دانلود تحقیق درباره باکتری‌ها (۵ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

دانلود تحقیق درباره باکتری‌ها (5 صفحه)

باکتری‌ها

این باکتری‌ها هستند که باعث ترش شدن شیر یا فاسد شدن مواد غذایی می‌شوند. اما بعضی از باکتری‌ها در تهیه ماست از شیر و همچنین در تبدیل فضولات حیوانی به کود نقش دارند. برخی از باکتری‌ها در بدن ما عمل هضم غذا را آسان می‌کنند، برخی دیگر باعث گوش درد، سیاه سرفه، ذات الریه (عفونت دستگاه تنفس) یا اینکه باعث ظاهر شدن دانه بر روی پوست می‌شوند.

باکتری‌های ما اگر پرخور باشند و مقدار بسیار زیادی غذا بگیرند، می‌توانند به این شکل رشد کنند. هنگامی که باکتری‌های بیماریزا وارد بدن می‌شوند، غذایی که به بدن ما می‌رسد، به تنهایی برای این باکتری‌ها کافی نیست. بنابراین باکتری‌ها برای یافتن غذا به خود بدن ما نیز حمله می‌کنند. برای آنها همه چیز خوب و مناسب است

آنچه باعث خطرناک شدن باکتری‌ها می‌شود، قدرت تکثیر و رشد آنهاست. باکتری‌ها برای رشد و نمو به غذا نیاز دارند. داخل بدن انسان، گرم، مرطوب و پر از مواد مغذّی برای باکتری است. بنابراین محیط بسیار خوبی برای رشد و تکثیر آنهاست. هر باکتری تا زمانی که به دو برابر اندازه خود برسد، از بدن تغذیه می‌کند، سپس به دو قسمت تقسیم می‌شود. برخی از باکتری‌ها می‌توانند هر 20 دقیقه یک بار به دو نیم شوند.

اگر فرض کنیم یک باکتری از همین نوع شروع به تغذیه کند و در ساعت 8 صبح تولید مثل نماید، در ساعت 8 و 20 دقیقه به دو قسمت می‌شود و در ساعت 8 و 40 دقیقه 4 باکتری خواهیم داشت. در ساعت 2 و 20 دقیقه بعدازظهر تعداد باکتری‌ها به 524288 و 20 دقیقه بعد از آن تعداد آنها به یک میلیون می‌رسد.

 

0003 0001 0002

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 5 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.