دانلود تحقیق درباره شیمی در کشاورزی

امتیاز 5 از 2 نفر

شیمی در کشاورزی

برای کمک به تولید مقدار مواد غذایی کلان کشاورزی باید به روش علمی جدید انجام گیرد و در این صورت به انواع مواد شیمیایی کشاورزی، از جمله کودهای گوناگون، انواع داروی بیماری‌های حیوانی و گیاهی، مواد آفت کش، م«…………………………….» ا درک شیمیایی تولید مواد غذایی و به کار بستن همه جانبه فنون جدید تولید مواد غذایی ممکن می‌شود.

گیاهان منبع اصلی مواد غذایی ما هستند. ما گیاهان یا گوشت جانوران گیاه خوار را می‌خوریم. رشد گیاهان مستلزم دمای مناسب، مواد مغذی، هوا، آب و گرفتار نشدن به انواع بیماری‌های ناشی از آفات مضر و علف‌های هرز است. برای «…………………………….» آنها از ابتلا به بیماری‌های گوناگون فراهم می‌آورد.

تاریخچه
بعضی از تمدن‌های باستانی به تجربیات مفیدی در کارهای کشاورزیدست یافته‌اند که به طور مستقیم در تاریخ ثبت نشده است. در عصر رومیان کاتوی کبیر اشاراتی دارد به انتخاب تخم، تهیه کود سبز با گیاهان تیره نخود، آزمایش خاصیت اسیدی خاک، استفاده از«…………………………….» پیشرفت ما که مبنای تجربه عملی داشته، گاه به گاه در جریان تاریخ به دست آمده و از میان رفته است.

آرتور یانگ در قرن هجدهم در انگلیس علم جدید کشاورزی را بنیان نهاد. او به عنوان نخستین پژوهشکر مشهور کشاورزی گسترده، سیستمی برای گسترش جهان مشمول یافته است. در سال ۱۸۴۰ یوستوس فون لیبیگ کتاب خود را با عنوان کاربردهای شیمی آلی در کشاورزی و فیزیولوژی منتشر کرد. لیبیگ را به خاطر کارهایی که انجام داده بود، پدر علم جدید خاک شناسی نامیدند.

انقلاب صنعتی، ابزار و توان بهتری فراهم آورد که کارهای فیزیکی – کشاورزی را نسبتا آسان کرد؛ اما حتی امروزه با بهترین تخمین، دو سوم کشاورزی جهان عقب مانده است.

رشد خاک
خاکهای طبیعی منبع مواد مغذی برای گیاهان استخاک سطحی شامل بیشترین مقدار زنده و هوموس حاصل از موجودات معدنی و آلی است. خاک زیرین شامل مواد معدنی و مواد آلی است. اکسایش جزیی مواد آلی در فضای بسته زیر خاک و مصرف «…………………………….» کربن می‌شود. افزایش این گاز در خاک باعث اسیدی شدن آب‌های جاری زیر زمین می‌شود.

دلیل عمده جذب و جذب سطحی آب در خاک وفور اکسیژن در ساختمان شیمیایی غالب مواد خاکی است که چند نمونه آنها سیلیکات‌ها (SiO3-2)، فسفات (PO4-3) و کربنات (CO3-2) هستند. خاک هایی که تراوایی خوبی دارند، آب را در جریان طبیعی از تمام«…………………………….» خود می‌گذرانند.

جاری شدن آب از میان خاک، امری ضروری است، زیرا برای کشت و تهیه‌یک کیلوگرم ماده غذایی، صدها لیتر آب لازم است. خاک ها، نه تنها به علت اکسید شدن مواد آلی، بلکه به علت آب شویی گزینشی توسط جریان آب در زمین، نیز اسیدی می‌شوند.

تاثیر عناصر موجود در خاک در رشد گیاهان
نمک‌های فلزات قلیایی و قلیایی خاکی، بیشتر نمک‌های فلزات گروه (ш) و فلزات وابسته در آب محلولند. گیاهانی که در از عنصر را جذب می‌کنند و برای انسان مضر و سمی هستند. اگر هموس که منبع مواد مغذی برای گیاه است تجزیه نشود، «…………………………….» فیزیکی و شیمیایی است که حین تشکیل خاک و پس از آن صورت می‌گیرد.

سیلیسیم در مقایسه با اکسیژن، عنصر محوری خاک است. خاک سیاه ماده آلی فراوانی دارد. خاک قرمز، احتمالا آهن زیاد دارد و خاک سفید شدیدا آب شویی شده و کیفیت مناسبی ندارد. مواد مغذی اولیه خاک نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. غالب گیاهان در خاک‌های غنی از نیترات رشد می‌کنند. منبع عمده ذخیره نیتروژن در خاک، موجودات مرده و فضولات حیوانی است.

فسفر نیز مانند نیتروژن باید به صورت یک ماده معدنی یا غیر آلی در‌اید تا «…………………………….» (Mg+2)، مواد مغذی ثانویه برای گیاه هستند. آهن، یک جز اصلی واکنش یاری است که در تشکیل کلروفیل یا سبزینه گیاه دخالت دارد.

کودهای طبیعی مکمل خاک
کود شیمیایی علاوه بر داشتن یون مطلوب، آن یون را به صورتی در خاک جای می‌دهد که گیاه بتواند آن را به طور مستقیم جذب کند. کودهای نیترات جامد از آمونیاک تهیه می‌شود. اوره‌یکی از مهم‌ترین مواد شیمیایی جهان به شمار می‌آید؛ «…………………………….» سایید و به گرد، آنها را مستقیما به خاک‌های فاقد این مواد افزود.

کودهای فسفات به صورت سوپر فسفات که انحلال پذیری بیشتری دارد، استفاده می‌شود.

ایجاد رشد گیاهان
علاوه بر کودها
یی که به فرآیندهای طبیعی رشد زیست شیمیایی گیاهان یاری می‌دهند، موادی به نام افزاینده رشد گیاهان، موجب نوعی رشد متعارفی و یا غیر طبیعی می‌شوند. اتیلن یا استیلن، شکوفایی و گل دهی آناناس را زیاد می‌کنند. اکسین‌ها «…………………………….» شاید مهم‌ترین تنظیم کننده‌های رشد گیاهان گروهی از مواد باشند که به نام گیب برلین‌ها معروفند.

حفاظت گیاهان برای تولید مواد غذایی بیشتر
هر ساله، یک سوم محصولات غذایی جهان بر اثر آفات (بیماری‌های ناشی از «…………………………….» نوع آفت کش داریم:

حشره کش‌ها و آفت کش‌ها
مصرف حشره کش هایی مانند (DDT) موجب شده است که به دیگر اشکال حیوانی، مانند ماهی‌ها و پرندگان آسیب جدی برسد. بسیاری از حشره کش‌ها برای انسان، بسیار سمی تر از (DDT) است. از این جمله مواد غیر آلی، ترکیبات«…………………………….» بیماری‌ها مواجه شویم.

علف کش‌ها
علف کش ها، گیاهان را می‌کشند. این مواد ممکن است گزینشی باشند و فقط گروه خاصی از گیاهان را از بین ببرند یا ممکن است غیر گزینشی باشند و زمین را از هر گونه حیات گیاهی پاک کنند.

 

 منابع و مآخذ
وب‌سایت اینترنتی «چهارگوش» به آدرس www.4goush.net

۰۰۰۱ ۰۰۰۲ ۰۰۰۳

قسمت‌هایی که با «…………………………….» مشخص شده‌اند از مقاله حذف شده و فقط در نسخه word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 4 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.