تحقیق شباهت سیستم‌های تأسیساتی با قلب انسان

امتیاز 3.9 از 90 نفر

شباهت سیستم‌های تأسیساتی با قلب انسان

سیستم پمپاژ قلب شبیه موتور خانه یک ساختمان است که با پمپاژ خون و فشار وارده به آن، آن را به تمام اجزای بدن می‌رساند.در موتور خانه مرکزی ساختمان هم مثلاً برای آب رسانی به قسمت‌های مختلف ساختمان موتور فشاری «…………………………….» همه ساختمان با فشار قابل قبول برسد.

در سیستم قلب بدن رگ‌ها و ظیفه انتقال خون از قلب بر قسمت‌های مختلف بدن را بر عهده دارند در سیستم ساختمان هم لوله‌ها از موتور خانه وظیفه انتقال مایع جات را بر عهده دارند. خونی که دارای اکسیژن اندکی باشد، از طریق گردش خون سیستمیک و بالایی و ورید اجوف تحتانی ورید اجوف وارد دهلیز راست می‌شود و بعد به بطن راست می‌رود. از اینجا به گردش «…………………………….» دریافت می‌کند و دی‌اکسید کربن را پس می‌دهد. خون دارای «…………………………….» می‌شود و از آنجا به بطن چپ می‌رود و از طریق آئورت به گردش خون سیستمیک انتقال می‌یابد که در این روند اکسیژن آن مصرف می‌شود و به صورت دی‌اکسید کربن با سوخت و ساز همراه می‌گردد. معمولاً با هر تپش قلب، «…………………………….» که بطن چپ خون را به سراسر بدن می‌فرستد. سیاهرگ‌ها خون را به قلب منتقل می‌نمایند، در حالی که سرخرگ‌ها خون را از قلب خارج می‌سازند. سیاهرگ‌ها معمولاً فشار کمتری در«…………………………….» دارند.

ساختار سیستم‌های تاسیسات حرارتی و برودتی یک ساختمان به صورت رفت و برگشت است که دقیقا مانند «…………………………….» خون عمل می‌کند.

در سیستم گردش خون انسان، قلب باعث حرکت خون در رگها می‌شود و شش‌ها باعث احیاء و زنده شدن خون می‌گردنند و گردش خون به صورت ممتد و جاری در گردش است و این عمل باعث فعال و زنده نگه داشتن بدن می‌شود.

عملکرد سیستم تاسیسات یک ساختمان نیز دقیقاَ شبیه سیستم گردش خون انسان است در این سیستم که می‌تواند هم برودتی (سرمایی) و هم حرارتی (گرمایی) باشد شبکه لوله مانند رگ‌ها آب را در «…………………………….» قلب کار گردش آب را به عهده دارند همچنین وسایل سرمایی و گرمایی مانند شش‌ها کار احیاء آب را برعهده دارند.

تست هیدرولیکی پس از اجرای هر یک از سیستم‌های «…………………………….» سیستم حرارتی شوفاژ، فن کویل و غیره با فشار کار لازم و استاندارد نیز برای کسب اطمینان از چگونگی کارکرد و تحمل فشار هر یک از این سیستم‌ها دارای اهمیت ویژه‌ای است.

برای سیستم لوله‌کشی ورودی به هر آپارتمان نیز می‌بایست «…………………………….» دریچه دسترسی مناسب برای سرویس، نگه داری و تعمیرات پیش‌بینی شود.

منابع و مآخذ

وب‌سایت اینترنتی «چهارگوش» به آدرس www.4goush.net

 

0001 0002 0003

 

قسمت‌هایی که با «…………………………….» مشخص شده‌اند از مقاله حذف شده و فقط در نسخه word و Pdf موجود هستند.
لطفا برای دریافت نسخه کامل این مقاله فایل‌های word و pdf را دانلود نمائید.

 

 

 

 

با خرید این محصول فایل word و PDF مربوط به این مقاله را دریافت خواهید کرد.
لینک دانلود بی‌درنگ پس از پرداخت نمایش داده شده و فایل فشرده‌ مربوط به این مقاله آماده دانلود خواهد بود.

تعداد صفحات: 3 صفحه | حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت | فونت استفاده شده: B Zar | به همراه صفحه اول و عکس
رمز فایل فشرد: www.4goush.net

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.