سیر تکامل بازی‌های کامپیوتری

امتیاز 0 از 0 نفر

هیچ گاه کسی حتی فکر این را هم نمی کرد که بازی‌های کامپیوتری در این وسعت طرفدار پیدا کند و حتی مسابقاتی برای آن برگزار شود و تمام دوستاران این بازی‌ها در نقاط مختلف جهان بتوانند باهم بازی کنند بدون آن که کنار هم باشند و بازی‌ها به سمت و سویی برود که کاربر را بسیار به شخصیت‌های بازی نزدیک و درگیر نماید و هوش مصنوعی بتواند چنان ترکیب هایی را در بازی‌ها نشان دهد که کاربرهای این بازی‌ها را به شدت مجذوب خود نماید. در ابتدا برنامه نویسان سعی داشتند محیطی کاربر پسند برای کاربران کامپیوتر ایجاد کنند کم کم خستگی کار با سیستم باعث شد شرکت‌های بزرگ طراحی سیستم عامل به فکر ایجاد بازی هایی در کنار سیستم عامل‌های خود باشند که سریعا تمام این ایده‌ها طرفداران بیشتری پیدا کرد و شرکت هایی در همان ابتدا سعی کردند تا در این عرصه قدم بگذارند اما قابلیت‌های کم گرافیکی مخصوصا محدودیت‌های سخت افزاری اجاره این توسعه بالایی را به این شرکت‌ها نمی داد در این راستا کم کم شرکت‌های سازنده سخت افزاری بیشتر سعی نمودند تا با قدرت دادن به سخت افزار‌های خود محیطی را برای طراحی‌های شرکت‌های مختلف فراهم کنند که می‌توانیم بگوییم که در حال حاظر بیشترین خرید سخت افزار‌های قدرتمند و گران قیمت اکثرا برای بازی‌های کامپیوتری فراهم می‌شوند و گاهی کاربران با سیر ارتقاع گرافیکی و سیستمی بازی‌ها در حال ارتقاع سخت افزار‌های خود هستند تا بتوانند همراه تمام بازی‌های مورد علاقه خود بروز شوند. شاید برای یک فرد حرفه ای در تمام کارها هم نیازی به یک سیستم کامپیوتری فوق العاده قدرتمندی هم نباشد و اکثر کارها را می‌توان با سیستم‌های معمولی انجام داد و پردازش کرد.

در ابتدا بازی‌های کامپیوتری به علت محدودیت‌های کرافیکی بیشتر بر روی دستگاه‌هایی اجرا می‌شد که مخصوص بازی بودند اما به مرور زمان و با آمدن قطعات سخت افزاری قدرتمند تر جای سیستم‌های قدیمی را می‌گرفتند و با همه گیر شدن کامپیوتر‌های شخصی و در دسترس قرار گرفتن آن در دست افراد مختلف کم کم کامپیوتر‌های شخصی جای خود را باز کرد و احساس نیاز در تولید بازی‌ها در سمت و سوی کامپیوتر‌های شخصی بیشتر شد در ابتدا تعداد بسیار محدودی گیم‌های مختلف برای کامپیوتر می‌توانستید در بازار پیدا کنید چون بسیاری از کاربران به علت گرانی کامپیوتر‌های شخصی به سمت دستگاهای مختلف مخصوص اجرای بازی میرفتند اما به یکباره ورق برگشت و کامپیوتر‌های شخصی ثابت کرد که هیچ محدودیتی ندارد و قادر است همه کار انجام دهد و کم کم با کاهش قیمت کامپیوتر‌های شخصی دستگاهای مختلف از دور خارج شدند و گوی رقابت را از دست دادند و تمام سرمایه گذاری‌های شرکت‌ها بیشتر معطوف این بخش شد و نیاز مشتریان و بازار اجازه فعالیت بر روی دستگاه‌های قدیمی را نمی داد این سیر فراز و نشیب حدودا تا چند سال پیش ادامه داشت که دیگر توان رقابت از آنها گرفته شد و حالا کمتر جایی را می‌توان یافت که کامپیوتر شخصی نداشته باشد و به طبع نیاز نیز در این قسمت پر رنگ خواهد شد.

با پیشرفت در بخش سخت افزار تواید کنندگان بازی نیز توانستند گیم هایی با گرافیک بالا و محیط جذابی تولید و عرضه نمایند در ابتدا بازی‌ها بسیار محدود بود و کاربر تنها با چند عمل از قبل تعیین شده و قدرت عمل زیادی نداشت و گاهی بازی برایش خسته کننده جلوه می‌کرد به مرور زمان با پیشرفت محیط و جهت واقع گرا شدن بازی‌ها ایده به کار گیری هوش مصنوعی در بازی‌ها مطرح شد هوش مصنوعی می‌توانست در بازی‌ها به عنوان یک رقیب از خود تصمیم گیری و بر اساس موفقیت و حرکات کاربر در بازی عمل نماید البته در این بخش به علت پیچیدگی پباده سازی آن ضعف هایی نیز در ابتدا داشت و هر شرکتی قدرت طراحی و صرف هزینه و زمان برای پیاده سازی آن را نداشت. اما با مرور زمان تولید کنندگان متوجه این موضوع شدند برای رقابت و تنها راز ادامه حیات آن‌ها تنها پیوستن به این سیستم است دیگر شرکت‌های زیادی بودند که در این بخش بازی می‌ساختند و کاربران منتظر بازی هایی بودند که به آن‌ها یک حس متفاوت و جذابیت بیشتر داشته باشد.

اکنون قدرت و رقابت شرکت‌های تولبد کننده بازی بسیار زیاد شده و هر روز شاهد ارائه بازی هایی نزدیک به واقعیت و جذاب تر هستم و مطمئنا، هم نیاز و سلیقه کاربران متنوع شده و انتظار آنها افزایش پیدا کرده و دیگر نمی توان بازی‌های نسل قبل را در اختیار این طیف گذاشت.

اهداف سازنده‌های بازی بیشتر بر روی ایجاد هیجان و سعی در ایجاد و ساختاری شبیه به واقعیت است و پیش بینی می‌شود در آینده به طوری که حتی محیطی به صورت مجازی فراهم گردد خود کاربر احساس نمایید در بازی هست و تمام هیجانات می‌تواند در این گونه بازی‌ها تخلیه شود و به صورت مجازی افراد بتوانند به چیزهایی که مورد علاقه آن هاست و در ذهن آنهاست د ست یابند و شاید خارج از عقل نباشد که شود و کاربر می‌تواند به راحتی با ذهن خود تصمیم گبری نماید. در اینجا تنها با پیشرفت هوش مصموعی می‌توانیم این آرزو‌ها را به واقعیت تبدیل نماییم.

منابع و مآخذ

وب‌سایت اینترنتی «چهارگوش» به آدرس www.4goush.net

 

0001 0002 0003 

تعداد صفحات: 4 صفحه   |   حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول و عکس

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد. لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

 

Download

 

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.