهمیت است وقتی که یکی از افراد خانواده مشغول صحبت کردن است نباید مدام کلام او را قطع کنید چرا که احساس می‌کند تمایلی به شنیدن حرف‌های او ندارید.

لذا از حرف زدن با شما دل‌سرد می‌شود. پس اجازه بدهید تا حرف‌ها یا درددل‌هایشان تمام شود، بعد نظرتان را بیان کنید، مطمئن باشید نظر و عقیده شما برایش مهم است. بنابراین با صبر و آرامش به حرف‌هایشان گوش کنید.

منطقی رفتار کنید

وقتی با افراد خانواده بر سر مسئله‌ای بحث…

 

 

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 4 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.