دانلود تحقیق کوتاه درباره اولین علم، اخترشناسی

امتیاز 5 از 1 نفر

اولین علم، اختر شناسی

دانلود تحقیق کوتاه درباره اولین علم، اخترشناسی

اختر شناسی اولین علم محسوب می‌شود. تقریبا همه تمدظنهای پیشین حرکات اجرام سماوی را مطالع می‌کردند و از اندوخته دانش شان برای تعین زمان تجارت و نظم دادن به زندگی روزمره بهره می‌گرفتند. این اولین کوشش برای درک نیروهای طبیعی و مهار آنها به سود بشر بود.

انسان‌های شکارچی و گیاه چین

انسان‌های نخستین با شکار و جمع‌آوری گیاهان امرار معاش می‌کردند. اگر چه بقایای اندکی از این جوامع باستانی بر جای مانده ولی بی‌تردید آنها بازگشت ادواری فصول والگوهای نامتغیر ستارگان را مشاهده کرده‌اند. با عنوان مثال استخوان‌هایی که در آفریقا کشف شده نقوشی را نشان می‌دهندکه ظاهرا هلال‌های ماه را در قالب تقویم جمع بندی کرده است.

آغاز کشاورزی

انسان‌ها تقریبا در 9 هزار سال قبل از میلاد در جوامع زراعی ساکن شدند. دو فرهنگی که در اوایل پیدایش یافتندعبارتند از مصریان در آفریقا و بابلیان در غرب آسیا برای هر دو تعیین زمان جهت سازماندهی به زندگی مذهبی و اقتصادی ضروری بود و آنها با حرکات ماه خورشید تقویم ابداع کردنداین تقویم‌ها بر اساس سال شمسی یا قمری استوار بودند سال شمسی مدت زمانی است که زمین به دور خورشید می‌گردد یعنی 365 روز و یک چهارم روز.

سال قمری

بابلیان تقویمشان را از روی رصد ماه که چرخه‌ای 29. 5 روز طول می‌کشد. ابداع کردند. تقویم‌های بابلی که تقریبا 3 هزار سال قبل از میلاد پدید آمدند بر اساس 12 ماه قمری بودند بعد از هر دوره 29 روزه دوره‌ای 30 روزه قرار داشت در نتیجه سال قمری 354 روز بود. برای مساوی نمودن سال قمری وشمسی که تغیر فصول را کنترل می‌کرد هر چند سال یکبار چند ماه دیگر به تقویم اضافه می‌شد.

 

۰۰۰۱ ۰۰۰۲ ۰۰۰۳

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 3 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.