دانلود تحقیق: آئین کابالا از آغاز تا امروز (۵ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

دانلود تحقیق: آئین کابالا از آغاز تا امروز

طبق برخی از شواهد تاریخی در سال 1905، پاپ اوربان دوم، با تشکیل یک شورای روحانیت، تصمیم گرفت برای دسترسی به اراضی مقدس به جنگی بزرگ بپردازد. در این جنگ، لشگر بزرگی از صلیبی‌ها حضور داشتند. بخشی از لشگریان را شوالیه‌های بزرگ(معروف به شهسواران)تشکیل میدادند.

کابالا

این جنگ از زبان «دونالد کولر»از دانشگاه ایلی نویز، اینطور تعریف می‌شود:

«شهسواران فرانسوی، سرزمین‌های بیشتری می‌خواستندو بازرگانان ایتالیایی امیدوار بودند که تجارت خود را به بنادر خاورمیانه گسترش دهند. این گروه در سال 1909به اورشلیم رسیدند و پس از حدود 5هفته محاصره، وارد شهر شده و صحنه‌های وحشیانه ای خلق کردند.»

به این ترتیب جنگی خونین و وحشیانه رخ داد که عده زیادی در این جنگ کشته شدند. به طوری که تل هایی از سر، دست و پای مسلمانان در شهر دیده می‌شد و در معبد سلیمان تا لگام اسبان در خون قرار داشت. (به نقل از ریموند آگیل، مورخ صلیبی)

پس از این کشتار عظیم، بیت المقدس پایتخت صلیبیون شد و محدوده فلسطین تا انتاکیه را قلمرو خود اعلام کردند و شهسواران معبد برای محافظت از این قلمرو در دیر سلیمان، فرود آمدند.

آغاز شکل گیری فرقه شهسواران معبد در سال 1118صورت گرفت و این همان جایی است که اکنون قبه الصخره در آنجا قرار دارد. این فرقه مسیحی ثروتمند، با خاخام‌های یهودی آشنا شدند که ظاهرا یهودی بوده اما در عمل به آئین متفاوتی رفتار می‌کردند. آئین اینان، کابالا نام داشت.

گرایش بنی‌اسرائیل به بت‌پرستی مصر باستان بسیار بااهمیت است و بینش خاصی را در ارتباط با تحریف متن تورات و مبادی کابالا برای ما فراهم می‌آورد. زمانی که به دقت به این دو موضوع توجه می‌کنیم، خواهیم دید که در سر منشأ بت‌پرستی مصر باستان، فلسفه مادی‌گرا وجود دارد.

گرایش بنی‌اسرائیل به بت‌پرستی مصر باستان بسیار بااهمیت است و بینش خاصی را در ارتباط با تحریف متن تورات و مبادی کابالا برای ما فراهم می‌آورد.

منشاء و هویت کابالا

کابالا یا کبالا یا قبالا(انگلیسی: Kabbalah) به معنای «دریافت‌کردن» و به معنی واقعی کلمه «رسم رسیده» است. کابالا تفسیر رمزگونه‌ای از کتاب‌های مقدس عبری است.نامی‌است که بر تصوف یهودی اطلاق می‌شود و تلفظ اروپایی قبّالاه عبری است به معنی قدیمی‌و کهن. این واژه به شکل قباله برای فارسی زبانان و عرب‌ها است. بر اعتقاد هواداران آئین کابالا، فهمیدن و درک رموز مخفی درآئین کابالا، باعث می‌شود تا انسان بصورت روحانی‌وار، به خدا نزدیکتر شود و بدین ترتیب بشریت، به قدرت والایی از رموز مخفی خدا که برای دیگر انسانها پوشیده است، پی می‌برد.

مهمترین منابع و کتب کابالیستی که به عنوان ستون فقرات و پایه اصلی «آئین کابالا» درآمدند، شامل مجموعه کتب عبری بهیر (به معنای «کتاب روشنایی») و هیچالوت (به معنای «کاخ‌ها») می‌شوند که به قرن اول میلادی بازمیگردند. نهایتا در قرن سیزدهم میلادی کتاب زوهار نوشته شد که تفکر و شکل کنونی «آئین کابالا» را تشکیل داد…

دانلود تحقیق: آئین کابالا از آغاز تا امروز %d8%a2%d8%a6%db%8c%d9%86-%da%a9%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7_000002 %d8%a2%d8%a6%db%8c%d9%86-%da%a9%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7_000003

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 5 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.