حجاب در آیین‌های مختلف (۲ صفحه)

امتیاز 0 از 0 نفر

حجاب در آیین‌های مختلف

حجاب در اسلام

اسلام قوانین خود را بر اساس فطرت و طبیعت بشر وضع کرده است لذا رعایت عفت برای زن و مرد و حفظ حدود و حریم محرم و نامحرم از اهمیت خاص برخوردار است تا جایی که حجاب در برابر مردان بیگانه از ضروریات دین شمرده شده است. در عین حال اسلام با احکام خود هر گونه افراط و تفریط در ایجاد حریم را تعدیل کرده بطوریکه نه ترک مطلق میل جنسی تجویز می‌شود و نه زیاده روی در آن و نیز از بی بند و باری و تبرج (برهنگی) ‌زنان جلوگیری می‌گردد.

زنان در دوران جاهلیت قبل از اسلام به پوشش کامل مقید نبودند و لباس‌های زنانه تمام بدن را نمی‌پوشاند و روسری از پشت سر بسته می‌شد و گوش، گردن و سنه باز می‌ماند آیات حجاب در طول 10 سال حکومت اسلامی‌در مدینه و سپس در هجرت نازل شد و روایات بسیاری از قول پیامبر اکرم و سپس ائمه معصومین (علیه السلام ) در مورد اهمیت رعایت عفت و ححاب و حدود آن بیان شده است. تمام فرق اسلام در باب ضرورت حجاب برای بانوان اتفاق دارند

حجاب در آیین زرتشت

در کیش آریایی زنان محجوب و محترم بوده اند. بانوان ایرانی برای حفظ حیثیت طبقه ممتاز و ایجاد حدودی که آنان را از زنان عادی و طبقه چهارم امتیاز دهد صورت خود را می‌پوشادند و گیسوان خود را پنهان می‌داشتند لذا محجوب بودن (پوشش صورت) به زنان اشراف اختصاص داشته است.

آیین زرتشت که تاریخ آن را بین 1300 تا 2300 سال قبل از اسلام گفته اند آیین پندار نیک، ‌گفتار نیک، و کدار نیک است و لذا انسانها را به پاکی و پاکدامنی فرا می‌خواند.

در نقاشیها و کنده کاریهای باستانی ایران از زن تصویر بسیار کمی‌به چشم می‌خورد اگر چه زنان کدبانوی خانه و مدیر و مدبر امور خانواده بوده اند ولی حفظ حرمت ایشان با پوشیده داشتن ایشان رعایت می‌شد تا پاکدامنی‌ها حفظ شده از هر آسیبی در امان باشند…

 

 

 

قسمت‌هایی از این مقاله حذف شده و نسخه کامل آن فقط در فایل‌های word و Pdf قابل دانلود است.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 2 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول
رمز فایل فشرده: www.4goush.net

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.