نقش اینترنت در دنیای نوجوانان (۵ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

نقش اینترنت در دنیای نوجوانان

اینترنت بعنوان فضایی جدید جهت بسط فعالیت‌های تجاری در امور نقل و انتقالات مالی، بازاریابی و همچنین ابزار پیگیری برای مصرف کنندگان، مورد توجه واقع شد.

اما هنوز هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که روزی جنبه اجتماعی آن به‌صورت کاربرد اصلی اینترنت درآید. قوه محرکه این امر، نیاز اجتماعی به یافتن اجتماعات آنلاین است. اما طنز جالب این است که بر اساس فرض‌های اولیه درباره اثرات اجتماعی اینترنت، این ابزار باعث محدود کردن بیشتر افراد به روابط غیر شخصی و رو در رو می‌شود. اگر این فرض را می‌پذیرفتیم می‌بایستی به اینترنت به چشم نابود کننده اجتماعات می‌نگریستیم.

اما، ثابت شده که این فرض درباره اکثریت وسیعی از کاربران اینترنتی در ایالات متحده ناصحیح است.

به‌عنوان مثال جوانان به هنگام جستجو در شبکه، صحبت با تلفن و برقراری روابط اجتماعی با دوستان و خانواده خود از تکنولوژی‌های ارتباطی به‌طور شخصی و به موازات هم استفاده می‌کند حال آنکه رادیو و موسیقی دیجیتال در این میان در حاشیه قرار می‌گیرند.

این تکنولوژی‌ها جایگزین هم نمی‌شوند بلکه تنها انواع متفاوتی از قابلیت‌ها و تجارب در زمینه ارتباطات و روابط بشری را ارائه می‌کند. بنابراین ما در اینجا درگیر بحثی تاریخی درباره طبیعت اجتماع در عصر مدرن امروزی هستیم، بحثی که با طلوع انقلاب صنعتی در یک قرن و نیم پیش آغاز گردید.

به نظر می‌رسد که اینترنت در حال خلق تغییراتی اساسی باشد. به تعبیری ما تنها در حال تغییر کانال‌های ارتباطی خود نیستیم بلکه ذات و طبیعت روابط اجتماعی و جوامع مربوط به آن نیز با وضع قوانین جدید در حال تغییر هستند تا بتوانند راهنمای ایجاد روابط اینترنتی و منافع مشترک طولانی مدت باشند.

این گونه جوامع جدید هیچ وقت جایگزین اجتماعات واقعی (اجتماعاتی که به شکل واقعی در جامعه یافت می‌شوند) نخواهند شد، بلکه به عنوان تسهیل کننده تجارب اجتماعی عمل خواهند کرد…

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 5 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.