دانلود تحقیق درباره دروغگویی

امتیاز 2.3 از 3 نفر

دروغگویی

دانلود تحقیق درباره دروغگویی

دروغگویى و راستگویى از جمله رفتارهایى هستند که کودک باید در جمع خانه و خانواده بیاموزد. اغلبِ والدین، زمانى که متوجه مى شوند، کودک و یا نوجوان شان دروغ مى گوید، شدیداً متاثر و معترض مى شوند. کودکان خردسال (زیر سه سال) به دلیل این که هنوز قادر به تشخیص تفاوت واقعیت از خیال نیستند، نمى توانند بین راست و دروغ تفاوت گذارند. آنها از شنیدن داستان هاى تخیلى واقعاً لذت مى برند و دوست دارند خودشان نیز با قوه تفکر و تجسم شان ماجراها و قصه‌هاى جالبى بسازند. در واقع این کودکان هنوز نیازمند گسترش و توسعه دنیاى خیالى خود هستند تا بتوانند قدرت خلاقیت و ابتکارشان را پرورش دهند.

اما نکته‌اى که والدین و مربیان هنگام خواندن و تعریف این گونه داستان‌ها براى کودک باید مدنظر داشته باشند، آن است که با نهایت آرامش و بدون این که عکس العمل منفى اى از خود نشان دهند، ذهن کودک را به سوى واقعیت‌ها سوق دهند و به او بیاموزند که این گونه داستان‌ها حاصل تفکر و اندیشه نویسنده است و با آنچه در اطراف آنان مى گذرد، تفاوت دارد. معمولاً دروغ پردازى هاى خیالى کودکان از سنین ۵ _ ۴ سالگى به بعد کاهش مى یابد و کم کم قدرت تشخیص واقعیت از خیال را پیدا مى کنند. اما اگر بعد از ۶ _ ۵ سالگى نیز سعى کنند با رویاسازى هاى ذهنى خود حقیقت را نادیده بگیرند، والدین باید درصدد رفع علت این امر باشند. براى مثال، اگر کودک ۶ ساله اى مدام از دوست خیالى خود صحبت مى کند، پدر و مادر باید سعى کنند فرزندشان را با کودکان دیگر هم بازى کنند تا او نیازى به خیال پردازى هاى واهى نداشته باشد.

معمولاً کودکان از سنین ۷ _ ۶ سالگى به بعد، تنها زمانى که دچار اضطراب، تشویش و نگرانى شدید شوند، دروغ مى گویند. از جمله رایج ترین شرایطى که منجر به دروغگویى کودک مى شود، عبارتند از:

۱ – گاهى کودکان براى جلب توجه دیگران دروغ مى گویند. اگر کودک احساس کند که از این طریق مى تواند نظر اطرافیانش را به خود جلب کند، ممکن است مرتباً دروغ بگوید. به بیانى دیگر، زمانى که کودک نتواند با استفاده از روش هاى خوشایند و پسندیده، نظر سایرین را به خودش جلب کند، به دروغگویى و ریاکارى متوسل مى شود.

۲ – گاهى کودکان براى این که خودشان را بهتر نشان دهند، دروغ مى گویند. در این گونه شرایط، عاملى که موجب دروغگویى بچه‌ها مى شود، فقدان اعتماد به نفس در آنان است. در حالى که کودکانى که داراى حس ارزشمند و اعتماد به نفس بالایى هستند، هیچ گاه براى بهتر نشان دادن خودشان، نیازى به دروغ گفتن حس نمى کنند.

۳ – گاهى کودکان زمانى که احساس کنند دچار مشکل شده اند، شروع به دروغگویى مى کنند. در چنین مواردى، باید از ابتدا به کودک اهمیت راستگویى،  صداقت و درستى را یاد داد. از طریق پى بردن به این گونه ارزش هاى خانوادگی_ اجتماعى است که کودک حتى اگر در شرایط بحرانى و دشوار نیز قرار گیرد، دروغ نخواهد گفت.

 

 

  • فهرست مطالب… 2
  • دروغگویی.. 3
  • آموزش راستگویى به کودکان. 7
  • روایت اغراق آمیزی از واقعیت… 9
  • منابع و مآخذ. 11

 

%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%ba%da%af%d9%88%db%8c%db%8c_000001 %d8%af%d8%b1%d9%88%d8%ba%da%af%d9%88%db%8c%db%8c_000002 %d8%af%d8%b1%d9%88%d8%ba%da%af%d9%88%db%8c%db%8c_000003

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 10 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.