دین ونقش آن در تعلیم و تربیت و در مدارس (۵ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

دین ونقش آن در تعلیم و تربیت و در مدارس

تعریف اصطلاحی دین:

محققان در تعریف دین؛تعبیرات و بیاهنای متنوعی را اظهار کرده اند که باید گفت:این اختلاف در تعبیر و بیان و بازده مقتضیات اقلیمی‌و تربیت شخصی و تعلیمات ملی و بالاخره، تاثر در برابر عوامل مختلف محیط و شرایط تربیت می‌باشد و لذا در طرز بیان انها درباره دین تفاوتهایی از لحاظ تعبیر دیده می‌شود.

گروهی می‌گویند:دین یعنی اخبار و احادیث و مقررات و قوانین و عدهای نیز عقیده بر ان دارند که این عبارت است از مجموعه ای از عقائد و عبارات و مقررات و امثال انها می‌باشد در واقع می‌توان گفت که میان این تعرفها برای دین تضادی وجود ندارد و هر گروهی جهتی از جهات متعدد و متنوع دین را مد نظرقرار داده، است و دین را به همان جهت تعریف کرده است.

انسان در هر عصری به دین احتیاج دارد:

چیزی که واضح است این است که انسان در هر زمانی به دین احتیاج دارد. و بهترین زمان برای تعلیم دادن مسائل دینی زمان کودکی و زمان به مدرسه رفتن است.چنانکه خداوند در ایه ای یاداوری می‌کند که:

دین هماهنگ با فطرت و طبیعت انسانی است. و بنابراین همیشه به صورت یک احتیاج ضروری و قطعی بشر خود نمایی می‌کند دین در مدارس باید به گونه ای مطرح شود که بتواند متناسب با درک و فهم کودکان انها را متوجه عوامل روحی و معنوی نماید (اگر چه در جنبه‌های مادی زندگی، دستورات و تعالیم اسلام، بی اندازه، چشم گیر و فراوان است ). در واقع دین به انسان‌ها از کودکی می‌اموزد که زندگانی انسان، تنها خوردن و خوابیدن نیست، بلکه بشر برای هدفهای عالی تری افریده شده است.

دین و امتیازات محیط مدرسه

مدارس پس از تطور، به صورت خاصی در امد که در کنار مدارس خانگی و قبیله ای تربیت کودکان قیام می‌نمود و در طی قرون گامهای بلندی در راه اختصاصی شدن برداشت.

شاگردان مدرسه بخصوص مدارس عمومی‌از عناصر گوناگونی امیخته است که طبقات و احیا نژادهای مختلف ملت رادر میان خود گرد می‌اورد که به هیچ وجه یکرنگی و تساوی در میان انها دیده نمی‌شود.مدرسه کوشش…

 

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 5 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.