دانلود تحقیق کوتاه درباره استان گیلان

امتیاز 3.3 از 25 نفر

گیلان سرزمین جنگل و باران؛ برنج و نوغان؛ بستر رودهای خروشان و پهنه‌ی رویش بنفشه‌ها، پامچال‌ها، نیلوفرهای آبی، زیستگاه قوها و مرغابی‌ها و هزاران گیاه چشم نواز و زیبایی‌ها ی بیشمار دیگر، جایی که جلگه و دریا و کوهستان روی در هم می‌سایند و شب و روز امواج خروشان دریا بر ساحل و ماسه زارهای آن بوسه می‌زنند. سرزمینی سرشار از حیات و مملو از نشاط که طبیعت سحر انگیز آن نه تنها مایه پویش و سختکوشی است بلکه الهام بخش آرامش و نیرو بخش اندیشه و خلاقیت است.

«…………………………….»

این استان با جمعیت حدود 5/2 میلیون نفر دارای محصولات برنج – چای -توتون -ابریشم -زیتون -بادام زمینی -خاویارو ماهی می‌باشد و هنرهای سنتی و صنایع دستی رایج در استان شامل: چموش دوزی -چادر شب بافی – گلیم بافی – سفالگری و سرامیک – نمد مالی -بامبو بافی -مجسمه سازی -حصیر بافی- شال بافی -قلاب دوزی با ابریشم و تولیدات دستباف پشمی

غذاهای محلی شامل: باقلا قاتق – میرزا قاسمی – فسنجان با مرغابی یا خوتکا – مرغ ترش – انار بیج – ترش کباب و اشپل ماهی سفید با باقلای خیسانده

تاریخچه گیلان

با تکیه بر پاره‌ای اشاره‌ها و کاوش‌های باستان شناختی به دوره پیش از آخرین یخبندان ( بین 50تا 150 هزار سال پیش ) می‌رسد. با مهاجرت آریایی‌ها و دیگر اقوام به این سرزمین، از آمیزش مهاجران و ساکنان بومی منطقه«…………………………….» دولت ماد را سرنگون کردند. در زمان ساسانیان گیلان استقلال خود رااز دست داد و اردشیر بابکان به‌یاریارتشی مرکب از 300هزار مرد جنگی و نزدیک به 10هزار سواره گیلان را تسخیر کرد.

«…………………………….»

در زمان سلطنت شاه عباس اول، گیلان استقلال خود«…………………………….» مشروطیت نیز سهمی عمده داشتند. آنها در سال 1287 ه. ق تهران را فتح کردند. نقش مردم گیلان در نهضت میرزا کوچک خان جنگلی نیز از نمونه‌های درخشان تاریخ این سرزمین است.

 

 منابع و مآخذ

وب‌سایت اینترنتی «چهارگوش» به آدرس www.4goush.net

0001 0002 0003

 

قسمت‌هایی که با «…………………………….» مشخص شده‌اند از مقاله حذف شده و فقط در نسخه word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 3 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.