دانلود تحقیق مهارت مالی (۲۴ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

دانلود تحقیق مهارت مالی

مهارت‌های مالی مهارت هایی را شامل می‌شود که در آن شخص، گردش مالی و هر آنچه که به آن سرمایه گفته می‌شود را به صورتی قانونمند و هدفمند پی گیری و اجرا می‌نماید.

فردی که مهارت‌های مالی را در وجود خود می‌یابد می‌تواند با اصول و قوانینی که در این بخش وجود دارد ورود و خروج پول و به قول خودمانی دخل و خرج یک شرکت یا اداره‌یا کارخانه را سامان بخشد.

مهارت‌های مالی نظم و انضباط کاملی به هزینه ها، درآمدها و مطالب جانبی می‌بخشد.

امانتداری و صراحت و دقت در محاسبات هر کدام بخش عمده‌ای از موفقیت را شامل می‌شود.

در زمانی زندگی می‌کنیم که‌یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کشورها رشد و توسعه اقتصادی است و قدرتمندی کشورها با خط کش رشد اقتصادی و توسعه‌یافتگی اقتصاد سنجیده می‌شود.

شاخص اصلی که مبنای توسعه اقتصادی نیز قرار گرفته، توسعه انسانی است.

انسان‌ها در راستای کاری که انجام می‌دهند موجبات تولید را فراهم می‌کنند.

تولید و گردش مالی که در اثر آن به وجود می‌آید زیربنای اصلی برای رفاه و آسایش یک ملت را فراهم می‌کند.

همانطور که مشاهده می‌کنید در کنار تولید، گردش مالی قرار گرفته است که به طور کلی فرایند تولید مصرف در یک چرخه اقتصادی نیازمند سرمایه است.

سود و زیان، سرمایه گذاری و خرید و فروش و مسائلی از این قبیل در دو کلمه تولید و مصرف شکل می‌گیرند و هر دوی اینها نیازمند گردش مالی است.

خسارت‌های فراوان و جبران ناپذیری که در اثر اشتباه، سهل انگاری یا طمع ورزی در حیطه مسائل مالی صورت می‌گیرد در کنار سود و بهره مندی که در اثر محاسبات دقیق، برخورداری از ریسک عقلانی، تحمل سختی‌ها در راستای قناعت، صرفه جویی و بهره وری بالا و اندیشه کیفیت که محصول وجدان کاری و انگیزه تولید بهتر است، شکل می‌گیرد، همگی مسائل اساسی و مهمی هستند که در مهارت‌های مالی و چرخه‌ای که تولید و مصرف نیز در آن حضور دارند وجود دارند.

افرادی که در زمینه مهارت‌های مالی دارای اندیشه‌های برتر و خلاقیت باشند در کنار صنعتگران، بنگاه‌های اقتصادی، مدیران بانک‌ها و سهامداران بورس و بسیاری از افراد دیگر که می‌خواهند برای تولید ثروت خود یا کشور خود تلاش کنند سهم بسزایی دارند.

جمله معروفی هست که می‌گوید یک حسابدار آمادگی دارد تا مدیر را به ورشکستگی یا به قله خوشبختی برساند.

افراد بسیاری هستند که ماه‌ها در انتظار یک حسابدار امین و مطمئن می‌نشینند و صبر می‌کنند تا بتوانند اینچنین فردی را بیابند و می‌دانند که‌یک حسابدار مطمئن و توانا می‌تواند خیال یک مدیر و مسئول را آنقدر راحت کند که فکر آن مسئول معطوف مدیریت بهتر برای تولید و بالا بردن کیفیت کارها شود یعنی ارتباطی مستقیم بین گردش مالی سالم و کیفیت برقرار کند.

مسئله مهم دیگر انگیزه اصلی افراد برای کار است که برای امرار معاش خود و افزایش قابلیت هایشان جوهر وجودیشان را مورد استفاده قرار می‌دهند و در این راستا کسی را نمی‌یابید که کار کند و انتظار دستمزد نداشته باشد و اگر انتظار نداشته باشد جای سوال است…

0001 0002 0003

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 24 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.