سیکل استرلینگ (۱۴ صفحه)

امتیاز 2 از 1 نفر

مقدمه

سیکل استرلینگ

موتور استرلینگ موتورهای گرما- کاری هستند که حرارت را تبدیل به جنبش می‌کنند و نسبت به موتور بنزینی و دیزلی کارآیی بیشتری دارند. امروزه چنین موتورهایی برای موردهای خاص استفاده می‌کنند مثل زیر دریایی یا قایق خصوصی. گازهایی که درون موتور استرلینگ استفاده می‌شود هرگز از موتور خارج نمی‌شوند. در چنین موتورهایی هیچ احتراقی صورت نمی‌پذیرد، هیچ اگزوزی وجود ندارد و هیچ صدای انفجاری شنیده نمی‌شود به همین دلیل چنین موتورهایی فاقد صدا هستند. این موتورها از منبع گرمایی خارجی مثل آتش استفاده می‌کنند. گرما به گاز درون سیلندر گرم شده اضافه می‌شود. همین امر سبب ایجاد فشار می‌گردد و پیستون را به سمت پائین می‌برد. زمانیکه پیستون راست پائین میرود پسیتون چپ به سمت بالا برده می‌شود. سپس گاز گرم را به سیلندر خنک شده وارد می‌نماید که خیلی سریع گاز را خنک می‌سازد و فشار آنرا پائین می‌آورد. پیستون سیلندر خنک شده گاز را، فشرده می‌سازد. گرمای ایجاد شده توسط چنین فشرده سازی توسط منبع خنک سازی خارج می‌گردد. موتور استرلینگ فقط نیرو را در مدت بخش اولیه چرخش بوجود می‌آورد. دو روش اساسی جهت افزایش نیروی خارجی چرخه استرلینگ وجود دارد: در مرحله اول، فشار گاز گرم شده بر پیستون فشار وارد می‌آورد. افزایش فشار در این مرحله نیروی خارجی موتور را افزایش میدهد. یک روش افزایش فشار، افزایش درجه حرارت گاز است.

موتورهای استرلینگ چگونه کار می‌کنند

موتور استرلینگ یک موتورحرارتی است که اختلاف زیادی با موتورهای احتراق داخلی در اتومبیل دارد که در سال 1816 توسط رابرت استرلینگ اختراع شد. موتور استرلینگ قابلیت بازدهی بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی و دیزلی دارد.

اما امروزه موتورهای استرلنگ فقط در برخی کاربرد‌های خاص مانند زیر دریایی‌ها یا ژنراتورهای کمکی در قایق‌ها که عملکرد بی صدا مهم است استفاده می‌شود. اگر چه موتورهای استرلینگ به تولید انبوه نرسید اما برخی اختراعات پرقدرت با این موتور کار می‌کند.

موتورهای استرلنگ از چرخه استرلنگ استفاده می‌کند که مشابه چرخه‌های استفاده شده در موتورهای احتراق داخلی نیست.

گاز استفاده شده در داخل موتورهای استرلنگ هیچ وقت موتور را ترک نمی‌کند و مانند موتورهای دیزل و بنزینی سوپاپ دود که گازهای پر فشار را تخلیه می‌کند و محفظه احتراق وجود ندارد.به همین علت موتورهای استرلنگ بسیار بی صدا هستند…

 

 

  • فهرست مطالب
  • موتورهای استرلینگ چگونه کار می‌کنند. 3
  • چرخه استرلینگ…. 4
  • نوع جابجا شونده موتور استرلینگ…. 6
  • موتور استرلینگ دو پیستونه: 7
  • دانش طراحی موتور استرلینگ: 10
  • منابع و مآخذ. 14

 

 

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 14 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.