دانلود زندگی‌نامه حضرت نوح

امتیاز 4.3 از 3 نفر

دانلود زندگی‌نامه حضرت نوح

(به عبری: נוֹחַ) یکی از افراد نام برده در داستان‌های انجیل و قرآن است.

داستان زندگی او در بخش آفرینش کتاب انجیل و همچنین در قرآن آمده‌است.

مسلمانان به او لقب «حضرت» می‌دهند و او را اولین پیامبر اولاالعزم می‌نامند. همچنین نسل انسان‌های جهان را از سه فرزند او سام، حام و یافث می‌دانند.

روایت قرآن

به روایت قران وی ۹۰۰ سال پیامبری کرد ولی نتوانست دین و جامعه‌ای تشکیل دهد. این عدم تشکیل حکومت دینی و جامعه دینی به سبب عدم موافقت و همراهی مردم زمانش بود. در آن زمان وی مردم را از عذاب خداوند بیم داد ولی هیچکس به جز عده‌ای از پیروانش حرف او را باور نداشتند و همه غرق در مادیات و لذات دنیوی بودند. از اینرو او به دستور خداوند و با همراهی پیروانش کشتی بزرگ و چند طبقه‌ای ساخت و از هر حیوان یک جفت نر و ماده به داخل کشتی آورد. وعده‌ی الهی تحقق یافت و باران تندی بارید و چنان سیلی شد که زمین را آب فراگرفت و همه مردمان بیرون از کشتی در آب غرق شدند و نوح و یارانش در کشتی در امان بودند.

لازم به ذکر است که در این داستان کنعان فرزند نوح هم از جمله انسان‌های بد بود و حتی تا آخرین لحظات و قبل از غرق شدن در دریا و زیر آب هم حاضر به موافقت با پدر نشد و سرانجام با عذاب الهینام نوح علیه السلام درچهل و چند جاى قرآن کریم آمده و در آنها به قسمتى از داستان آن جناب اشاره شده، در بعضى موارد بطور اجمال و در برخى بطور تفصیل، لیکن درهیچ یک از آن موارد مانند داستان‏نویسان که نام، نسب، دودمان، محل تولد، مسکن، شؤون‏زندگى، شغل، مدت عمر، تاریخ وفات، مدفن و سایر خصوصیات مربوط به زندگى شخصى‏صاحب‏داستان را متعرض مى‏شوند به جزئیات آن جناب پرداخته نشده علتش هم این است که‏قرآن کریم کتاب تاریخ نیست تا درآن به شرح زندگى فرد فرد مردم و اینکه چه کسى از نیکان‏و چه کسى از بدان بوده بپردازد.

بلکه قرآن کریم کتاب هدایت است و از امور گذشتگان‏آنچه مایه سعادت مردم است‏متعرض مى‏شود، و براى مردم شرح مى‏دهد که حق صریح کدام است تا مردم همان‏را برنامه‏زندگى خود کرده و در حیات دنیوى و اخروى رستگار گردند، و بسا مى‏شود که به گوشه‏اى ازقصص انبیاءو امت‏هاى آنان اشاره مى‏کند تا مردم بفهمند سنت و روش خداى تعالى در سایرامتها چه بوده، تا اگر کسى هست که‏مشمول عنایت و موفق به کرامت است عبرت بگیرد، و کسى هم که چنین نیست آن سرگذشتها را بشنود تا حجت بر او تمام شود.

نوح علیه السلام در قرآن
انحراف تدریجى بشر از فطرت انسانى و پیدایش اختلاف‏طبقاتى بعد از حضرت آدم علیه السلام و بعثت و رسالت‏حضرت نوح علیه السلام

 

0001 0002 0003

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 7 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.