دانلود زندگینامه آنتوان چخوف

امتیاز 1 از 2 نفر

آنتون چخوف؛ استاد داستان کوتاه

دانلود زندگینامه آنتوان چخوف

آنتون چخوف یکی از چهار استاد داستان کوتاه در دنیاست که به دلیل آفرینش‌های منحصر به فرد و ابداع فرم‌های بکر در داستان هایی که تا به امروز بر تارک ادبیات جهان می‌درخشند، به این لقب شریف نایل آمده است.

چخوف متولد 1860 در شهر کوچک تاگانروگ در خانواده‌یی پر جمعیت، از پدری بشدت متعصب، لجوج و مذهبی و مادری خیال پرداز و سنتی به دنیا آمد. از همان اوان کودکی پدر آموزش‌های سخت و خشنی را برای فرزندانش در نظر گرفته بود. فرزندان ترسیده و رنجور پس از آن که کتک خوردنشان به پایان می‌رسید، وادارشان می‌کرد تا به نشانه سپاسگزاری دست‌های پدر را ببوسند.

چخوف کودکی و نوجوانی سختی را سرکرد. پس از آن که پدرش ورشکست شد، به مسکو مهاجرت کردند و چخوف جدای از این که با تلاش همیشه گی اش درس پزشکی را ادامه می‌داد، اغلب اوقات را درخیابان‌ها و کوچه‌های مسکو به گشت و گذار می‌پرداخت و همه چیز را در ذهنش فوراً ظبط می‌کرد. ماجراها و اتفاقات ساده‌ی اطرافش بعدها دستمایه داستان‌های کوتاه او شدند.

زنده‌گی حرفه‌یی چخوف را در یک جمع بندی کلی می‌توان به سه دوره تقسیم کرد:

– دوره اول که از سال 1880 تا 1887 است. در این دوره چخوف عمدتاً با مجلات ارتباط داشته و قطعات ادبی را با شتاب زیاد می‌نوشت. از سال 1880 تا 1883 چخوف با نشریه‌یی به نام سنجاقک مشغول به کار شد و توانست نزدیک به صد و سی داستان بنویسد، اگرچه در ازای نوشتن داستان‌ها بهای کمی دریافت می‌کرد. آنتون در این دوره اهل بلند پروازی نبود. جدای از این که دوست داشت داستان‌های خنده دار از زنده‌گی معمولی آدمها بسازد، تنها چیزی که برایش اهمیت داشت، بدست آوردن مقداری پول از راه نوشتن بود تا بتواند به خانواده در پرداخت بدهی‌ها یاری رساند. در این دوره شتاب زده او با نام‌های مستعار عجیبی داستان هایش را امضاء می‌کرد: مرد بی‌غم، برادر برادرم، اولیس، آنتوشا و اکثر اوقات نامی را که پدر پاکروفسکی در کودکی با آن او را صدا می‌کرد: آنتوشا چخونته.

0001 0002 0003

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 28 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.