پاورپوینت اندازه‌گیری PH (8 اسلاید)

امتیاز 0 از 0 نفر

اندازه‌گیری PH

qآنچه در تعیین آزمایشگاهی PH اهمیت دارد انتخاب روش یکنواخت و اصولی در آماده نمودن نومونه مورد اندازه گیری است با توجه به اینکه نمونه های خاک در طبیعت بطور یکسان مرطوب نیستند و گاهی رطوبت آنها آنقدر کم است که جریان الکتریسیته به زحمت از خاک عبور می کند لذا در اندازه گیری PH همواره سعی می شود که خاک را مصنوعا با آب مقطر به رطوبت شناخته شده ای برسانند.

qدر انتخاب نسبت وزنی خاک به آب در نمونه مورد آزمایش تجارب بسیاری از محققین نشان داده است که اندازه گیری PH بر روی گل اشباع روشی سریع تر و تطابق آن با وضع طبیعی خاک بیشتر است.

qگل اشباع تهیه شده را به مدت یک ساعت به حال خود می گذارند و پس از بهم زدن مجدد نمونه برای اندازه گیری PH آماده خواهد بود. معمولا برای کنترل و اطمینان بیشتر قبل از تعیین PH نمونه مورد آزمایش اندازه گیری ابتدا بر روی دو نمونه از محلول شناخته شده با PH های معین ( مثلا 4 و 7) انجام می شود و انحراف عقربه دستگاه بر روی صفحه مدرج تنظیم می گردد.( محلول های شناخته شده با PH معین را محلول های تامپون یا محلول های بافر می نامند.)

qتمیز نگه داشتن الکترودها و دقت در تنظیم درجه حرارت از اساس کار است. معمولا PH متر دارای محلول های تامپون مخصوص به خود می باشدیا اینکه می توان محلول های استاندارد تامپون را مستقیم از شرکت های داروهای شیمیایی تهیه کرد.

 

 

در این پیش‌نمایش تنها به چند صفحه و اسلاید اشاره شده است. نسخه کامل این مقاله فقط در فایل‌های PPT و PDF قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل (با فایل‌های پاورپوینت و PDF) محصول را خریداری کنید.

 

 

با خرید این محصول فایل پاورپوینت (اسلاید) و PDF مربوطه را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

دانلود پاور پوینت

تعداد اسلاید: 8 صفحه | حجم فایل در حدود 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه عنوان و چند عکس
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.