دانلود تحقیق زندگی‌نامه کوتاه آلبرت انیشتین

امتیاز 4 از 4 نفر

زندگی‌نامه کوتاه آلبرت انیشتین

پیشرفت آموزشی آلبرت در دوران کودکی بسیار کند بود و پیش از سه سالگی به سختی سخن می‌گفت. پدر و مادر او فکر می‌کردند که او احتمالا عقب مانده ذهنی است و به این خاطر سخت نگرانش بودند. سرانجام سخن گفتن را آموخت؛ اما وقتی در برابر پرسشی قرار می‌گرفت، به سختی پاسخ می‌داد: ابتدا جمله‌ای را که می‌خواست بیان کند چند بار زیرلب زمزمه می‌کرد و بعد یکباره و با صدایی بلند ادا می‌کرد.

– آلبرت در خانواده‌ای یهودی به دنیا آمد. اینشتین در کودکی تحت تأثیر آموزش‌های دینی پدر و مادرش قرار گرفت اما پس از چند سال، آنها را رها کرد. آلبرت اینشتین با آنکه، دیگر باوری به دین یهود نداشت، اما به خاطر آزار یهودیان توسط فاشیست‌های آلمانی و نیز به خاطر آنکه به عنوان یک انسان دوبار از حق شهروندی محروم شده بود، ایجاد کشور اسرائیل را مورد تایید قرار داد.

– پدر و مادرش تصمیم گرفتند که او را به دبستان نفرستند؛ و در خانه آموزش ببیند؛ اما این کار نیز ثمری به همراه نداشت. وقتی روز اول، معلم خصوصی که خانمی بود به منزلشان آمد، آلبرت با پرتاب صندلی از او استقبال کرد.

– معمولا در صندلی آخر کلاس می‌نشست و علاقه‌ای به آنچه در کلاس می‌گذشت، نشان نمی‌داد. با این وجود به درس‌های ریاضی و علوم عشق می‌ورزید. به طورکلی نظر آموزگاران درباره او را می‌توان در این جملات خلاصه کرد: «آلبرت جان، تو چیزی بشو نیستی، در مشق و کتاب آینده‌ای نداری و بهتر است کاری درست و حسابی برای خود پیشه کنی و کار حساب و مدرسه را رها کنی.»

– در اواخر زندگی همیشه لباس بسیار معمولی می‌پوشید و از پوشیدن لباس‌های رسمی خودداری می‌کرد. در دیدار با رئیس جمهور آمریکا لباسی کاملا عادی پوشیده بود و جورابی به پا نداشت. وقتی خبرنگاران پرسیدند که چرا هیچ وقت جوراب نمی‌پوشد؛ پاسخ داد: انگشت‌های پایم جوراب‌ها را سوراخ می‌کند. خریدن جوراب هم دردسر بزرگی است. این است که به کلی از خیر پوشیدن جوراب گذشته ام.

انیشتین تا چهار سالگی صحبت نمی‌کرد. پزشک متخصص به پدر و مادرش گفته بود که فرزند آنها زبان باز خواهد کرد ولی عقب مانده خواهد بود. انشتین در طول زندگی‌اش قوه بیان ضعیفی داشت، احتمالا افسانه تنبل بودن او هم از همین امر ناشی شده است. ولی او اصلا شاگرد تنبلی نبود. مادش در یادداشتی نوشته است: «آلبرت دیروز کارنامه‌اش را گرفت، نمراتش خیلی درخشان بود.» از دروس حفظ کردنی متنفر بود و طرز آموزش در مدارس را خشک و تحمل ناپذیر می‌دانست.

۰۰۰۱ ۰۰۰۳

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 3 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.