دانلود زندگی‌نامه حضرت عیسی (ع) (۱۰ صفحه)

امتیاز 4 از 30 نفر

دانلود زندگی‌نامه حضرت عیسی (ع) (10 صفحه)

مختصری از زند گینامه
حضرت عیسی (ع) از پیامبران اولوالعزم می‌باشد که نام و سرگذشتش در قران ذکر شده است خداوند متعال با قدرت لا یزال خود وی را بدون پدر در رحم مادرش مریم که در زهد و چاکدامنی شهرت بسیار داشت، قرار داد. پس از تولد در گهواره لب به سخن گشود و فرمود: من بنده خدا هستم و خداوند به من کتاب داده و مرا به پیامبری برگزیده است حضرت عیسی با پشتکار دین الهی را تبلیغ می‌نمود او به هر شهر و دیاری که می‌رسید بیماران، کران و کوران را شفا می‌داد. ولی جمعی از یهودیان متعصب، با وی سخت دشمنی کردند و تصمیم گرفتند. با کمک پادشاه وقت او را به صلیب بکشند اما آن حضرت به امر خداوند به اسمانها عروج نمود و شخص دیگری را که به قدرت خداوند شبیه آن حضرت گردید به جای ایشان به صلیب کشیدند.

 فهرست سورههایی که در آن نام عیسی یا مسیح یا ابن مریم ذکر شده:

 بقره- ال عمران- نساء- مایده- انعام- توبه- مریم- مومنون- احزاب- شوری- زخرف- حدید- صف

عیسی بنیانگذار مسیحیت است. عیسی در زبان عبری یعنی «یهوه نجات می‌دهد» یا «خدا نجات می‌دهد». این نام نخستین بار بر عیسای مسیح (چهره مرکزی مسیحیت) نهاده شد. عیسی شخصیتی است که بارها در کتاب یهودیان درباره‌ی شخصیت، تولد، محل تولد، زندگی، معجزات، مرگ و قیام او از میان مردگان پیش‌گویی شده است. عیسی سلطان قلب‌ها نامیده شده و از اثرگذارترین شخصیت‌ها در طول تاریخ شناخته شده است. شخصیت او زندگی میلیون‌ها نفر را در طول تاریخ متحول ساخته و زندگی، شخصیت و تعالیم او بر فرهنگ، هنر، تمدن و علم در میان ملل جهان تاثیر گذار بوده است. در باور مسیحیان عیسای مسیح تجسم خدا در جسم انسانی است و آغازگر جریان مسیحیت است. او در شهر «بیت‌اللحم» از شهرهای ایالت ناصره منطقه‌یهودیه (فلسطین امروز) و به باور مسیحیان و مسلمانان از یک دختر باکره و برگزیده‌ی خداوند به نام مریم به دنیا آمد.

تبارنامه‌ی عیسی

در لوقا ۳: ۲۱ نسب‌نامه عیسی چنین آمده است:

وقتی عیسی ماموریت خود را شروع کرد در حدود سی سال از عمرش گذشته بود و بر حسب تصور مردم او پسر یوسف بود و یوسف پسر هالی، پسر متات، پسر لاوی، پسر ملکی، پسر ینا، پسر یوسف، پسر متاتیا، پسر آموس، پسر ناحوم، پسر حسلی، پسر نجی، پسر مات، پسر متاتیا، پسر شمعی، پسر یوسف، پسر یهودا، پسر یوحنا، پسر ریسا، پسر زروبابل، پسر سالتیئیل، پسر نیری، پسر ملکی، پسر ادی، پسر قوسام، پسر ایلمودام، پسر عیر، پسر یوسی، پسر ایلعازر، پسر یوریم، پسر متات، پسر لاوی، پسر شمعون، پسر یهودا، پسر یوسف، پسر یونان، پسر ایلیاقیم، پسر ملیا، پسر مینان، پسر متاتا، پسر ناتان، پسر داوود، پسر یسی، پسر عوبید، پسر بوعز، پسر شلمون، پسر نحشون، پسر عمیناداب، پسر ارام، پسر حصرون، پسر فارص، پسر یهودا، پسر یعقوب، پسر اسحق، پسر ابراهیم، پسر تارح، پسر ناحور، پسر سروج، پسر رعو، پسر فالج، پسر عابر، پسر صالح، پسر قینان، پسر ارفکشاد، پسر سام، پسر نوح، پسر لمک، پسر متوشالح، پسر خنوخ، پسر یارد، پسر مهللئیل پسر قینان، پسر انوش، پسر شیث پسر آدم بود و آدم از خدا بود

امروزه به هر کجای دنیا که بروید، با پیروان هر مذهبی که صحبت نمایید، صرف‌نظر از اینکه چقدر نسبت به مذهب خویش متعهد می‌باشند، اگر چیزی درباره تاریخ بدانند، باید بپذیرند که هرگز کسی مانند عیسای ناصری وجود نداشته است.

عیسی مسیر تاریخ را تغییر داد. حتی تاریخ روزنامه صبحی که در دست دارید گواه بر این اصل می‌باشد که عیسای ناصری 2000 سال پیش بر روی زمین می‌زیست.

B. C (ق. م) یعنی قبل از مسیح و A. D Anno Domini یعنی سالهای خداوند.

پیشگویی ظهور عیسی
صدها سال قبل از تولد عیسی، کتب مقدسه نبوت انبیای اسرائیل را در مورد ظهور وی به ثبت رسانیدند. عهد عتیق که به وسیله اشخاص بسیاری در طی مدت 1500 سال نگاشته شده است، شامل 300 نبوت در مورد آمدن وی می‌باشد. تمامی این جزئیات و همچنین تولد معجزه آسا، زندگی عاری از گناه، معجزات بسیار، مرگ و قیام او تماماً به واقعیت پیوستند. زندگی‌ای که عیسی زیست، معجزاتی که او کرد، سخنانی که او گفت، مرگش بر روی صلیب، قیام او، عروج او به آسمان، همه این اصل را بیان می‌کنند که او تنها یک انسان نبود، بلکه بیش از یک انسان بود. عیسی اعلام نمود که «من و پدر یک هستیم، هیچ کس نزد پدر جز به وسیله من نمی‌آید». (یوحنا 14: 6)

زندگی و پیام او موجب تغییر می‌گردد
هر گاه به زندگی و تاثیر عیسای ناصری از دید تاریخ نظری بیفکنید، مشاهده خواهید نمود که حضور او و پیامش همواره در زندگی مردم واقوام باعث تغییرات بزرگی گردیده‌اند. هر جا که تعالیم او تاثیر خودرا بر جای گذاشته، تقدس ازدواج، حقوق زنان، حق رای، تاسیس مدارس و دانشگاهها جهت تحصیلات عالیه، وضع قوانین برای محافظت از کودکان، برچیده شدن برده‌داری و هزاران تغییر مفید دیگر به زندگی‌های شخصی نیز به گونه‌ای برجسته تغییر یافته است. برای مثال، «لیوو والاس» یک ژنرال مشهور و نابغه در ادبیات، به عنوان یک ملحد شناخته شده بود. برای مدت دو سال، آقای «والاس» مشغول مطالعه در برجسته‌ترین کتابخانه‌های اروپا و آمریکا بود. او در جستجوی اطلاعاتی بود تا به وسیله آنها مسیحیت را برای همیشه نابود سازد. هنگام نگارش دومین فصل کتابی که او بدین منظور می‌نوشت، گریه‌کنان در حالی که زانو زده بود فریاد بر آورد: «عیسی،‌ای خدای من و‌ای خداوند من» و اینچنین مسیح را یافت. با چنین مدرک محکم و غیر قابل بحثی او دیگر نمی‌توانست خداوندی و پسر خدا بودن عیسی را انکار کند. بعدها «لیو والاس» کتاب «بنهور» که‌یکی از بزرگترین رمانهای قرن به زبان انگلیسی است و داستان آن در دوران زیست مسیح اتفاق افتاده را به رشته تحریر درآورد. همینطور «سی. اس. لوئیس»، پروفسور دانشگاه آکسفورد انگلستان که از عرفای منکر وجود خدا بود و سالهای متمادی الوهیت مسیح را انکار می‌کرد نیز در صداقتی عقلانی پس از مطالعه عمیق و گسترده برای یافتن دلایلی جهت اثبات الوهیت مسیح، پذیرفت که عیسی همان خدا و منجی است.

خداوند، دروغگو، یا دیوانه؟
«لوئیس» در کتاب مشهورش به نام «مسیحیت صرف» این جمله را بیان می‌کند: «شخصی که تنها یک انسان است و چیزهایی را مانند عیسی می‌گوید نمی‌تواند یک استاد بزرگ اخلاق باشد».

او می‌تواند یک دیوانه باشد- همطراز با مردی که می‌گوید خود یک تخم‌مرغ آبپز است- یا باید شیطان مجسم جهنمی باشد.

شما باید انتخاب کنید. او یا پسر خدا بوده و هست یا یک مرد دیوانه‌یا چیزی بدتر از آن. شما یا می‌توانید او را یک دیوانه تلقی کنید یا به پایش بیفتید و او را خداوند خود خطاب نمایید. ولی خواهش می‌کنم درباره او این سخن بی‌معنی را نگویید که او یک استاد بزرگ بشریت بود. او چنین بابی را برای ما نگشوده است.

عیسی مسیح برای شماکیست؟ زندگی شما بر روی این جهان و در ابدیت بستگی به پاسخ شما به این پرسش دارد.

تمامی ادیان توسط انسان پایه‌گذاری شده‌اند و بر پایه فلسفه‌های انسانی، قوانین و میزانهای رفتاری استوار گردیده‌اند. اگر بنیانگزاران این ادیان را از قوانین و نحوه پرستش آنها خارج سازید، شاهد تغییر کوچکی در آنها خواهید بود.

 

  • فهرست مطالب و مندرجات
  • حضرت عیسی (ع) 3
  • مختصری از زند گینامه. 3
  • پیشگویی ظهور عیسی.. 4
  • زندگی و پیام او موجب تغییر می‌گردد. 5
  • خداوند، دروغگو، یا دیوانه؟. 5
  • بنیانگزار قیام کرده. 6
  • دلایلی برای ایمان. 7
  • پرسش: عیسی مسیح کیست؟. 8
  • منابع و مآخذ. 10

 

 

 

0003 0001 0002

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 10 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.