دانلود تحقیق: انتخاب مصنوعی تلقیح مصنوعی حیوانات: گاو (۵ صفحه)

امتیاز 3 از 2 نفر

دانلود تحقیق: انتخاب مصنوعی تلقیح مصنوعی حیوانات: گاو

منظور از انتخاب مصنوعی دخالت انسان در قوانین موجود در طبیعت است و در مقابل انتخاب طبیعی قرار دارد. انسان با انتخاب  گونه‌های خاصی از ذرت و گاو تغییرات زیادی در نژادهای مختلف  آن‌ها به وجود آورده است. سال‌ها پیش انسان بدون این که چیزی از علوم زیستی بداند دست به انتخاب می‌زده است. مثلا: تمام مرکبات که اکنون ما در اختیار داریم چندین هزار سال پیش وجود نداشته اند و  همه از انتخاب مصنوعی روی نارنج به وجود آمده اند.

تولید انواع میوه‌های بی هسته، تولید درختان میوه ی پربار، لقاح مصنوعی در گاو‌ها با تزریق آمپول برای تولید گاوهای شیری یا گوشتی مرغوب، تولید بذرهای اصلاح شده و…. همه نمونه‌هایی از انتخاب مصنوعی می‌باشند، یعنی انسان برای رفع نیازهای خود و عدم کفایت انتخاب طبیعی از روش مصنوعی استفاده می‌کنند.

مسائلی در مورد تلقیح مصنوعی

چه موقع تلقیح نماییم؟

زمان مناسب تلقیح گاو بسته به این است که اولین ایستا فحلی چه زمان اتفاق افتاده باشد برای دستیابی به بهترین نرخ آبستنی باید گاوها و تلیسه‌ها را از بین ده تا چهارده ساعت پس از مشاهده اولین ایستا فحلی تلقیح نمود یعنی گاوهائی که اولین ایستا فحلی آنها در صبح اتفاق افتاده باشد باید در اواخر بعداز ظهر تلقیح نمود و گاوهائیکه در عصر فحل شده اند لازم است صبح روز بعد (قبل از ساعت 10 )تلقیح شوند این روش قانون صبح _بعد از ظهر میگویند. زمان مناسب تلقیح باعث میشود تا تعدادی بیشتری اسپرم سالم به تخمکها رسیده ٬عمل لقاح بصورت مناسب انجام شود. تلقیح زود هنگام گاو‌ها باعث میشود بسیاری از اسپرمها قبل از تخمک اندازی نابود شوند ٬از سوی دیگر تلقیح دیر هنگام باعث پیر شدن تخمک شده و قبل از رسیدن اسپرمها فعالیت تخمک از بین میرود. در صورتیکه قانون صبح ٬بعد از ظهر به خوبی رعایت شود درصدآبستنی افزایش می‌یابد.

در پایان لازم به ذکر است حفظ یک برنامه فحل یابی موفق باعث تولد گوساله‌های بیشتر و تولید شیر زیادتر در…

 

%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c_000001 %d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c_000002 %d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c_000003

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 5 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.