دانلود تحقیق: پولشویی چیست (۶ صفحه)

امتیاز 2 از 1 نفر

دانلود تحقیق: پولشویی چیست

اگر در خصوص این سوال که «پولشویی چیست؟» از مردم نظرسنجی کنید، پاسخ اکثر آنها این است که چیزی نمی‌دانند. چنین پاسخی از سوی مردم یکی از مشکلات دولت در مقابله با این جرم است. به‌نظر می‌رسد پولشویی جرمی‌بدون قربانی است.

پولشویی هیچ‌یک از وضعیت‌های ناگواری که همراه با دزدی یا هرگونه ترس از جنایت خشونت‌آمیز که بر اذهان اثر می‌گذارد را ندارد. اما می‌توان گفت پولشویی فقط پس از ارتکاب جرم‌های مشهوری از قبیل دزدی، سرقت یا معامله قاچاق مواد مخدر روی می‌دهد. عدم اطلاع مردم از پولشویی عادی است که همین امر مساله را به مشکلی نامحسوس و در نتیجه صعب‌العلاج مبدل می‌سازد.

پولشویی فرایندی است که از طریق آن مبلغ زیادی پول را که به‌صورت غیرقانونی از قاچاق مواد مخدر، فعالیت‌های تروریستی یا جرایم سنگین دیگر کسب شده، به‌صورت قانونی جلوه دهند. پولشویی در تسهیل دست‌یابی به اهداف قاچاقچیان مواد مخدر، تروریست، جرایم سازمان‌یافته، دلالان داخلی، مالیات‌گریزان و همچنین افراد بسیار دیگری که می‌خواهند توجه مقامات را از چگونگی کسب ثروت‌های بادآورده خود از فعالیت‌های غیرقانونی دور کنند، نقش اساسی دارد.

مراحل پولشویی

1- سرمایه‌گذاری. اولین مرحله در چرخه پولشویی، سرمایه‌گذاری است. پولشویی تجارتی نقدینه است که مبالغ عظیمی‌پول را از فعالیت‌های غیرقانونی ایجاد می‌کند. برای مثال خرید و فروش خیابانی مواد مخدر که پرداخت‌ها به‌صورت نقد و در مبالغ کم صورت می‌گیرد. پول‌ها وارد سیستم مالی یا اقتصاد خرد شده یا به‌صورت قاچاق از کشور خارج می‌شوند.

هدف پولشویان، خارج‌کردن پول از محل کسب‌شده است تا بدین‌وسیله از ردیابی مقامات رسمی‌دور بماند و در نتیجه آن را به‌صورت‌های دیگر همانند چک‌های مسافرتی، سفارشات پستی و غیره تبدیل می‌کنند.

2- لایه‌بندی کردن. در روند لایه‌بندی کردن، اولین تلاش برای پنهان‌سازی یا تغییر شغل منبع مالکیت سرمایه‌ها از طریق ایجاد لایه‌های پیچیده معاملات مالی می‌باشد که مانع ردیابی حسابرسی می‌شود و نوعی بی‌هویتی ایجاد می‌کند. هدف لایه‌بندی، جدا نمودن پول‌های غیرقانونی از منبع جرم است که عمدا با ایجاد شبکه‌ای پیچیده از معاملات مالی با قصد پنهان‌سازی از هرگونه روند حسابرسی همچون منبع و مالکیت وجوه صورت می‌گیرد.

نمونه بارز این مساله این است که با جابه‌جایی پول‌ها به داخل و خارج حساب‌های بانکی خارج از کشور که…

 

  • فهرست مطالب
  • مراحل پولشویی.. 2
  • درباره پولشویی.. 4
  • انواع پولشویی.. 5
  • آثار پولشویی.. 5
  • منابع و مآخذ. 6

%d9%be%d9%88%d9%84%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa_000001 %d9%be%d9%88%d9%84%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa_000002 %d9%be%d9%88%d9%84%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa_000003

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 6 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.