سیستم سوخت‌رسانی در انواع خودروها (۴ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

سیستم سوخت رسانی خودرو

همان‌طور که از نامش پیداست وظیفه این سیستم سوخت رسانی ذخیره و ارسال سوخت به اتاق سیلندر است که در آنجا با هوا مخلوط شده و به صورت بخار درآمده و برای تولید انرژی سوخته شود.

سوخت که می‌تواند بنزین یا گازوئیل باشد در باک بنزین ذخیره می‌شود. یک پمپ سوخت(سیفون)، سوخت را از باک به وسیله لوله‌های سوختی می‌کشد و به واسطه فیلتر سوخت به کاربراتور یا انژکتور تحویل می‌دهد، سپس به اتاقک سیلندر برای احتراق تحویل داده می‌شود.

بنزین

بنزین مخلوطی پیچیده از عناصر کربن و هیدروژن است، سپس افزودنی‌ها برای کارائی بهتر افزوده می‌شوند.

همه بنزینی‌ها به طور اساسی یکسان هستند اما دو مخلوط برابر نیستند.

دو خصیصه مهم بنزین فراریت و پایداری آن به اکتان است.

فراریت با چگونگی بخار شدن آن سوخت اندازه‌گیری می‌شود. اگر بنزین به‌طور کامل بخار نشود بصورت مناسب محترق نخواهد شد (سوخت مایع نمی‌سوزد).

اگر تبخیر سوخت آسان باشد، مخلوط سوخت و هوا به خوبی خواهد سوخت. پس از افزایش دما، فراریت سوخت افزایش پیدا می‌کند، درجه حرارت بالا برای سوخت‌هایی با فراریت پایین و بالعکس درجه حرارت پایین برای سوخت‌هایی با فراریت بالا پسندیده است. مخلوط در تابستان و زمستان متفاوت است.

قطع کامل جریان سیال (بخار شدن)که چند سال پیش مشکل مزمنی بود امروزه به ندرت وجود دارد.

در خودروهای امروزی به واسطه سیستم برگشت، سوخت به طور دائم از باک در حال گردش است. سوخت به اندازه کافی برای گرم شدن در باک متوقف نمی‌شود تا شروع به بخار شدن کند. پایداری به اکتان، واقعا حرارتی است که بنزین در آن مشتعل خواهد شد. سوخت با اکتان بالا به حرارت زیادی برای اشتعال نیازمند است؛ چنان‌که پس از افزایش فشار نیاز به سوخت با اکتان بالا پیدا می‌شود. اکثر موتورهای امروزی موتورهای کم فشاری هستند به این دلیل به سوخت با اکتان پایین نیاز دارند.

دیگر فاکتورهایی که از اکتان سوخت تاثیر می‌گیرند عبارتند از: نسبت هوا و سوخت، زمان جرقه‌زنی، حرارت موتور، و تقویت کربن در سیلندر. بسیاری از خودروسازان جهت کاهش حرارت سیلندر، سیستم گردش گازهای خروجی را نصب کرده‌اند. اگر این سیستم به‌خوبی کار نکند خودرو تمایل به ضربه زدن پیدا می‌کند…

 

 

 

 

سوخت رسانی خودرو

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 4 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.